"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ NoυΔοΣΟΥΡΓΕΛΟΞΕΦΤΙΛΑΡΟΠΛΗΚΤΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ : Βρουτσοvoucher !

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ...
 

Εχω την αίσθηση ότι το σκάνδαλο με τα βρουτσοvoucher είναι ευρύτερων διαστάσεων από αυτό που πολλοί έχουν στο μυαλό τους, και πιθανώς και ο Πρωθυπουργός παρότι έλαβε τη γενναία απόφαση να καταργήσει το πρόγραμμα της τηλεκατάρτισης των νέων επιστημόνων με το βοήθημα των 600 ευρώ. Και τώρα που κατακάθισε ο κουρνιαχτός των προηγούμενων εβδομάδων, είναι ίσως μια ευκαιρία για το Μέγαρο Μαξίμου να διερευνήσει τις ακριβείς διαστάσεις του σκανδάλου, στέλνοντας ενδεχομένως σπίτι τους, τους υπευθύνους.

Οπως φαίνεται λοιπόν, το σκάνδαλο δεν εντοπίζεται τόσο στο ποιοι και πόσοι εκ των ιδιοκτητών κέντρων επιμόρφωσης και κατάρτισης (ΚΕΚ) που θα διαμοιράζονταν το πρόγραμμα είχαν τα σχετικά προσόντα, αλλά στις επτά πλατφόρμες οι οποίες υποδείχθηκαν στους ΚΕΚάρχες από το υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να διεκπεραιωθεί το πρόγραμμα.

 Τα ΚΕΚ είχαν μόνο δύο (2!!!) ημέρες να επιλέξουν πλατφόρμα, και καμία δυνατότητα έρευνας για τις δυνατότητές τους...
Ελαβα προς τούτο, συγκλονιστική επιστολή, ιδιοκτήτριας, πολύ σοβαρού φορέα, πασίγνωστου σε έναν ορισμένο κλάδο επιστημών, ο οποίος όχι μόνο ενεπλάκη στην υπόθεση αυτή, αλλά εν τέλει, παρότι απασχόλησε περί τα 80 άτομα εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, τώρα βρέθηκε εντελώς στον αέρα, και χωρίς να πληρωθεί.

Μου γράφει σχετικά (και μεταξύ πολλών άλλων) η επιστολογράφος μου: 

«Ως ένας από τους 399 εγκεκριμένους Παρόχους Κατάρτισης λοιπόν, κληθήκαμε να κάνουμε «σύζευξη» - όπως την ονόμαζε η Πρόσκληση από το ΥΕΚΑ (Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων) - με μία ή περισσότερες από τις 7 εταιρείες παροχής Ολοκληρωμένων Συστημάτων Τηλεκατάρτισης που ενέκρινε με απόφασή του το Υπουργείο. Χωρίς τη Σύζευξη αυτή δεν θα συμμετείχαμε στο Πρόγραμμα.

Είχαμε 2 ημέρες για να επιλέξουμε εταιρεία για να κάνουμε τη λεγόμενη σύζευξη. Επιλέξαμε 2 εξ αυτών.  

Προφανώς ουδεμία δυνατότητα είχαμε αλλά ούτε και ευθύνη να ελέγξουμε εμείς το περιεχόμενο της παρεχόμενης από τις 7 αυτές εγκεκριμένες για τον σκοπό αυτό από την αρμόδια Επιτροπή του Υπουργείου πλατφόρμες. 

Κατά τεκμήριο και οι 7 ήταν φερέγγυες και αξιόπιστες αφού είχαν εγκριθεί από την Επιτροπή του ΥΕΚΑ. Εκ των υστέρων μάθαμε μαζί με όλους εσάς ότι η ποιότητα και η λειτουργία αυτών - ή κάποιων εξ αυτών - δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι!»...

...η αποκάλυψη...

 
Η συνέχεια της επιστολής είναι ακόμη πιο αποκαλυπτική για το «μηχανάκι» που ως φαίνεται στήθηκε γύρω από την τηλεκατάρτιση και τα 600 ζεστά ευρώπουλα για κάθε έναν εκ των νέων επιστημόνων:

«Να σημειώσω ότι στην ουσία ως ένα από τα 399 Κέντρα Διά βίου Μάθησης κληθήκαμε να κάνουμε τη διαχείριση του Προγράμματος, Ουδεμία σχέση είχαμε με το περιεχόμενο των 10 αντικειμένων τηλεκατάρτισης που προσφερόταν από τις 7 πλατφόρμες. 

Η δικιά μας υποχρέωση ήταν η υποδοχή των αιτήσεων, ο έλεγχος αυτών (οι μισές υποβάλλονταν ελλιπείς από τους δικαιούχους!), οι επικοινωνίες μαζί τους προς διόρθωση των δικαιολογητικών τους, η ενεργοποίηση των voucher στην ΕΡΓΑΝΗ (που συχνά έπεφτε και δεν λειτουργούσε λόγω του τεράστιου όγκου αιτήσεων), η απόδοση των κωδικών σύνδεσης με τις πλατφόρμες (τους κωδικούς μας τους έδιναν οι Πλατφόρμες), η υποδοχή των παραπόνων για τη λειτουργία των πλατφορμών και το περιεχόμενό τους (αν και ουδεμία σχέση με αυτές είχαμε!), η παροχή βεβαιώσεων παρακολούθησης σε όσους θα ολοκλήρωναν την τηλεκατάρτιση και η επιμέλεια της διαδικασίας πιστοποίησης στο τέλος όσων το επιθυμούσαν. Κατ' ουσίαν λοιπόν, ΑΝΑΛΑΒΑΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ. Ουδεμία σχέση είχαμε με το περιεχόμενο και τη λειτουργία της τηλεκατάρτισης»...

... και το παράπονο

Και όπως προανέφερα, η επιστολογράφος μου, που επαναλαμβάνω κατέχει ξεχωριστή θέση στον χώρο της επιμόρφωσης σε έναν συγκεκριμένο επιστημονικό κλάδο, διατηρώντας από πολλών ετών πλην των άλλων και ένα σοβαρό κέντρο διά βίου μάθησης, διεκτραγωδεί τη ζημία που υπέστη εξαιτίας των χειρισμών του υπουργείου Εργασίας. Γράφει σχετικά:

«(...) Είναι τόσο λυπηρό για εμάς να κρινόμαστε - από όσους δεν έχουν σαφή εικόνα του ρόλου μας στη Δράση αυτή του Υπουργείου - ως έχοντες ευθύνη για αυτό το μέτριο ή κακό υλικό των πλατφορμών. Και αυτό γιατί εμείς ως Κέντρο Διά βίου Μάθησης έχουμε περιεχόμενο υψηλής αξίας ειδικά για τους επιστήμονες στους οποίους κατεξοχήν απευθυνθήκαμε (...). Εξαρχής όμως δεν είχαμε τη δυνατότητα να παράσχουμε το δικό μας περιεχόμενο.

Για να εξυπηρετήσουμε το Πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις μας κατά την υλοποίηση του Προγράμματος προβήκαμε σε άρση της αναστολής εργαζόμενών μας, απασχολήσαμε τους άλλους μισούς με τηλεργασία, και συνολικά εργασθήκαμε για 2 1/5 εβδομάδες περί τα 80 άτομα επί σχεδόν 20 ώρες ημερησίως εξυπηρετώντας συνολικά 10.009 αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα αυτό. Και όλα αυτά μέσα στην πανδημία. Ολοι οι άνθρωποί μας εργάσθηκαν σαν μια γροθιά. Ηταν ένα τεράστιο και επίπονο έργο. Η προσδοκία και ο στόχος μας ήταν να ολοκληρώσουμε το έργο μας και να λάβουμε τα προβλεπόμενα από την Πρόσκληση του Υπουργείου.

Και τώρα...


 βρισκόμαστε στο κενό. Χωρίς καμία ευθύνη για την εξέλιξη αυτή.

Μετέωροι. Και υπόλογοι στους δικούς μας ανθρώπους που εργάσθηκαν με απίθανο ζήλο και αυτοθυσία»...

Ολόκληρη η επιστολή, καθώς και τα στοιχεία της καταγγέλλουσας, είναι στη διάθεση του Μεγάρου Μαξίμου, αν κάποιος από εκεί θελήσει πραγματικά να ασχοληθεί με το πώς στήθηκε όλο αυτό το κόλπο με τα 600άρια. Αρκεί να μου ζητηθεί...
 
Προκαταβολές αγνοούνται

 
Mε ένα άλλο θέμα, τουριστικού-οικονομικού ενδιαφέροντος θα ασχοληθώ σήμερα, κατόπιν παραινέσεως γονέα, ο οποίος διαθέτει δυο παιδιά, δίδυμα τα πουλάκια μου (να του ζήσουν...) τα οποία φοιτούν στην Γ' Λυκείου αθηναϊκού, καλού, σχολείου. 

Αφορά τις περίφημες 5νθήμερες διακοπές των παιδιών της Γ' Λυκείου, εις ανάμνησιν του πόσο ωραία πέρασαν στη διάρκεια των μαθητικών τους χρόνων, καθόσον σε λίγους μήνες ανοίγονται μπροστά τους άλλοι δρόμοι, διαφορετικοί.

Λόγω κορωνοϊού οι διακοπές αυτές καταργήθηκαν. Οσα σχολεία προνόησαν να οργανώσουν τις εκδρομές στις αρχές του έτους, τα κατάφεραν να τις υλοποιήσουν. Οσα όχι, ιδού το πρόβλημα!

Υπολογίζεται ότι ανεστάλησαν ή ματαιώθηκαν περί τις 1.500 εκδρομές οι οποίες αντιπροσωπεύουν ένα ποσό της τάξεως των 30 εκατ. κατ' ελάχιστον.  

Τι έχουν γίνει αυτά τα χρήματα; 

Ο αναγνώστης μου, που απευθύνθηκε στο ταξιδιωτικό γραφείο με το οποίο θα πήγαιναν τα παιδιά του τη σχολική εκδρομή, έλαβε την απάντηση ότι «τα χρήματα έχουν δοθεί, είτε ως προκαταβολή σε αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία κ.λπ. είτε ένα μέρος του κεφαλαίου το κρατάμε εμείς για εύλογους λόγους. Σε κάθε περίπτωση κάθε παιδί θα λάβει ένα voucher για να ταξιδέψει του χρόνου, στον συγκεκριμένο προορισμό».

Ο αναγνώστης μου διερωτάται ποιο από τα παιδιά θα ταξιδέψει του χρόνου, δεδομένου ότι θα έχουν αποφοιτήσει από το σχολείο και θα έχουν εισαχθεί τα περισσότερα τουλάχιστον σε ΑΕΙ;  

Και με παρακαλεί να ρωτήσω την κυβέρνηση «με ποιο δικαίωμα κατακρατούν τα λεφτά του κοσμάκη και δεν τα επιστρέφουν, από τη στιγμή που η Κομισιόν είναι επιφυλακτική να θεσπίσει το voucher ως τρόπο επιστροφής των χρημάτων στους δικαιούχους;».
Καταγράφω το ερώτημα, το θέτω στην προβληματική του υπουργείου Τουρισμού και ελπίζω ότι θα τύχω μιας απαντήσεως...

Δεν υπάρχουν σχόλια: