Σύμφωνα με τη διοίκηση της Ford, η παραγωγή θα μεταφερθεί στην ισπανική πόλη Βαλένθια, όπου το κόστος εργασίας είναι χαμηλότερο. «Η αναδιάρθρωση της παραγωγής μας στην Ευρώπη είναι αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδίου μας να ενισχύσουμε την παρουσία της Ford στην ήπειρο και να επιστρέψει η εταιρεία στην κερδοφορία», δήλωσε ο πρόεδρος του ευρωπαϊκού τμήματος της εταιρείας, Στίβεν Οντελ. Είναι γεγονός, ωστόσο, ότι η Ευρώπη έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί προνομιακό και κερδοφόρο πεδίο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες -πλην ελαχίστων, όπως η γερμανική Volkswagen.
Ακόμη κι έτσι, όμως, σωτηρία δεν πρόκειται να υπάρξει εάν δεν βάλουν τα κράτη το χέρι βαθιά στην τσέπη -για δεύτερη φορά μετά το 2008-2009, όταν είχε ξεσπάσει η κρίση. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γαλλικής PSA Peugeot Citroen, η οποία ζήτησε και πήρε εγγυήσεις 7 δισ. ευρώ από το κράτος -με αντάλλαγμα να παγώσει τις απολύσεις και να δεχθεί τη συμμετοχή εκπροσώπων της κυβέρνησης και των συνδικάτων στο διοικητικό συμβούλιό της.
Παράλληλα με τις απολύσεις και το κλείσιμο μονάδων, οι διοικήσεις επιταχύνουν και τις συνέργειες ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να κάνουν οικονομίες κλίμακας και να μειώσουν ακόμη περισσότερο το κόστος παραγωγής. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η στρατηγική συνεργασία που ανακοίνωσαν χθες οι PSA Peugeot Citroen και General Motors, σε τέσσερις τομείς: την ανάπτυξη κοινής πλατφόρμας για μικρά φορτηγά και μικρά πολυχρηστικά αυτοκίνητα, την αναβάθμιση της πλατφόρμας για το αυτοκίνητο πόλης με χαμηλές εκπομπές ρύπων και ένα κοινό πρόγραμμα στα μεσαία αυτοκίνητα Opel/Vauxhall και Peugeot-Citroen. Μόνο που έτσι, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, χάνεται σταδιακά η γοητεία της διαφορετικότητας και του ανταγωνισμού...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου