Από μια άποψη είναι λογικό. Αφού η παρουσία ενός ατόμου σε ένα δημόσιο χώρο θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της ιδιωτικής του ζωής, γιατί να μην πιστεύει η ΟΛΜΕ ότι το μάθημα που κάνει ένας (πληρωμένος από τους φορολογουμένους) καθηγητής σε μια δημόσια αίθουσα, ενός δημόσιου σχολείου, είναι προσωπικό του δεδομένο και ως εκ τούτου δεν μπορεί να μαγνητοσκοπηθεί και να μεταδοθεί;
Δεν αστειευόμαστε. Προχθές η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι όσοι μαθητές λείπουν αιτιολογημένα από τα σχολεία, διότι στο σπίτι τους κατοικούν άτομα ευπαθούς ομάδας, δεν θα χάνουν τις παραδόσεις των μαθημάτων. Θα μπορούν να τις παρακολουθούν σε ζωντανή μετάδοση αφού στα σχολεία υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο, ενώ οι εταιρείες κινητής παρέχουν δωρεάν δεδομένα. Η κ. Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι «και ένα κινητό αρκεί»...
Αμέσως ανταπάντησε η ΟΛΜΕ: «Με την από τηλεοράσεως προφορική εντολή της υπουργού Παιδείας περί βιντεοσκόπησης και ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο αντιβαίνει σε άρθρα του Συντάγματος, της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και των διεθνών κανονισμών περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (...) Καλούμε τα μέλη μας να μην υλοποιήσουν την προφορική εντολή περί αναμετάδοσης του μαθήματος. Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις πως αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει σε επίσημη έγγραφη οδηγία για αναμετάδοση του μαθήματος, η ΟΛΜΕ θα προσφύγει άμεσα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και διατίθεται να κινηθεί νομικά» (3.5.2020).
Ας κινηθεί νομικώς, δηλώνοντας ότι τα σχολεία (που συντηρούν από το υστέρημά τους οι φορολογούμενοι) είναι ιδιωτικός χώρος των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης και ως εκ τούτου πρέπει να υπάρχει αυξημένη προστασία των προσωπικών δεδομένων στο βιλαέτι τους.
Την εξωφρενική αυτή απαίτηση της ΟΛΜΕ υιοθέτησε και ο πρώην υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Φίλης: «Μάθημα με ανοιχτές κάμερες», είπε, «δηλαδή μάθημα που “σπάει” τον δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον ανήλικο μαθητή, δεν έχει διανοηθεί να κάνει κανένας υπουργός Παιδείας, σε καμία ελληνική κυβέρνηση, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου