"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


«Επανάσταση» με τρισδιάστατους πίνακες

Απο την ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ

Οι Κινέζοι μαζί με τη Microsoft ίσως ανακάλυψαν τον νέο τρόπο έκθεσης των έργων τέχνης στα μουσεία. Ενα νέο, πρωτοποριακό πρόγραμμα τρισδιάστατης ψηφιακής απεικόνισης μουσειακών έργων τέχνης παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Πεκίνο και αναμένεται ότι θα έχει σημαντική επιρροή στον τρόπο παρουσίασης εκθεμάτων από τα μουσεία όλου του κόσμου, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η κινεζική ημερησία «Τσάινα Ντέιλι», παρόλο που δεν έχει ακόμη κοστολογηθεί.

Το νέο ψηφιακό πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε από τον Κινέζο Σου Γίνγκτσινγκ, επιστημονικό συνεργάτη της Microsoft στην Κίνα, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πιλοτικά στον πίνακα ζωγραφικής από μελάνι πάνω σε μετάξι, «Η καθημερινή ζωή στην όχθη του ποταμού Bιάν και η Γιορτή της Λάμψης». Ο πίνακας αυτός, που βρίσκεται στο Μουσείο της Απαγορευμένης Πόλης, είναι ένας από τους 10 σημαντικότερους πίνακες στην ιστορία της Κίνας και χρονολογείται από τη Δυναστεία των Σονγκ (960- 1127 π.Χ.).

Το ψηφιακό πρόγραμμα παρουσιάζει μια λεπτομερή, τρισδιάστατη, διαδραστική και πολυεπίπεδη απεικόνιση του πίνακα, που προσφέρει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να αντιληφθεί καλύτερα το περιεχόμενο του έργου, αλλά και στον επιστήμονα να μελετήσει σε βάθος όλες τις λεπτομέρειες του πίνακα.

Με την ψηφιακή τρισδιάστατη περιήγηση στον πίνακα, ο επισκέπτης μπορεί να «πλησιάσει» (διεισδύοντας έξι φορές καλύτερα απ’ ό,τι το ανθρώπινο μάτι) τα περίπου 800 πρόσωπα του πίνακα και να παρακολουθήσει από κοντά τις ποικίλες δραστηριότητές τους, από την πληρωμή των φόρων μέχρι τη χρήση έγχορδων μουσικών οργάνων, ενώ ακούει τις συνομιλίες τους και ακούει μουσική εκείνης της εποχής.

Το γεγονός, άλλωστε, ότι ο πίνακας ζωγραφικής παρουσιάζει την καθημερινή ζωή της εποχής και περιλαμβάνει πολλά σημεία ενδιαφέροντος, με τη συμμετοχή πολλών προσώπων, έδωσε την αύξηση στον Κινέζο προγραμματιστή να κάνει χρήση όλων των δυνατοτήτων του νέου ηλεκτρονικού συστήματος. Η ιδιαίτερα υψηλή ψηφιακή ανάλυση των 1,4 gigapixels που προσφέρει το πρόγραμμα συνοδεύεται από 700 διαφορετικούς διαλόγους μεταξύ των απεικονιζόμενων προσώπων, από ήχους της φύσης και μουσικές της εποχής.

ΠΗΓΗ ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: