"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Εσείς να μου πείτε για τον Χρυσοχοΐδη

Της ΡΕΑΣ ΒΙΤΑΛΗ

Φαντάζεστε ότι θα διαβάσετε ένα κείμενο σχετικό με την ιστορική πλέον φράση Χρυσοχοϊδη «Μα σοβαρολογείτε; Όχι δεν διάβασα το μνημόνιο γιατί απλούστατα είχα άλλες υποχρεώσεις». Κανονικά αυτό θα έπρεπε να με απασχολήσει σήμερα, γι΄αυτό θα έπρεπε να γράψω, αυτό το αδιανόητο να σχολιάσω αλλά εμένα έχει σταματήσει το μυαλό μου σε ένα άλλο περιστατικό και δεν πάει παρακάτω με τίποτα.Τυχαίο ή απολύτως άσχετο; Εσείς θα μου πείτε.

Στις 24 Ιουνίου του 2010 ένα δέμα, ένα κουτί 15Χ10 εκατοστών φτάνει στο γραφείο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Χωρίς να περάσει τον παραμικρό έλεγχο μπήκε με την υπόλοιπη αλληλογραφία. Ο αστυνομικός φρουρός το παρέδωσε στον Υπασπιστή του Υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, τον Γιώργο Βασιλάκη, «σκιά» του για πολλά χρόνια. Το δέμα ανοίχτηκε από εκείνον πολλές ώρες αργότερα. Μέσα είχε μισό κιλό εκρηκτικής ύλης. Η δολοφονική έκρηξη σκότωσε τον άτυχο 52χρονο Υπασπιστή. Ένας νεκρός αντί άλλου. Κατά διαβολική «ατυχία». Όσο κυνικό κι αν ακούγεται. Και όσο βέβαια κτήνη είναι αυτοί που το οργάνωσαν.

Ο Μ. Χρυσοχοϊδης ήταν από τους πρώτους που αντίκρισαν το αποτρόπαιο θέαμα. Αντίκρισε τον δικό του άνθρωπο. Αυτά συμβαίνουν στις 24 Ιουνίου 2010. Θα φανταζόταν οποιοσδήποτε κοινός θνητός ότι το να πιαστούν οι δράστες θα γίνονταν στοίχημα τιμής ενός «κάου μπόι» της πολιτικής σκηνής. Ο θρήνος, ο πόνος, οι τύψεις. Έστω οι άδικες τύψεις. Οι έντιμοι φορτώνονται εύκολα τύψεις. Θα θέριευε το πείσμα να βρεθεί άκρη. Και μάλιστα από πόστο κατάλληλο. Χρέος ζωής θα το χαρακτήριζε ένας κοινός θνητός. Χρέος!

Στις 7 Σεπτεμβρίου του 2010, δυο μήνες μετά το συμβάν, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης αναλαμβάνει Υπουργός Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Υποψιάζομαι εξαιρετικά απασχολημένος έκτοτε θα έπεσε με τα μούτρα σε άλλες υποχρεώσεις.

Είμαι σίγουρη ότι θα περιμένατε να διαβάσετε ένα κείμενο σχετικό με την ιστορική πλέον φράση «Μα σοβαρολογείτε; Όχι δεν διάβασα το μνημόνιο γιατί απλούστατα είχα άλλες υποχρεώσεις». Κανονικά αυτό θα έπρεπε να με απασχολεί σήμερα αλλά το μυαλό μου έχει κολλήσει στο πιο πάνω περιστατικό. Νά'ναι τυχαίο ή άσχετο; Εσείς θα μου πείτε. Η αλήθεια είναι ότι έχω κάτι περίεργα κολλήματα και προτάσσω στη ζωή άλλες υποχρεώσεις. Ίσως επειδή είμαι κοινός θνητός.

Α, ξέχασα! Ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είχε κάνει τότε μια δήλωση «Δεν φοβόμαστε και δεν τρομοκρατούμαστε». Βέβαια άλλος ήταν νεκρός.

Το ίδιο και στο μνημόνιο…

Δεν υπάρχουν σχόλια: