"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Ήρθε η ώρα να πληρώσουν το τίμημα για τις "καμπάνιες του αέρα" !

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΝΑ ΓΕΛΑΣΕΤΕ...

Τραβάνε τα μαλλιά τους οι Ισπανοί, και όχι μόνο τραπεζίτες ή επιχειρηματίες, μετά τον θρίαμβο των «furias rojas» στο νοτιοαφρικανικό Μουντιάλ.
Κι αυτό γιατί είναι δεκάδες τα εκατομμύρια ευρώ που θα πρέπει να καταβάλουν, μέσα στους επόμενους μήνες σε όσους πελάτες τους «τσίμπησαν» κι είχαν δεχτεί, μες στο χειμώνα, ν' ανοίξουν τραπεζικούς λογαριασμούς στις εταιρείες τους, με αντάλλαγμα, εάν η Ισπανία στεφόταν παγκόσμια πρωταθλήτρια, την αυτόματη αύξηση των τόκων τους, από το 3 έως το 5, σε μερικές περιπτώσεις έως και το 7%.

Εν ολίγοις την πάτησαν και πιάστηκαν κορόιδο. Κι εδώ που τα λέμε, καλά να πάθουν γιατί δεν γίνεται μια ζωή να μας πλασάρουν όλο και πιο καινούργια, σύγχρονα, εξελιγμένα ή συμφέροντα (για ποιον;), προϊόντα χωρίς να πληρώσουν ούτε μία φορά το τίμημα. Ωρα ήταν, ύστερα από τόσους τόκους και πανωτόκια, κάποιος, κάποιοι να πάρουν επιτέλους τη λεγόμενη ρεβάνς για την κοινωνική, είτε κρατική είτε ιδιωτική, αδικία που μονίμως γίνεται σε βάρος των μικροκαταθετών.

Για να γίνουμε πιο σαφείς, η τράπεζα Banesto θα πρέπει να βγάλει από την τσέπη της (τρόπος του λέγειν, γιατί έτσι κι αλλιώς πρόκειται για κέρδη χρόνων), 10 εκατ. ευρώ για να πληρώσει όσους πελάτες είχαν ανοίξει τον λογαριασμό «Seleccion». Η τράπεζα Sabadell, πάνω-κάτω άλλα τόσα, για το 7% που είχε υποσχεθεί σε όσους θ' άνοιγαν το «Doble Mundial».

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour, που δεν είναι καν ισπανική, αλλά γαλλική, είχε υποσχεθεί και μοιράσει 10.000 κουπόνια αγοράς, των 100 ευρώ το καθένα, στην περίπτωση που η ομάδα του Ντελ Μπόσκε κατακτούσε το παγκόσμιο Κύπελλο.

Ακόμη χειρότερα τα πράγματα για την ασφαλιστική εταιρεία Pelayo, που είχε τάξει 10.000 συμβόλαια, εφ' όρου ζωής στην περίπτωση νίκης των «furias rojas», κληρώνοντάς τα ανάμεσα σε συνολικά 20.000 καινούργια.

Δεν τελειώσαμε όμως εδώ, γιατί η αλυσίδα leader στην ισπανική πληροφορική Pc City θα πρέπει να τηρήσει την υπόσχεση που είχε κάνει πριν από το Μουντιάλ, για έκπτωση, σε κάθε αγορά, αντίστοιχη των γκολ που θα πετύχαινε η εθνική ομάδα Χ 10. Και στάθηκε τυχερή, γιατί η Ισπανία πέρασε στην Ιστορία σαν Εθνική που στέφθηκε παγκόσμια με τα λιγότερα γκολ από κάθε άλλη νικήτρια: μόλις 8, πράγμα που σημαίνει ότι το bonus δεν θα ξεπερνάει τα 80 ευρώ. Που είναι όμως, και πάλι, ένα πολύ σημαντικό κέρδος σε περίοδο τόσο μεγάλης κρίσης.

Υπάρχουν και χειρότερα, με την έννοια του καλύτερου και πάλι, ευτυχώς, από τη μεριά του καταναλωτή. Οπως για παράδειγμα η διαφημιστική καμπάνια της Toshiba κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ που υποσχόταν να επιστρέψει όλο το ποσό στους αγοραστές κομπιούτερ, lap top και τηλεοράσεων αρκεί, εννοείται, η Ισπανία να γυρνούσε σπίτι με το Κύπελλο.

Μα καλά, τόσο πολλοί ήταν οι Ισπανοί που δεν πίστευαν σε καμία περίπτωση ότι η πρωταθλήτρια Ευρώπης θα κατάφερνε να στεφθεί και παγκόσμια; Ή, απλά, το τίμημα της όποιας διαφημιστικής καμπάνιας πρέπει κάθε φορά να φτάνει στα άκρα, ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια της σπέκουλας και του αυτονόητου;

Δεν υπάρχουν σχόλια: