"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Δεν περνάει ΚΤΕΟ κανένα περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ.

Του ΛΕΥΤΕΡΗ ΓΑΛΑΝΟΥ

Καταγγελία "βόμβα"! Τα περιπολικά της ελληνικής αστυνομίας -συνεργεία της οποίας ελέγχουν αν τα οχήματα των πολιτών έχουν περάσει από ΚΤΕΟ- δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο, όπως όλα τα υπόλοιπα οχήματα.  

Αυτό δήλωσε χθες στη Βουλή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα δημόσια ΚΤΕΟ Β. Χρονόπουλος, στο πλαίσιο της ακρόασης φορέων στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη "Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας".

Επιπλέον, επιβεβαίωσε ότι το 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας (περισσότερα δηλαδή από 2.500.000) δεν περνά από τη διαδικασία του τεχνικού έλεγχου, με αποτέλεσμα να χάνονται έσοδα από τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ περίπου 14 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το πρόβλημα παραδέχθηκε και ο αρμόδιος υπουργός Δ. Ρέππας σημειώνοντας ότι το 30% των οχημάτων στο σύνολο της χώρας και το 50% στην Αττική δεν περνούν από ΚΤΕΟ.

"Η Ελληνική Αστυνομία", τόνισε ο κ. Χρονόπουλος, "ελέγχει αν ένα όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ. Τα οχήματα όμως της αστυνομίας που κυκλοφορούν και αυτά στους δρόμους δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο". Επιπλέον, πρότεινε τα οχήματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής να περνούν από τεχνικό έλεγχο στα δημόσια ΚΤΕΟ χωρίς παράβολο ή με το ελάχιστο κόστος. Σύμφωνα με πηγές της αστυνομίας, τα περιπολικά της ελέγχονται από δικά της συνεργεία.

Η τοποθέτηση του κ. Χρονόπουλου έγινε με αφορμή κεφάλαιο του νομοσχεδίου για την εποπτεία και βελτίωση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων. Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι πουθενά στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται τι θα γίνει με το 10% που θα έπρεπε να αποδίδουν στο ελληνικό δημόσιο τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η ομοσπονδία, το ύψος του ποσού ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, πρότεινε τη μείωση του παραβόλου στα 20 ευρώ για τα ΙΧ και 35 ευρώ στα φορτηγά ώστε να είναι ένα κίνητρο για να έλθουν όλοι οι κάτοχοι των οχημάτων στα δημόσια ΚΤΕΟ, καθώς υπάρχει περιθώριο κέρδους. Εφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα για την κερδοφορία, το ΚΤΕΟ του νομού Αττικής, τα έσοδα του οποίου το 2009 ήταν 4.257.000 ευρώ, ενώ οι ανελαστικές δαπάνες και τα λειτουργικά έξοδα δεν ξεπέρασαν τις 800.000 ευρώ.

Ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια
Χωρίς ΚΤΕΟ δεν θα ασφαλίζεται το όχημα
Αρον άρον στα ΚΤΕΟ θα πρέπει να προσέλθουν περίπου 2,7 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, τα οποία κυκλοφορούν χωρίς πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου, καθώς στο εξής δεν θα μπορούν να τα ασφαλίζουν.

Η νέα ρύθμιση περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο συνδέει άμεσα την έκδοση ασφαλιστηρίου για το όχημα με το Δελτίο ελέγχου ΚΤΕΟ. Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα υποχρεούνται να επιδεικνύουν ασφαλιστήριο προκειμένου να το περάσουν από ΚΤΕΟ και αντίστροφα να επιδεικνύουν το δελτίο τεχνικού ελέγχου, προκειμένου να το ασφαλίσουν.

Σημειώνεται ότι δελτίο ΚΤΕΟ πρέπει να διαθέτουν όλα τα οχήματα μετά τη συμπλήρωση τεσσάρων χρόνων από την πρώτη έκδοση της άδειας κυκλοφορίας τους. Το δελτίο ανανεώνεται ανά διετία.

Με το ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζεται επίσης η Κάρτα Ελέγχου Θορύβου για τα περίπου 1,4 εκατ. κυκλοφορούντα δίκυκλα και τρίκυκλα. Το τέλος για την έκδοσή της δεν έχει προσδιοριστεί, αλλά ενδέχεται να είναι μηδενικό για την πρώτη χρονιά. Ωστόσο το πρόστιμο για εντοπισμό δικυκλιστή χωρίς ΚΕΘ ορίστηκε στα 150 ευρώ.

Βάσει του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, μειώνεται και το πρόστιμο των 400 ευρώ για τη μη έγκαιρη προσέλευση σε ΚΤΕΟ, καθώς πλέον ορίζεται ότι αν ο οδηγός εντός δεκαημέρου προσκομίσει δελτίο τεχνικού ελέγχου, θα καταβάλλει το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: