"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΤΣΑΡΛΑΤΑΝΑΔΙΚΟ: «Eλα Γιάννη σου χω θέση στον κρατικό μηχανισμό» -Ω τι σόι αριστερά είναι τούτη εδώ μπαμπά! -



Να σούρνεσαι από  τα  χαχανητά.  Για κάμποση ώρα. Μετά  να το  ξανασκέφτεσαι. Σα σοβαρά. Και να σε πιάνει  απέραντη μελαγχολία. Ω  τι  σόι αριστερά είναι τούτη εδώ μπαμπά!
 

Ο Γιάννης Μηλιός-αρχικά-εις εξ αυτών των τάχα μου επαναστατών που  θα έσκιζε  τα μνημόνια. Που  με τις θεωρίες του θα έβγαζε την  Ψωροκώσταινα από  το  θανάσιμο  κεφαλοκλείδωμα  των   δανειστών. Που θα μας έκανε εθνικά υπερήφανους. Που με την  οικονομική στρατηγική του   θα πολλαπλασιάζε η παραγωγικότητα του τόπου. Και που  τόσο  η ανεργία όσο και  η φτώχεια   θα έβλεπαν «πόρτα»!

 
Αυτή  η πρώτη πράξη  της γνωστής  καραφαρσάρας «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει  για λίγο  Συριζαίνει και ξανά προς τη Νέα Δημοκρατία  τραβά».  Τραβά,  τραβά, τραβά!

 
Επειδή ο  Αλεξης άλλαξε  ρότα, επειδή  ο ίδιος Αλέξης  αντικρίζοντας την άβυσσο  των παραμυθιών  του έπαθε το «έλα να δεις».  Επειδή  στα  οικονομικά υπουργεία  τοποθετήθηκαν  Βαρουφάκης,  Τσακαλώτος, Σταθάκης και όχι Μηλιός. Επειδή  οι   αριστεροί  μεταμορφώθηκαν  σε  δεξιούς-σάμπως να υπήρχε και άλλος  δρόμος-ο  Μηλιός την έκανε προς το λαικό  κίνημα. Πάντα ένθερμος  οπαδός  της  φτωχολογειάς! Αυτή η δεύτερη  πράξη της ίδιας  φαρσοκωμωδίας!

 
Ωσπου προκύπτει διορισμός. Ωσπου  ο   οικονομολόγος ο  σπουδαίος, μορφωμένος και αριστερός  λαμβάνει μήνυμα του  αρχηγού «έλα  Γιάννη  σου  χω θέση  στον κρατικό μηχανισμό». Ωσπου ο Μηλιός αναλαμβάνει  χρέη αφεντικού του Φεστιβάλ Αθηνών. Αυτή η  τρίτη  πράξη  της ίδιας  φαρσοκωμωδίας

 
Τώρα τι  σχέση έχει  ο Μηλιός με φεστιβάλ, καλλιτέχνες, μπαλέτα,  συμφωνικές ορχήστρες και θεατρικές  παραστάσεις, ένας Αλέξης Τσίπρας γνωρίζει. Εντάξει σου λέει. Η   καλλιτεχνία είναι η απόλυτη   δημοκρατία. Κάτι  βλέπουμε, κάτι έχουμε ακούσει, κάτι διαβάζουμε και  από καιρού εις καιρόν όλο και  σε κάποιο  σινεμαδάκι  πηγαίνουμε! Και  τι ακριβώς  γνωρίζετε;   Φυσικά το διαζύγιο  της Αντζελίνα Ζολί με τον Μπραντ Πιτ!

 
Τοιουτροπώς με δέλεαρ  την καλλιτεχνία ο Μηλιός επιστρέφει στα «εδάφη»  της   εξουσίας.   Ετσι    στο  καλό και αγύριστο  οι αντιρρήσεις. Ετσι   τα ξεχνάμε όλα. Ετσι, «από το μετερίζι  του πολιτισμού» (όπως οι «σύντροφοι» το λένε) θα αγωνιστώ  για  την καταπολέμηση του «αναλφαβητισμού». Κι έτσι  βολεύτηκαν  όλοι!

 
Αλλωστε,  σου λέει,  εδώ ο κόσμος καίγεται. Ποιος  τώρα θα ασχοληθεί με  το Φεστιβάλ Αθηνών; Μέσα στην αναμπουμπούλα ο «αριστερός» «αντάρτης» οικονομολόγος  χαίρεται!

 
Αυτή  η λεπτομέρεια  αποκαλύπτει  το πραγματικό ενδιαφέρον της «αριστερής»  εξουσίας για τον πολιτισμό. Ελα μωρέ,  σου λέει, πως κάνεις έτσι. Για να  δούμε. Μπορεί  ο Μηλιός να αποδειχθεί  εξαιρετικός!

 
Και κάτι ακόμα: 
Ούτε  το ΠΑΣΟΚ  μα ούτε και  ο Σαμαράς  τόλμησαν να τοποθετήσουν σ αυτή τη θέση κάποιον «διαφωνούντα», κάποιον  χωρίς  τα ειδικά προσόντα! Ακόμα κι αυτοί  σεβάστηκαν   τον θεσμό. Εστω και ως βιτρίνα!

 

Και  για να τελειώνω. Στα  παλιά τους τα παπούτσια η αξιοκρατία. Το ίδιο και η ανεξαρτησία των  θεσμών.   


Η λογική  γνωστή. Πρωθυπουργός είμαι  κάνω ότι   γουστάρω και λογαριασμό δεν  δίνω σε κανένα.   


Να κάνετε τον σταυρό  σας που έβαλα τον Μηλιό. Θα μπορούσα να  βάλω ακόμα και την οικιακή μου βοηθό!

Δεν υπάρχουν σχόλια: