"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Χίλια ΜΠΡΑΒΟ στην Μαθητική Ολυμπιακή ομάδα Βιολογίας

Ομαδική φωτογραφία της ελληνικής αποστολής στην οποία διακρίνονται από αριστερά προς τα δεξιά: Ανδρέας Ρούσσης (συνοδός / αρχηγός αποστολής), Παρασκευάς Δεληγιάννης (χάλκινο), Δημήτρης Γιαννέλος, Ευαγγελία Κουκάκη, Νίκος Ιγνατιάδης (χάλκινο), Δημήτρης Αρβανίτης (συνοδός)

Του ΜΙΧΑΛΗ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗ

Παρά τις πενιχρές γνώσεις που λαμβάνουν από τα σχολικά βιβλία συγκριτικά με τους μαθητές άλλων χωρών, δύο μαθητές κατάφεραν για πρώτη φορά να διακριθούν στην Ολυμπιάδα Βιολογίας που πραγματοποιήθηκε στη Νότια Κορέα, αποσπώντας ισάριθμα χάλκινα μετάλλια.

Με την αγάπη και το μεράκι τους για την επιστήμη της Βιολογίας, αλλά και με τη συμπαράσταση που είχαν από πανεπιστημιακούς καθηγητές που τους βοήθησαν στην προετοιμασία τους, ο Παρασκευάς Δεληγιάννης από το Πειραματικό Λύκειο Πάτρας και ο Νίκος Ιγνατιάδης από το Αμερικανικό Κολέγιο Ελλάδας ξεχώρισαν ανάμεσα σε περισσότερους από 200 άριστους μαθητές από 60 χώρες.

"Είχα ακούσει από καθηγητές και συμμαθητές μου για την Ολυμπιάδα Βιολογίας και αποφάσισα να συμμετάσχω. Πέρασα με περισσότερους από 1.000 μαθητές από τρεις διαδοχικές δοκιμασίες, μέχρι τη στιγμή που επιλέχτηκαν από την Ελλάδα τα 4 άτομα που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα", τονίζει ο Παρασκευάς Δεληγιάννης που κέρδισε χάλκινο μετάλλιο.

Φοιτητής πλέον στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, αναφέρεται στη στήριξη που είχε από τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, οι οποίοι προετοίμασαν όλα τα μέλη της ομάδας, σε ειδικό πρόγραμμα δύο εβδομάδων. "Κάναμε εντελώς διαφορετικά πράγματα σε σχέση με το σχολείο και σίγουρα η επαφή μας με αυτούς τους ανθρώπους έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία που είχαμε".  

Ο Παρασκευάς υπογραμμίζει ακόμη ότι, μέσα από την επαφή που είχε με μαθητές άλλων χωρών, κατάλαβε ότι η ύλη που υπάρχει στα σχολικά βιβλία πολλών χωρών του εξωτερικού συνέπιπτε με την ύλη της Ολυμπιάδας. "Το επίπεδο σίγουρα ήταν υψηλότερο, ενώ τα μαθήματα στο σχολείο διεξάγονταν με διαφορετικό τρόπο, ήταν πιο δημιουργικά και σίγουρα δεν κυριαρχούσε η αποστήθιση", καταλήγει.

Ο Νίκος Ιγνατιάδης, από την πλευρά του, επέλεξε να φοιτήσει στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, στο Τμήμα Μοριακής Βιολογίας.

Ο αρχηγός της αποστολής, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Ανδρέας Ρούσσης,  αναφέρθηκε στην τεράστια σημασία της επιτυχίας των διακριθέντων, αφού ουσιαστικά δεν διαγωνίστηκαν -όπως είπε- ισότιμα.

"Η ύλη της Βιολογίας που διδάσκεται στα σχολεία καλύπτει μόλις το 35% της εξεταστέας ύλης για την Ολυμπιάδα στην οποία διαγωνίστηκαν τα παιδιά. Αυτό από μόνο του συνιστά τεράστια επιτυχία, αφού ανταγωνίστηκαν μαθητές με πολύ υψηλότερο επίπεδο παρεχόμενων γνώσεων και μάλιστα σε ένα σύστημα εξέτασης που δεν είχαν έρθει σε επαφή στο παρελθόν", σημείωσε.

Ο κ. Ρούσσης πρόσθεσε πως και τα δύο παιδιά που δεν απέσπασαν μετάλλιο (Δημήτρης Γιαννέλος και Ευαγγελία Κουκάκη) συγκέντρωσαν υψηλότατη βαθμολογία και έφτασαν ένα βήμα πριν από τη διάκριση. Η ομάδα των τεσσάρων μαθητών, που αποτελούσαν την αποστολή της Ελλάδας, εκπαιδεύτηκαν για δύο εβδομάδες στο Ιδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) και στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

"Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πράγματα που δεν είχαν διδαχτεί στο παρελθόν, ενώ δόθηκε έμφαση στα εργαστηριακά μαθήματα", τονίζει ο κ. Ρούσσης, συμπληρώνοντας ότι η Ολυμπιάδα της Βιολογίας διεξήχθη σε δύο φάσεις (θεωρητικό μέρος, αλλά με ερωτήσεις κρίσης και ένα τεχνικό μέρος με εργαστηριακά θέματα).

Εκτός από τον κ. Ρούσση, στην αποστολή συμμετείχε και ως συνοδός ο Δημήτρης Αρβανίτης, ειδικός τεχνικός επιστήμονας στο ΙΙΒΕΑΑ.

ΠΗΓΗ ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: