"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Εξι δισ. ευρώ πάνω σε τέσσερις ρόδες!

Ενα διαμέρισμα τριάρι σε τέσσερις ρόδες; Ποιος θα το φανταζόταν ότι τόση θα είναι η αξία που προσεγγίζει μια άδεια ταξί στις ημέρες μας. Εκατομμύρια χάνονται λοιπόν από την απελευθέρωση της αγοράς, αν υπολογίσεις ότι κατά μέσον όρο μια άδεια ταξί αξίζει περίπου 200.000 ευρώ!

Με απλές μαθηματικές πράξεις μπορεί να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της αγοράς. Στο λεκανοπέδιο της Αθήνας κυκλοφορούν περίπου 13.500 ταξί. Στη Θεσσαλονίκη περίπου 2.000 κι άλλα 13.400 στην υπόλοιπη χώρα. Περίπου 6 δισ. ευρώ κυκλοφορούν καθημερινά σε ρόδες!

Ζημιωμένοι από ένα άμεσο άνοιγμα της αγοράς, οι 29.000 ιδιοκτήτες ταξί σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα εκείνοι που αγόρασαν άδεια την τελευταία πενταετία, οι οποίοι δεν πρόλαβαν να την αποσβέσουν.

Μαζί με αυτούς χάνουν και οι «μαντράδες». Οι περίπου εβδομήντα έως ογδόντα -οι περισσότεροι βρίσκονται στην Αθήνα- που έχουν συγκεντρώσει μεγάλο αριθμό από τις άδειες για να τις μεταπωλήσουν. Σε περίπτωση απελευθέρωσης θα χάσουν τα χρήματα που έχουν πληρώσει για την αγορά των αδειών. Τα λειτουργικά έξοδα ενός ταξί δεν είναι μικρή υπόθεση. Υπολογίσαμε ότι το ετήσιο κόστος είναι περίπου 28.000 ευρώ. Τα έξοδα αυτά επιμερίζονται: 2.300 ευρώ στην ασφάλεια του οχήματος, άλλα 15.000 ευρώ στο πετρέλαιο, περίπου 3.000 ευρώ στη συντήρησή του, άλλες 3.000 για την απόσβεση του οχήματος, η υποχρέωση του ιδιοκτήτη περίπου 5.000 ευρώ στο ταμείο του ΟΑΕΕ και τέλος περίπου 300 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας.

Ο τζίρος από την ημερήσια 12ωρη βάρδια είναι περίπου 80 έως 100 ευρώ -συνολικά δηλαδή είναι περίπου 5 εκατ. ευρώ η 24ωρη είσπραξη από τις «κούρσες» των ταξί σε όλη τη χώρα- ελάχιστος όμως μπροστά στη ζημιά που έχει η απεργία τους επιφέρει μεσούσης της τουριστικής περιόδου στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία. Ακυρώσεις αφίξεων, καθυστερήσεις και η μη προσέγγιση μεγάλων κρουαζερόπλοιων σε λιμάνια είχαν ως αποτέλεσμα να απολεσθούν εκατομμύρια ευρώ σε ελάχιστες ημέρες κινητοποιήσεων.

Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Πρακτόρων ζήτησε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης και η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος αναφέρει ότι, αν συνεχιστούν αυτές οι ακραίες μορφές κινητοποιήσεων, οι συνέπειες θα είναι ολέθριες, όχι μόνο για τον ελληνικό τουρισμό αλλά για το σύνολο της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας. 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: