Εντονες αντιδράσεις στην σουηδική και διεθνή κοινή γνώμη προκάλεσε η
αποκάλυψη ότι η ΙΚΕΑ «διέγραψε» ηλεκτρονικά τις γυναικείες μορφές από
τις σελίδες του καταλόγου της στην αραβική χώρα.
Η «αποπομπή» του γυναικείου φύλου από τις σελίδες του καταλόγου
«αντιτίθεται στις αξίες» της εταιρείας, ανέφερε ο διεθνής κολοσσός
τυποποιημένων επίπλων και οικιακών ειδών, μετά την ανάδειξη του θέματος
από την σουηδική Metro. «Θα έπρεπε να έχουμε αντιδράσει και αντιληφθεί
ότι ο αποκλεισμός της απεικόνισης γυναικών στον κατάλογό μας στην
Σαουδική Αραβία δεν συνάδει με τις αξίες του ομίλου ΙΚΕΑ», αναφέρει η
σχετική ανακοίνωση.
H εφημερίδα αποκάλυψε χτες ότι στην έκδοση
του καταλόγου για την Σαουδική Αραβία, οι γυναικείες παρουσίες στις
σελίδες του είχαν απλώς... εξαφανιστεί, μέσω επεξεργασίας των
φωτογραφιών. Η επέμβαση αφορά τόσο την έντυπη όσο και την ηλεκτρονική
έκδοση του καταλόγου.
Μεταξύ των μορφών που αφαιρέθηκαν ήταν μία
νεαρή γυναίκα με πυτζάμες που στεκόταν δίπλα στο σύντροφο και το παιδί
της, λίγο πριν πάνε για ύπνο. Η «αποκαλυπτική» φωτογραφία διορθώθηκε
καταλλήλως ώστε να μην ενοχλήσει τους σαουδάραβες καταναλωτές.
Αφαιρέθηκε επίσης και φωτογραφία στην οποία γυναίκες έτρωγαν σε ένα τραπέζι, χωρίς την παρουσία των απαραίτητων... συζύγων.
Ο σουηδός υπουργός Ισότητας Νιάμκο Σαμπούνι ερωτηθείς για την υπόθεση
παραδέχθηκε ότι η ΙΚΕΑ είναι μία ιδιωτική επιχείρηση που λαμβάνει τις
δικές της αποφάσεις, αλλά το όνομά της είναι συνδεδεμένο με την εικόνα
της Σουηδίας στον κόσμο.
«Είναι εντελώς λάθος για την εταιρεία να διαγράφει ένα σημαντικό τμήμα
της εικόνας και ένα σημαντικό τμήμα των αξιών της Σουηδίας, μίας χώρας
όπου περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη θα έπρεπε να γνωρίζει τις αρχές
και τις αξίες της ΙΚΕΑ», όπως είπε.
Η λογοκρισία των διαφημίσεων σε εισαγόμενα ή ξένα έντυπα είναι κάθε
άλλο παρά ξένη για την Σαουδική Αραβία, καθώς καλύπτονται με μαύρη
ταινία τα χέρια, τα πόδια και το στήθος των γυναικείων μορφών.
Στις
σπάνιες εμφανίσεις γυναικών σε εγχώριες διαφημίσεις, κυρίως στα κρατικά
τηλεοπτικά κανάλια, απαραίτητα χρησιμοποιείται μακρύ φόρεμα, καλυμμένα
μαλλιά και μακριά μανίκια.
Η ΙΚΕΑ επίσης δεν είναι ο πρώτος
δυτικός κολοσσός που μπαίνοντας στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας αφήνει
τις δυτικές του αναφορές στο... αεροδρόμιο. Οταν η γνωστή αλυσίδα των
Starbucks άνοιξε τα πρώτα της καφέ στη χώρα, αλλοίωσε το σήμα της, με
αποτέλεσμα αντί της αποκαλυπτικής μακρυμάλλας γοργόνας να απομείνει...
το στέμμα.
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου