"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Αυτονόητο;;;

Του Κώστα Γεωργουσόπουλου

Τι θα γίνει μ΄ αυτό το έρμο το δέκα ως βάση για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Ανώτερα Ιδρύματα της χώρας; Δεν θεωρείται αυτονόητο για να γίνει κανείς επιστήμονας ότι οι γνώσεις που πρέπει να διαχειρίζεται δεν πρέπει να είναι κατώτερες από το μισό και κάτω της γενικής κλίμακας αξιολόγησης;

Η κατάργηση της βάσης του δέκα βολεύει πολλούς.

Βολεύει τα περιφερειακά ΤΕΙ και ΑΕΙ που έτσι εξασφαλίζουν φοιτητές, άρα θέσεις καθηγητών, υπηρεσιών και ύπαρξη Τμημάτων. Βολεύει την τοπική οικονομία (εστιατόρια, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, μαγαζιά ποικίλης προσφοράς προϊόντων κ.λπ.). Βολεύει το σύστημα της Μέσης Εκπαίδευσης, αφού η τεράστια ποσότητα βαθμολογημένων κάτω από τη βάση αποδεικνύει πως η παιδεία που τους παρασχέθηκε ήταν σκουπίδια, δεδομένου ότι τα θέματα στα οποία εξετάζονται είναι ανάλογα με τις εισαγωγικές εξετάσεις για το Γυμνάσιο του 1965 επί μεταρρυθμίσεων Παπανούτσου. Εξ ου και η πληθώρα των αριστούχων, οι οποίοι όταν δίνουν κείμενα στα Πανεπιστήμια μπορείς να τρελαθείς ή να παραιτηθείς από απελπισία, όπως έκανε ο γράφων. Αν κατέβαινε λίγο ο πήχυς του άριστα πιθανόν οι κάτω της βάσης να φτάνανε το 40%. Είναι λοιπόν να μην το ζητά η εκπαιδευτική κοινότητα, αφού το κάτω του 40 τους αποενεχοποιεί;

Κανείς δεν έχει ώς τώρα εξετάσει τα τεράστια ποσοστά των αστοιχείωτων του ΑΣΕΠ συναρτήσει του βαθμού πτυχίου τους και του βαθμού εισαγωγής τους στο Πανεπιστήμιο.

Εγώ συμφωνώ να διατηρηθεί το κάτω του 10 γραπτό, αν κληθούν να απολογηθούν εγγράφως για την ποιότητα της προσφοράς τέτοιας διάτρητης παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: