Μάθε παιδί μου γράμματα...
Του ΗΛΙΑ ΣΤΑΜΠΟΛΙΑΔΗ
Καθηγητή Πολυτεχνείου Κρήτης
Ο Σουρής έλεγε ότι “οι Έλληνες κάνουν οτιδήποτε ίνα μη σκάπτουσι”. Για πολλά χρόνια καλλιεργείται η εντύπωση ότι η απασχόληση στη φύση, η χειρονακτική εργασία, και η ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου, ακόμη και αν αυτά εξασφαλίζουν την οικονομική ανεξαρτησία, συνιστούν καθυστέρηση ενώ, η εργασία σε ένα γραφείο, με δια νόμου εξασφαλισμένη τη μισθοδοσία και την ξενοιασιά από την οικονομική αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας η και την εκμετάλλευση της συνιστούν κοινωνική πρόοδο.
Όμως οι νόμοι της οικονομίας έχουν δικούς τους αυτοτελείς κανόνες που δεν παραβιάζονται από τις τεχνητά συντηρούμενες κοινωνικές εντυπώσεις, που πάντα στηρίζονται στην απόκρυψη της πραγματικότητας. Δυστυχώς όταν οι συνέπειες της παραβίασης των κανόνων αυτών αποκαλύπτονται απαιτούν θυσίες και δημιουργούν απογοητεύσεις δυσανάλογες από τα προσωρινά μικρά ή μεγάλα οφέλη που συντηρούσαν την κοινωνική απάτη.
Το Πολυτεχνείο Κρήτης προκήρυξε θέση εργασίας βιοχημικού με διδακτορικό δίπλωμα, για να δουλέψει σε ερευνητικό πρόγραμμα κάποιου εργαστηρίου, με συνολική αμοιβή 5.000 (πέντε χιλιάδες) €, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, για μία περίοδο 24 μηνών. Εάν αφαιρέσουμε το ΦΠΑ τότε ο μηνιαίος μισθός είναι κάπου 180 € .
Προφανώς, η προκήρυξη αυτή αποτελεί εξευτελισμό κάθε έννοιας φιλοδοξίας για μάθηση, κοινωνική καταξίωση, και απαίτησης για οικονομική απόδοση της επένδυσης χρημάτων και χρόνου σπουδών και θέτει εν αμφιβόλω ακόμη και τη βιολογική επιβίωση του υποψηφίου. Από την άλλη μεριά φιλοξενούμε και διδάσκουμε στο Πολυτεχνείο Κρήτης αλλοδαπούς μεταπτυχιακούς φοιτητές, οι οποίοι αμείβονται από την Ε.Ε. με μηνιαίο μισθό περίπου 1.000€ με προφανή την άνιση μεταχείριση και τα κίνητρα για σπουδές.
Το πιθανότερο είναι ότι η προκήρυξη στοχεύει σε άτομο που συνεργάζεται ήδη με το πολυτεχνείο και θα μπορεί να αποδεχθεί τη θέση ως συμπληρωματική. Κάτι τέτοιο όμως συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των εξωτερικών υποψηφίων, πράξη τόσο προσφιλή στη διατήρηση της φαυλοκρατίας. Το γεγονός είναι ακόμη σοβαρότερο όταν συνειδητοποιήσει κανείς ότι η προκήρυξη για τη θέση αυτή δεν γίνεται από κάποιον αχόρταγο εκμεταλλευτή της εργατικής τάξης αλλά από τον ίδιο το φορέα που συμβολίζει την πρόοδο, την κοινωνική και την οικονομική καταξίωση των αποφοίτων του. Την στιγμή που ο εξευτελισμός της αξίας του αποφοίτου, ακόμη και του μεταπτυχιακού με διδακτορικό δίπλωμα, έχει γίνει αποδεκτός από το ίδιο το πανεπιστήμιο τότε ο οποιοσδήποτε διάλογος για τα θέματα της παιδείας, που προτείνει το Υπουργείο και συζητούν οι πρυτάνεις, αποτελεί καθαρή υποκρισία και εμπαιγμό της κοινωνίας κυρίως δε της νεολαίας, ενώ δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την τελική εξάρτηση της χώρας από τους δυνατούς του κόσμου με τη σχεδιαζόμενη παγκοσμιοποίηση.
Εάν ο λαός και η νεολαία δεν επαναστατήσουν τώρα δεν θα μπορέσουν να το κάνουν ποτέ. Δεν χρειάζεται πλέον νομική κατοχύρωση για τη συνειδητοποίηση της κατάστασης και τον χαρακτηρισμό της σαν προδοσία όταν αυτή αποτελεί ήδη συντελεσμένο γεγονός σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Ας μη νομίζουν οι φοιτητές ότι οι καταλήψεις των πανεπιστημίων για εξασφάλιση πρόσθετης εξεταστικής αποτελούν πράξη επαναστατική. Η επανάσταση είναι πράξη δημιουργική όχι αυτοκτονική και τα αποπροσανατολισμένα παιδιά ή και τα πιόνια της κομματοκρατίας δεν είναι ικανά για το ρόλο αυτό. Πρέπει να αναλάβουν οι άξιοι φοιτητές που δυστυχώς αυτοί έχουν ήδη αρχίσει να μεταναστεύουν.
Σε ποιόν όμως πέφτει ο κλήρος της εθνικής μας επιβίωσης εάν όχι σε όλους εμάς που διατηρούμε ακόμη την αίσθηση της πατρίδας;
Η πατρίδα μας καλεί όλους, ας την κάνουμε δικαιωματικά τόπο της βιολογικής, πολιτισμικής και εθνικής μας επιβίωσης.
Επισυναπτόμενο
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ,
ΑΠΟΨΕΙΣ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΠΑΙΔΕΙΑ,
ΣΤΑΜΠΟΛΙΑΔΗΣ,
BLOGS
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου