ΓΑΛΛΙΑ: «Αντίο» από τη «La Tribune» 27 χρόνια μετά -- O παγκόσμιος Τύπος υπο αφανισμό
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΚΑΦΙΔΑ
Επειτα από σχεδόν 27 χρόνια συνεχούς παρουσίας στο περίπτερο, η γαλλική εφημερίδα κυκλοφόρησε προχθες το τελευταίο έντυπο φύλλο της, κλείνοντας έναν «ταραγμένο και περίπλοκο» εκδοτικό κύκλο (στην πορεία της άλλαξε πάνω από έξι ιδιοκτήτες), ο οποίος ξεκίνησε το 1985 με τον φιλόδοξο στόχο να εκθρονίσει από την κορυφή της κυκλοφορίας τη μεγάλη οικονομική ανταγωνίστρια «Les Echos».
Περίπου 25 χρόνια μετά, η «Les Echos» μπορεί να παραμένει στην κορυφή από άποψη πωλήσεων, αλλά κι αυτή πλέον «ψυχορραγεί» οικονομικά. Οσο για τον υπόλοιπο γαλλικό Τύπο, αυτός έχει ήδη αρχίσει να κάνει φτερά από το περίπτερο, πετώντας για άλλες πολιτείες... διαδικτυακές. Για του λόγου το αληθές, αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως η «La Tribune» είναι η δεύτερη καθημερινή εφημερίδα που σταμάτησε να τυπώνεται το τελευταίο δίμηνο.
Είχε προηγηθεί τον περασμένο Δεκέμβριο η «France-Soir», μια εφημερίδα με ιστορία 67 ετών η οποία τις καλές εποχές (τις δεκαετίες 1950, 1960 και 1970) πουλούσε πάνω από 1 εκατ. φύλλα ημερησίως.
Ωστόσο, εκείνες οι εποχές μοιάζουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η «France-Soir» διέκοψε την κυκλοφορία της, απέλυσε τους 89 από τους 127 υπαλλήλους της και πλέον συνεχίζει να υπάρχει μόνο σε ηλεκτρονική μορφή στο Διαδίκτυο.
Ανάλογη μοίρα προβλέπεται να έχει και η «La Tribune», καθώς η νέα ιδιοκτησία (ο τοπικός εκδοτικός οίκος France-Economie-Regions και η ιντερνετική διαφημιστική Hi-Media) σχεδιάζει να τη μετατρέψει σε εβδομαδιαίο φύλλο και να διατηρήσει την παρουσία της στο Διαδίκτυο. Οσο για το προσωπικό της οικονομικής εφημερίδας, αυτό πρόκειται να μειωθεί από 165 άτομα σε μόλις 50. Ολες οι παραπάνω εξελίξεις (καθώς και η επεισοδιακή εξαγορά της «Le Monde» από μια τριάδα μεγαλοεπιχειρηματιών το 2010) δεν είναι τίποτα άλλο παρά τα «συμπτώματα μιας ασθένειας» η οποία ταλανίζει τον παραδοσιακό Τύπο όχι μόνο στη Γαλλία αλλά και αλλού.
Οσο για τα αίτια της εν λόγω ασθένειας, αυτά εντοπίζονται σε μια σειρά από παράγοντες όπως: η πτώση των πωλήσεων, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων (ενδεικτικά, μεταξύ των ετών 2004 και 2010 αυτά μειώθηκαν κατά 28% για τις γαλλικές εφημερίδες), η άνοδος του κόστους διανομής και εκτύπωσης, η κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης ισολογισμών, καθώς και η «άνθηση» του Διαδικτύου στο οποίο, ωστόσο, οι διαφημιστικές καταχωρίσεις χρεώνονται αρκετά φθηνότερα.
EΘΝΟΣ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΓΑΛΛΙΑ,
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ,
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΕΘΝΟΣ,
ΚΟΣΜΟΣ,
ΜΜΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου