"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


TEXNH: Ντοκιμαντέρ 85 ετών ψηφίστηκε ως το καλύτερο όλων των εποχών

Χρησιμοποίησε κάθε κινηματογραφικό τρικ (μοίρασμα της δράσης με χωρισμό της οθόνης στα δύο, τεχνική jump cut και υπερέκθεση του φιλμ στο μοντάζ) που ήταν στη διάθεση των σκηνοθετών της εποχής του (1929) και έδωσε στον κόσμο το ριζοσπαστικής αισθητικής ντοκιμαντέρ «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή»

Για όλα αυτά το φιλμ του ρώσου σκηνοθέτη, θεωρητικού του κινηματογράφου και μοντέρ Τζίγκα Βερτόφ (κατά κόσμον Ντένις Αρκαντίεβιτς Κάουφμαν), με μοντέρ τη σύζυγό του Ελισαβέτα Σβίλοβα, αναδείχθηκε ως το κορυφαίο ντοκιμαντέρ όλων των εποχών, σύμφωνα με ψηφοφορία που έκαναν 200 κριτικοί και 100 άνθρωποι του σινεμά ανάμεσα σε 1.000 ταινίες

«Τα καρέ του Βερτόφ συνθέτουν ένα συγκλονιστικό, ιμπρεσιονιστικό, δυναμικό πορτρέτο της Σοβιετικής Ενωσης που μόλις εκβιομηχανιζόταν» σημείωσε ο σκηνοθέτης Τζόναθαν Κρόου.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ «ανθρωπο με την κινηματογραφική μηχανή»:




Τη δεκάδα συμπληρώνουν μερικά από τα σπουδαιότερα δείγματα τεκμηρίωσης όπως τα «Shoah» του Κλοντ Λανζμάν (για το Ολοκαύτωμα), «Νύχτα και καταχνιά» του Αλέν Ρενέ,  «Don't Look Back» του Ντ.Α. Πενεμπέικερ, «Les Glaneurs et la Glaneuse» της Ανιές Βαρντά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: