"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Καταργώντας το... αυτονόητο

Tου Κωνσταντινου Ζουλα



«Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006. Αντίθετα, έχουμε τμήματα με καθηγητές και προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν στα κολέγια».
Με αυτήν την επιχειρηματολογία αιτιολόγησε  η υπουργός Παιδείας την κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Αν καταλαβαίνω καλά, λοιπόν, η κ. Αννα Διαμαντοπούλου είπε ότι επειδή δεν πιστεύει ότι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ βελτιώθηκαν την τελευταία 4ετία, δεν έχει κανένα απολύτως λόγο να μην τα κάνει χειρότερα! Διότι γι’ αυτό δεν χωρεί αμφιβολία. Αρκεί να ανατρέξει η υπουργός στην προ του 2006 κατάσταση. Θα βρει δεκάδες χιλιάδες νέους που έγιναν «φοιτητές», γράφοντας μέσους όρους 4άρια και 3άρια. Με αποκορύφωμα περίπτωση «μαθητή» που το 2006 εισήχθη στη Γερμανική Φιλολογία (!) με μέσο όρο 1,53 με άριστα το 20!!!



Αλλά και το έτερο επιχείρημα της κ. Διαμαντοπούλου προκαλεί την κοινή λογική. Διότι οι καθηγητές και το προσωπικό των ΑΕΙ και ΤΕΙ -που επικαλείται- δεν έμειναν άνευ λόγου χωρίς αντικείμενο εργασίας. Αν δει τα αρχεία της η υπουργός θα «ανακαλύψει» π. χ ότι στο τμήμα Φυτικής Παραγωγής Αρτας, της Ιχθυοκομίας Ιωαννίνων, της Ανθοκομίας Καλαμάτας και σε 30 παρεμφερείς «σχολές» πέρυσι δεν εισήχθη κανένας φοιτητής! Ξέρετε τον λόγο; Διότι κανείς μαθητής από όσους έγραψαν πάνω από 10 δεν θέλησε να εγγραφεί σε αυτές.



Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Η κ. Μαριέττα Γιαννάκου είχε το θάρρος το 2006 να βάλει τέλος σε ένα όνειδος του εκπαιδευτικού συστήματος, θεσπίζοντας μια στοιχειώδη προϋπόθεση για να γίνει κάποιος φοιτητής. Και κατέδειξε, έτσι, άλλη μια ντροπή του συστήματος: ότι στη χώρα μας λειτουργούν παρασιτικά, εδώ και χρόνια, δεκάδες «πανεπιστημιακά» τμήματα που δεν προσφέρουν κανένα ακαδημαϊκό αντίκρισμα και δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τους εκάστοτε κομματικούς ημετέρους και να γεμίζουν τα καφενεία της περιφέρειας με δήθεν φοιτητές. Αυτονόητος και προφανής στόχος της κ. Γιαννάκου ήταν τα τμήματα αυτά μεσοπρόθεσμα να κλείσουν ή έστω να συγχωνευθούν, αλλάζοντας το αντικείμενο των σπουδών τους.

Με το δεδομένο αυτό είναι όχι μόνον κρίμα, αλλά και εξοργιστικό που η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για ανεξήγητους (;) λόγους θα ξαναστείλει φέτος στα τμήματα αυτά χιλιάδες «φοιτητές», αναστέλλοντας έτσι για τουλάχιστον μια 4ετία την αυτονόητη αυτοκατάργησή τους.

Η κ. Διαμαντοπούλου ισχυρίζεται ότι του χρόνου θα αντικαταστήσει τη βάση του 10 με ένα πιο δίκαιο -κατά τη γνώμη της- κριτήριο. Δεν μας λέει, όμως, ποιος θα την έψεγε, αν διατηρούσε το 10 και φέτος; Παρεμπιπτόντως, όσα ελληνικά κολέγια έχουν συμβάσεις με σοβαρά ιδρύματα του εξωτερικού, δεν δέχονται μαθητές με βαθμούς κάτω από 16...

πηγη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: