"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΟΤΑΞΙΚΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ - ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΡΘΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ Μ@Λ@ΚΙ@: Πρέπει να κατεβάσουμε τα αγάλματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου; Πρέπει να διορθώνουμε την τέχνη σύμφωνα με τις αντιλήψεις της εποχής μας;

Του ΑΝΤΩΝΗ ΔΑΡΖΕΝΤΑ

Ο Gordon Klein είναι καθηγητής management στο φημισμένο Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ, το UCLA, από το 1981.

Στις 2 Ιουνίου του 2020 λαμβάνει ένα μέιλ από φοιτητές που του ζητείται να αναβάλει τις εξετάσεις του μαθήματος του για τους Αφροαμερικανούς φοιτητές του.
 

Απαντά αρνούμενος ως εξής: «Σας ευχαριστώ για το μέιλ σας. Αλλά ξέρετε ποιοι συμφοιτητές σας είναι έγχρωμοι; Πως θα μπορούσα να τους ξεχωρίσω εφόσον τα μαθήματα είναι διαδικτυακά; Και αν υπάρχουν κάποιοι που είναι μισοί μισοί; Δηλαδή μισοί μαύροι - μισοί Ασιάτες; Τι θα λέγατε να κάνω με αυτούς. Μισές ή ολόκληρες εξετάσεις; Και αν υπάρχουν φοιτητές από τη Μινεάπολη; Πιστεύω πως ακόμα και λευκοί φοιτητές από την Μινεάπολη θα είναι συντετριμμένοι». Και τελειώνει το μέιλ του. «Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ είχε πει πως κανείς δεν πρέπει να κρίνεται με βάση το χρώμα του δέρματος του. Θεωρείτε πως θα το ενέκρινε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ αυτό;».

Να μην τα πολυλογούμε ο καθηγητής Gordon Klein βρίσκεται σε διαθεσιμότητα και 20 χιλιάδες υπογραφές έχουν μαζευτεί υποστηρίζοντας την απόλυση του.

Στις 24 Ιουνίου το Πανεπιστήμιο θα αποφασίσει την τύχη του.

Την τραγική και απάνθρωπη δολοφονία του George Floyd ακολούθησε ένα κύμα διαμαρτυριών. Όμως μαζί με τις  διαμαρτυρίες και με την αγωνία του κόσμου να τερματίσει για πάντα ο ρατσισμός, ένα κύμα υπερβολικής αντίδρασης ήρθε να σαρώσει, ακόμα και να κλέψει την επικαιρότητα από τις εύλογες και λογικές αντιδράσεις.

Στην Μινεάπολη ο νεότατος και δημοκρατικός δήμαρχος αποδοκιμάστηκε έντονα από τους διαδηλωτές γιατί δεν συμφώνησε στο αίτημα τους για μείωση της χρηματοδότησης της αστυνομίας.

Στο Seattle οι Αντιφά περιέφραξαν μια έκταση έξι τετραγώνων με πινακίδες που δήλωναν ότι σε αυτή την έκταση είστε εκτός Ηνωμένων Πολιτειών σε αυτόνομη περιοχή και το αστυνομικό τμήμα μετονομάστηκε σε Τμήμα του Λαού ζητώντας μάλιστα να καταργηθεί τελείως η Αστυνομία.

 
Στην Μεγάλη Βρετανία εντωμεταξύ αποκαθηλώνονται αγάλματα.  


Στο Bristol κατέβασαν και πέταξαν στο λιμάνι το άγαλμα του Edward Colston με την αστυνομία απλά να παρατηρεί.

Ο Edward Colston ήταν φημισμένος έμπορος και ευεργέτης του Bristol που στα 44 χρόνια του, μετά από εκτεταμένο εμπόριο κρασιού, φρούτων και υφασμάτων σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, όντας ήδη πλούσιος, έγινε μέτοχος της Βασιλικής Αφρικανικής Εταιρίας.

Η εταιρία αυτή ήταν υπεύθυνη πέρα από την μεταφορά προϊόντων και για τη μεταφορά σκλάβων στην Αμερική. Ιδρύθηκε από τον Βασιλικό οίκο των Stuart's για εμπόριο με την Δυτική ακτή της Αφρικής με αρχηγό τον Δούκα του YORK που λίγο αργότερα πήρε τον θρόνο ως James ο Δεύτερος. Σε αυτήν την εταιρία μέτοχος ήταν μάλιστα και ο διάσημος φιλόσοφος John Locke. Όταν τα έκανε αυτά ο Colston, η δουλεία δυστυχώς δεν ήταν παράνομη και το άγαλμα του στήθηκε εκεί πολύ μετά το θάνατο του καθώς δώρισε στην πόλη του Bristol δεκάδες ιδρύματα και σχολεία.

Όταν πέθανε, ο λαός του Bristol, παρότι ο ίδιος δεν ήθελε μεγάλη κηδεία, πήρε το σώμα του και έκανε μια μεγαλοπρεπή τελετή γι αυτόν.

Ο Edward Colston ήταν όντως υπεύθυνος για δουλεμπόριο αλλά ταυτόχρονα ήταν ένας άνθρωπος της εποχής του.

Είναι σαν να κατεβάζουμε άγαλμα του Περικλή της Αθήνας γιατί είχε δούλους ή άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου γιατί ήταν ιμπεριαλιστής.

Ή να καταστρέφαμε όλα τα αρχαία ευρήματα, γιατί οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν μια κοινωνία με περισσότερους δούλους απ’ ότι ελεύθερους πολίτες.

 Μάλιστα ο δήμαρχος του Λονδίνου είπε πως όλα τα αγάλματα του Λονδίνου θα αναθεωρηθούν και όσα έχουν σχέση με την δουλεία θα κατέβουν.

 
Δεν το βλέπω καλά το άγαλμα του Ναυάρχου Νέλσον στην πλατεία Trafalgar Κάπως πρέπει να πούμε τώρα στον δήμαρχο του Λονδίνου ότι είχε σχέση με δουλεμπόρους.

 
Αποκεφαλισμένο άγαλμα του Κολόμβου στη Βοστώνη
Στην Βιρτζίνια κατέβασαν το άγαλμα του Χριστόφορου Κολόμβου, στην Αγγλία γέμισαν με γκράφιτι το άγαλμα του Τσόρτσιλ, της Βασίλισσας Βικτώριας, του Γκάντι.

Αμαυρώθηκε ακόμα και το άγαλμα  του Αβραάμ Λίνκολν του προέδρου που απελευθέρωσε τους σκλάβους της Αμερικής και έχασε τη ζωή του για ανταμοιβή.

Και η παράνοια συνεχίζεται.

O Grant Napear αθλητικός εκφωνητής για τους Sacramento Kings απολύθηκε γιατί είχε το θράσος να γράψει στο twitter το «All lives matter»

O Alexander Katai Σέρβος ποδοσφαιριστής των LA Galaxy απολύθηκε από την ομάδα για ρατσιστικά tweets που έγραψε η γυναίκα του παρά το ότι ο ίδιος δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν συμφωνεί. Ο data analyst David Shaw απολύθηκε γιατί τουίταρε ένα paper που έδειχνε ότι οι ταραχές του 1968 οδήγησαν στην νίκη του Νίξον.

Άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους γιατί δεν «υποστήριξαν αρκετά» το Black Lives matter.

Ακόμα και εταιρίες καλλυντικών όπως η Kylie cosmetics εγκαλούνται στα social media να πουν πόσους έγχρωμους Αμερικανούς απασχολούν. Ακόμα και όταν η απάντηση των εταιριών είναι πως απασχολούν ακριβώς όσους υπάρχουν και στον γενικό πληθυσμό, οι social justice warriors του πληκτρολογίου τους κατηγορούν ότι δεν κάνουν αρκετά και μποϋκοτάρουν τα προϊόντα τους.

Και σαν να μην έφταναν αυτά η παράνοια αγγίζει και έργα του πνεύματος.


Το disclaimer στην κλασική ταινία «Όσα παίρνει ο άνεμος», η απόσυρση ενός επεισοδίου του «Faulty Towers» και η ακύρωση της σειράς COPS γιατί δείχνει την θετική όψη της αστυνομίας.

Θα έλεγε κανείς μετά από αυτά και πολύ λογικά «μα γιατί δεν ασχολείστε με τον ρατσισμό αλλά ασχολείστε με αυτές τις ακρότητες ως αντίδραση του;
 
Και θα απαντήσω: «Μα με αυτόν ασχολούμαι».
 
Αυτοί που αντιδρούν με τέτοιο τρόπο στον ρατσισμό είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι.
 
Είναι οι σύγχρονοι φασίστες. Και δυστυχώς στην Δύση του διαφωτισμού, φαίνεται να κερδίζουν έδαφος. Οι φιλελεύθερες κοινωνίες μας απειλούνται και εκ των έσω.  Και ο εχθρός έχει τον μανδύα του ανθρωπισμού.  Επιβάλλοντας απαγορεύσεις, υπαγορεύοντας επιθυμητές συμπεριφορές, στιγματίζοντας απόψεις.
 
Αλλά...


 μήπως πάντα έτσι δεν ξεκινούσαν οι εχθροί μας;
 
Ελπίζω πως το επόμενο στάδιο δεν θα είναι να καίμε στοίβες με βιβλία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: