Δεν ξέρω πώς το έχει καταφέρει, αλλά ο διάσημος Ιταλός κομίστας Βιτόριο Τζαρντίνο έχει αιχμαλωτίσει σε ένα καρέ ολόκληρο το ελληνικό καλοκαίρι. Δείχνει μια γυναίκα να διαβάζει το βιβλίο της καθισμένη σε μια ασβεστωμένη αυλή κάτω από τη σκιά μιας κληματαριάς. Η κληματαριά δεν απεικονίζεται, αλλά η παρουσία της αποκαλύπτεται από τις φωτοσκιάσεις του σκίτσου. Στο τραπέζι, ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου, δύο ακόμα βιβλία. Τα πέλματα γυμνά πάνω στο τσιμέντο και παραδίπλα μια μικρή σαύρα. Mοιάζει κι αυτή αποχαυνωμένη από τη ζέστη. Ο ήλιος και η θάλασσα βρίσκονται στο φόντο. Να αντικατοπτρίζουν την ξεγνοιασιά και την ησυχία του μεσημεριού, την αίσθηση που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του «greek summer».
Μια τέτοια «αντανάκλαση» του ελληνικού καλοκαιριού επιχειρεί να μεταφέρει και η διάσημη πλέον νέα διαφημιστική καμπάνια για την Ελλάδα. «Το ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι απλά ο ήλιος και η θάλασσα», εξηγούν οι δημιουργοί της. «Αυτά τα έχουν και άλλες χώρες. Το ελληνικό καλοκαίρι είναι μια κατάσταση ευτυχίας πέρα από εποχές και τόπους. Είναι αυτό το μοναδικό συναίσθημα που νιώθεις όταν είσαι μαζί με αυτούς που αγαπάς, όταν γίνεσαι ένα με τη φύση και νιώθεις μέσα σου ελευθερία». Το ελληνικό καλοκαίρι είναι ιδέα, τρόπος να ζεις. Στόχος, όπως εξήγησαν, ήταν να καθιερωθεί η έκφραση «Greek Summer» σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας. «Να το κάνουμε brand δηλαδή».
Ακούς brand και φαντάζεσαι το ελληνικό καλοκαίρι κλεισμένο σε μπουκάλι σαν ακριβό άρωμα. Μια μικρή πολυτέλεια, σε ψηλό ράφι.
Καλά λένε οι διαφημιστές, το ελληνικό καλοκαίρι είναι μια κατάσταση, μια ιδέα. Απλώς καμιά φορά μας διαφεύγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου