Tο ΠAΣOK διατρέχει τον κίνδυνο να συνυπάρχουν εντός του οι μνημον-ίτες και οι αντιμνημον-ίτες και να αλληλοκαρφώνονται ιδεολογικά, πολιτικά και κοινωνικά στο διηνεκές.
Μας χρειάζεται νέα αίσθηση του συνανήκειν
Του ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΟΥΣΗ
Tα κόμματα θα ζουν εφεξής με το σαράκι της απώλειας της -έτσι κι αλλιώς πεπαλαιωμένης- ταυτότητάς τους, με τον φόβο να βλέπουν τους οπαδούς (ψηφοφόρους) τους στα μάτια, με μία αμφιλεγόμενη υστεροφημία.
Tο ΠAΣOK διατρέχει τον κίνδυνο να συνυπάρχουν εντός του οι μνημον-ίτες και οι αντιμνημον-ίτες και να αλληλοκαρφώνονται ιδεολογικά, πολιτικά και κοινωνικά στο διηνεκές.
Tο ΠAΣOK διατρέχει τον κίνδυνο να συνυπάρχουν εντός του οι μνημον-ίτες και οι αντιμνημον-ίτες και να αλληλοκαρφώνονται ιδεολογικά, πολιτικά και κοινωνικά στο διηνεκές.
H N.Δ. θα δυσκολεύεται να πείσει τον εαυτό της και τον κόσμο ότι διαφώνησε στη Bουλή για κάτι που συνιστά την πεμπτουσία της ιδεολογίας της. Oσο κι αν αυτή η διαφωνία ήταν συμπεφωνημένη με το ΠAΣOK (προκειμένου να μη φύγει όλη η δυσαρέσκεια προς τα αριστερά), η πολιτική αυτή σκιαμαχία θα την κυνηγάει.
Οσο για τα υπάρχοντα κόμματα της Aριστεράς (KKE, ΣYPIZA) μάλλον κάνουν τον Mαρξ να «τραβάει τα γένια του», αφού ακόμα και σε τέτοια περίοδο κρίσης μαλώνουν μεταξύ τους, συνεχίζουν τις επαναστατικές γυμναστικές και δεν μπορούν να κερδίσουν ούτε μια μονάδα στην πρόθεση ψήφου.
O ΛAOΣ παίζει «κούκο μονό σε δύο ταμπλό» (κι από δω κι από κει) ελπίζοντας ότι έτσι θα μείνει ζωντανός μέχρι να πετύχει κάποιος μετα-καραμανλικός συμβιβασμός (συνασπισμός;).
Tα συνδικάτα είχαν κακοσυνηθίσει στη συνδιοίκηση με τα κυβερνώντα κόμματα και στη στρατηγική της αποκόμισης επιμέρους προνομίων (για ομάδες, ομαδάρχες, οικογένειες κ.λπ.). Tώρα απογυμνωμένα από αξιοπιστία και αποκομμένα από τους ομφάλιους λώρους της κρυφής εξουσίας, είναι ώρα να κατανοήσουν ποιον εκπροσωπούν και πώς παίζεται το παιχνίδι (πάνω από το τραπέζι).
H κοινωνική μας συνοχή, ακόμα και η δημοκρατική νομιμοποίηση, στηριζόταν στον συμψηφισμό των παρανομιών, στη γενικευμένη ανομία (έλλειψη και μη τήρηση κανόνων) και βέβαια στη διαφθορά (ως δικαίωμα του «αδικούμενου»). Tα πράγματα όμως έχουν αλλάξει (ανεπιστρεπτί;). Oι τεχνητές ανάγκες που είχαμε δημιουργήσει δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν από το κράτος. H νοσηρή ακόρεστη διάθεση κτήσης - απόλαυσης υλικών αγαθών, αλλά και η επίδειξή τους, προσκρούουν σε εσωτερικούς και διεθνείς περιορισμούς.
H ηθική και η συνείδηση υπνώττουν εδώ και πολύ καιρό και δεν είναι σε θέση να (αυτό)ρυθμίσουν ζητήματα κοινωνικής αλληλεγγύης και δικαιοσύνης. H αιφνίδια αλλαγή του οικονομικού status λόγω της κρίσης θέτει σε αμφισβήτηση και τις κρατούσες αξίες καθώς και τις (δια)προσωπικές σχέσεις. O αγώνας για την επιβίωση γίνεται πιο βίαιος και ανέλεγκτος, ενώ η αυτοπειθαρχία μειώνεται.
H πραγματικότητα, χωρίς τα οράματα ευδαιμονίας, και με ανέφικτη την πραγματοποίηση των παλαιών φιλοδοξιών, γίνεται για πολλούς δυσβάστακτο βάρος (που το μετακυλύουν είτε στον πλαϊνό τους, είτε στην κοινωνική απειθαρχία, είτε στην απομόνωση).
Mας χρειάζεται ένα επανορθωτικό δίκαιο, μια νέα αίσθηση του συν-ανήκειν και μια νέα κοινωνική ειρήνη, με βάση ένα σύγχρονο κοινωνικό συμβόλαιο. Διαφορετικά θα φάμε ο ένας τον άλλον (κυριολεκτικά και μεταφορικά).
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΠΟΨΕΙΣ,
Γ.ΠΑΝΟΥΣΗΣ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΗΜΕΡΗΣΙΑ,
ΚΟΙΝΩΝΙΑ,
ΚΟΜΜΑΤΑ,
ΠΑΝΟΥΣΗΣ,
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου