"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣτΕ: Παράνομη η κατάργηση του αεροδρομίου στο Ελληνικό

ΑΝΑΤΡΟΠΗ του σχεδιασμού για την αποκλειστική χρήση του αεροδρομίου του Ελληνικού ως μητροπολιτικού πάρκου επιφέρει η απόφαση του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία κρίθηκε παράνομη η υπουργική απόφαση που επέβαλλε την κατάργηση του αεροδρομίου.

Με την απόφαση του ΣτΕ χαρακτηρίζεται παράνομη η επίμαχη υπουργική απόφαση (6385/1558/19.2.2008) καθώς ο νόμος του 1995, που προβλέπει την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τη μετατροπή του Ελληνικού σε μητροπολιτικό πάρκο, δεν αναφέρεται σε κατάργηση του αεροδρομίου, αλλά σε κλείσιμο ή διακοπή λειτουργίας. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ, η υπουργική απόφαση κακώς στηρίχθηκε σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που είχε δεχθεί ότι ο νόμος του 1995 επέβαλλε την κατάργηση του αεροδρομίου. Κρίνει ωστόσο το ΣτΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός διατηρεί τη δυνατότητα να αποφασίσει την κατάργηση του αερολιμένα αν κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται, ασκώντας συννόμως την αρμοδιότητά του.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν προσφύγει οι ιδιοκτήτες των μικρών αεροσκαφών, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης και τη διατήρηση ενός τμήματος του αεροδρομίου του Ελληνικού σε λειτουργία, για την εξυπηρέτηση των πτήσεων των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων.

Με τη χτεσινή απόφαση του ΣτΕ ουσιαστικά αίρεται η υπουργική απόφαση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, η οποία προέβλεπε ότι οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που βρίσκονται γύρω από το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και συγκεκριμένα στους δήμους Αλίμου, Ελληνικού και Γλυφάδας θα μπορούσαν να χτίζουν χωρίς την έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Το πρόβλημα που προκαλείται τώρα όμως είναι τι θα γίνει με τις οικοδομικές άδειες που βασίστηκαν στην απόφαση του κ. Χατζηδάκη.

ΑΓΡΥΠΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ
Ένας απ τους ανθρώπους που έκαναν την προσφυγή ήταν ο κύριος ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ
Στο ιστολόγιό του μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες γα το θέμα αυτό

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Προσέφυγα στο ΣτΕ διότι η μοναδική ελπίδα που έχουν τα 5500 στρέμματα του Ελληνικού να παραμείνουν περιοχή πρασίνου και μητροπολιτικό πάρκο είναι με την ΠΑΡΑΜΟΝΗ και λειτουργία του αεροδρομίου.
Είναι ή μία και μοναδική απόφαση που θα σώσει τη περιοχή από το μπετόν (και τους κάθε λογής και χρώματος νταβατζήδες) .Κώστας Καββαθάς

ΑΓΡΥΠΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ είπε...

Συμφωνώ απόλυτα.
Χωρις αεροδρόμιο ο χώρος ΔΕΝ έχει καμια απολύτως πιθανότητα να γλιτώσει απ την τσιμεντοποίηση...