"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΞΗ!

Πολυμήχανη αποδεικνύεται η Ειδική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κυρία Δραγώνα, που έχει την απόλυτη, όπως φάνηκε και από τα εύσημα που της απέδωσε από του βήματος της Βουλής, στήριξη του πρωθυπουργού.

Νέα... εφεύρεσή της, η έκδοση 14 «συμπληρωματικών βιβλίων», που τύπωσε ο ΟΕΔΒ, για τους μουσουλμάνους μαθητές των δημόσιων Γυμνασίων της Θράκης, που, όπως επισημαίνουν εκπαιδευτικοί της περιοχής, διαχωρίζουν σε δύο κατηγορίες τα παιδιά μέσα στην ίδια τάξη.

Η κυρία Δραγώνα είχε εξασφαλίσει τη συνεργασία του... ανεξάρτητου Παιδαγωγικού Ινστιτούτου –πώς ήταν δυνατόν να αρνηθεί όταν το δίδυμο Φραγκουδάκη-Δραγώνα επέβαλε ως πρόεδρο του Π.Ι. τον κ. Κλήμη Ναυρίδη, ο οποίος κατά... σύμπτωση μαζί με την κυρία Φραγκουδάκη εξέλεξαν την κυρία Δραγώνα καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών– και στη συνέχεια η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου ενέκρινε την εκτύπωση και τη διανομή των «συμπληρωματικών βιβλίων»! Και έτσι οι Μουσουλμανόπαιδες των δημοσίων Γυμνασίων της Θράκης θα έχουν φέτος στην τσάντα τους δύο σειρές βιβλία για τα ίδια μαθήματα, τα κλασικά και τα... διαπολιτισμικά!

Πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρχαν σοβαρότατες διχογνωμίες σημαντικών στελεχών του υπουργείου Παιδείας για την έκδοση «συμπληρωματικών βιβλίων», πλην όμως ποιος θα τολμήσει να πει όχι στους σχεδιασμούς της κυρίας Δραγώνα.

Ποια είναι η δικαιολογία που επέβαλε την έκδοση των «συμπληρωματικών βιβλίων»; Πιθανόν η κυρία Δραγώνα θα ισχυριστεί ότι, με δεδομένο ότι στα Γυμνάσια της Θράκης, όπου μαζί με τους χριστιανούς (ή... άθεους) φοιτούν και μουσουλμάνοι μαθητές που προέρχονται είτε από τα μειονοτικά δημοτικά (οι περισσότεροι), είτε από το δημόσια δημοτικά, αρκετά απ' αυτά τα παιδιά έχουν δυσκολίες στα μαθήματα, κυρίως όσα προέρχονται από τα μειονοτικά. Υποτίθεται όμως ότι το Πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων επιλαμβάνεται, ιδρύοντας τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης (μετά το κανονικό πρόγραμμα του σχολείου) και κάνοντας φροντιστήριο στα μαθήματα του σχολείου. Εκεί μπορεί να διανεμηθεί και συμπληρωματικό υλικό (συμπληρωματικό ως προς το κανονικό υλικό του σχολικού προγράμματος, δηλαδή τα εγχειρίδια της τάξης). Οι υπεύθυνοι του Προγράμματος έχουν όλη την ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν τέτοιο υλικό, χωρίς να απαιτείται υπουργική απόφαση για εκτύπωσή του και διανομή του από τον Οργανισμό Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ). 
Το Πρόγραμμα, άλλωστε, διαθέτει ιδίους πόρους (η κ. Δραγώνα ως αρμόδια στο υπουργείο –δεν είναι τυχαίο ότι την έβαλαν στο πόστο αυτό– έχει φροντίσει να πάρει η κ. Φραγκουδάκη πάνω από 10.000.000 ευρώ για τη νέα φάση…), και τα βιβλία μοιράζονται σε μαθητές και καθηγητές που διδάσκουν στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.

Όμως δεν συμβαίνει αυτό. Γι' αυτό και προκύπτει το απλό ερώτημα: Γιατί δεν γράφει η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας ότι το υλικό αυτό (τα συμπληρωματικά βιβλία) θα χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικό υλικό για την ενισχυτική διδασκαλία ή για τα φροντιστηριακά τμήματα; Αφήνοντας ασαφές το πλαίσιο της χρήσης του υλικού, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για όλες τις χρήσεις (δήθεν πολλαπλό βιβλίο μέσα στην τάξη, δήθεν σεβασμός της διαφοράς, δήθεν ενίσχυση της μειονοτικής ταυτότητας - αυτά διδάσκουν στους ιθαγενείς οι υψηλοί και καλοπληρωμένοι προσκεκλημένοι της κ. Φραγκουδάκη από το εξωτερικό).

Παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων παραγόντων ότι είναι ένα απλό συμπληρωματικό υλικό σαν τα παλιά λυσάρια των ασκήσεων, κάθε άλλο παρά πρόκειται περί αυτού. Πρόκειται περί αυτοτελούς υλικού (υλικό για μαθητή, υλικό για εκπαιδευτικό) με αυτόνομη χρήση. Άλλη φυσικά είναι η πραγματική στόχευση: Η νομιμοποίηση του δικαιώματος να έχω ως μουσουλμάνος που φοιτώ στο δημόσιο σχολείο το δικό μου υλικό το οποίο δεν πρέπει να ταυτίζεται με εκείνο των άλλων.

Αν κάποια στιγμή αυτό πάρει και τη μορφή δημιουργίας μέσα στα ίδια τα δημόσια σχολεία δύο τμημάτων (ένα για χριστιανούς και ένα για μουσουλμάνους), δηλαδή μεταφορά της μειονοτικής εκπαίδευσης μέσα στο δημόσιο σχολείο, να μη μας φανεί παράξενο.

Αυτό που έγινε είναι μια πρώτη κίνηση, καθόλου ασήμαντη. Το αίτημα διαχωρισμού των τμημάτων μέσα στο ίδιο το δημόσιο σχολείο υπάρχει ήδη, δυστυχώς από ανθρώπους και των δύο πλευρών, δηλαδή εκ μέρους του προξενείου και της μουσουλμανικής ηγεσίας, όπως είναι αναμενόμενο, αλλά και εκ μέρους κάποιων γονέων της άλλης πλευράς (χριστιανών), οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι το χαμηλό μαθησιακό επίπεδο πολλών μουσουλμάνων μαθητών ρίχνει το επίπεδο της τάξης εν γένει και έτσι είναι καλύτερα τα τμήματα να είναι χωριστά… Ενός στραβού, μύρια έπονται…

Δεν αγνοούμε, ούτε υποβαθμίζουμε το γεγονός ότι στα ελληνικά δημόσια σχολεία υπάρχει ένα αλαλούμ σε σχέση με το πότε δίνεται, τι είδους διδακτική στήριξη και σε ποιους μαθητές. Κατ' αρχήν υπάρχουν τάξεις υποδοχής και φροντιστηριακά τμήματα για αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές. Την ίδια στιγμή υπάρχουν τάξεις υποδοχής και φροντιστηριακά τμήματα για Τσιγγανόπαιδες (Ρομά). Υπάρχουν επίσης τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για όλους τους υπόλοιπους και γενικά για όσους δεν θέλουν να κάνουν χρήση της ιδιότητας «αλλοδαπός», «παλιννοστήσας» ή «Τσιγγάνος». Η διαίρεση αυτή συνεχίζεται από το 1997 μέχρι σήμερα, με μεγάλη κατασπατάληση πόρων και χωρίς να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος να «σαλαμοποιούνταιοι μαθητές. Μόνο ο Στυλιανίδης έδειξε να καταλαβαίνει το θέμα και αποφάσισε την ενιαιοποίηση όλων των προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Μέχρι που ήρθε ο Δεκέμβριος του 2008, άλλαξε ένοικο η Μητροπόλεως και ο νέος υπουργός με παρέμβαση της Μπακογιάννη επανέφερε το προηγούμενο καθεστώς των χωριστών προγραμμάτων, μαζί με αυτά και το Πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων, προς μεγάλη ανακούφιση του διδύμου Δραγώνα - Φραγκουδάκη.

Να σημειωθεί ότι από τα 14 βιβλία που εκδόθηκαν ως... «συμπληρωματικά βιβλία» για τους μουσουλμάνους μαθητές για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, τα περισσότερα αφορούν τη Λογοτεχνία, τη Φυσική και την Ιστορία. Ενώ κανένα δεν είναι για τα Αρχαία, όπου εκεί πολλά Μουσουλμανόπαιδα έχουν τεράστιες δυσκολίες και συνεχώς κόβονται. Αυτό το θέμα την κυρία Δραγώνα δεν δείχνει να την απασχολεί... Τυχαίο είναι; 

Όχι... Γιατί αν αρχίσουν να μαθαίνουν και Αρχαία Ελληνικά, ποιος ακούει τις... φωνές του Προξενείου, που το έχουν αφήσει, με πρώτη υπεύθυνη - ένοχη την Αθήνα, να διαφεντεύει τα πάντα στη Θράκη. Μάλλον συμπληρωματικό υλικό στο μάθημα αυτό θα θεωρηθεί εχθρική πράξη για τη διαμόρφωση... τουρκικής συνείδησης, που είναι και ο κεντρικός στόχος της Τουρκίας στη Θράκη. Φαίνεται ότι το δίδυμο είχε υπολογίσει ότι με τη Δραγώνα υπεύθυνη για την παιδεία… Ελληνοπαίδων, το μάθημα των Αρχαίων στο Γυμνάσιο ούτως ή άλλως θα καταργηθεί. Απλώς μέχρι τώρα δεν τους «βγήκε».

ΠΗΓΗ ΠΑΡΟΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: