"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Η γραμμή των τρολ...

Του ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ
 

Πολλά ήταν τα ψέματα για τη νέα διαφημιστική καμπάνια του ελληνικού τουρισμού, που έχει  σλόγκαν «Greek Summer is a state of mind». 


 Τα τρολ του Διαδικτύου έπιασαν γρήγορα δουλειά και «ανέλυσαν» κάθε πτυχή του σποτ.  


«Ανακάλυψαν» ότι η παραλία που δείχνει είναι στην Κροατία, ενώ είναι στο Μαρμάρι Ευβοίας.

«Κοστολόγησαν» το σποτάκι 32 εκατ. ευρώ, ενώ όπως ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), «πληρώθηκε εξ ολοκλήρου από την εταιρεία Marketing Greece και παραδόθηκε δωρεάν στην κυβέρνηση, ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων. Το κόστος του ελληνικού Δημοσίου για την καμπάνια είναι μηδενικό» (6.6.2020). 


Στον χορό μπήκε και ο επίσημος ΣΥΡΙΖΑ με τον κ. Αλέξη Χαρίτση να δηλώνει πως «η κυβέρνηση της Ν.Δ. παρέκαμψε τον ΕΟΤ και έδωσε με απευθείας ανάθεση 32 εκατ. ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία για να μας παρουσιάσει τελικά ως καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού τη διαφήμιση που χρησιμοποίησε πριν από δύο μόλις μήνες γνωστή εταιρεία καλλυντικών!». Ομως η Marketing Greece δεν είναι ιδιωτική. Είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία, θυγατρική του ΣΕΤΕ, και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ήταν η κριτική ότι η έκφραση «Summer is a state of mind» είναι πατενταρισμένη από γνωστή εταιρεία καλλυντικών και ως εκ τούτου το ελληνικό κράτος δεν θα έπρεπε να τη χρησιμοποιήσει, πριν αποκτήσει την ιδιοκτησία της! 


Σε αυτήν την κριτική απάντησε ο κειμενογράφος της καμπάνιας κ. Θανάσης Παπαθανασίου: «Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind» (Facebook 6.6.2020). 


Πέραν αυτού όμως, τι πάει να πει ότι μια εταιρεία είναι «ιδιοκτήτης» λίγων λέξεων; Και πώς Αριστεροί (τρομάρα μας!) άνθρωποι, που πιστεύουν στην κοινοκτημοσύνη, ακόμη και των υλικών πραγμάτων, βασίζουν την κριτική τους στο καπιταλιστικό παράλογο της πνευματικής ιδιοκτησίας και δη μιας φράσης;

Βεβαίως οι εταιρείες μπορούν να πατεντάρουν ό,τι θέλουν· ακόμη και τον ήλιο, αν τους πείσει κάποιος δικηγόρος, που για ίδιους λόγους θέλει να αυξήσει τη δικηγορική του ύλη. Ετσι κι αλλιώς, με δεδομένο το μπάχαλο που επικρατεί στον τομέα της πνευματικής ιδιοκτησίας, οι αρμόδιοι οργανισμοί παγκοσμίως το μόνο που ελέγχουν είναι αν υπάρχει προηγούμενη πατέντα για τον... ήλιο. Αλλά σχετικώς με τα καθ’ ημάς το ερώτημα είναι τι σόι Αριστερά είναι αυτή που θα χρησιμοποιήσει κάθε «νεοφιλελεύθερη» δοξασία για να πλήξει τη... «νεοφιλελεύθερη» κυβέρνηση που αντιπολιτεύεται;

 
Η εξήγηση είναι απλή: 


Εδώ και πολύ καιρό η επίσημη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ διαμορφώνεται από το νέφος των τρολ που ο ίδιος είχε δημιουργήσει σε πιο ηρωικές εποχές.  


Αυτά βαράνε το νταούλι και το κόμμα, αντί να διαμορφώνει πολιτική γραμμή, λειτουργεί σαν αντηχείο τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια: