"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΑΔΑ και ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Ρωσοκινεζικό πόκερ στην Αλεξανδρούπολη


Για 325 μέτρα η Ελλάδα στερείται ένα σημαντικό γεωπολιτικό πλεονέκτημα. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο και κατά συνέπεια, με το λιμάνι του Μπουργκάς. Η εν λόγω σύνδεση παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου, δίνοντας μία εναλλακτική λύση για τη μεταφορά κοντέινερ, από και προς την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
   
Η ολοκλήρωσή της αποκτά επιπρόσθετη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς ότι σε φάση αποκρατικοποίησης βρίσκεται τόσο ο λιμένας Αλεξανδρούπολης όσο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Για το λιμένα Αλεξανδρούπολης και ειδικότερα για το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έχει εκδηλωθεί πρώιμο ενδιαφέρον από ρωσικούς και κινεζικούς ομίλους, κάποιοι εκ των οποίων πραγματοποίησαν αυτοψία στο χώρο.

Επειτα από παλινωδίες ετών, αφού κανείς δεν ενδιαφερόταν για την ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε τη δημοπράτηση της σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με την κύρια γραμμή. Το έργο έχει προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ, με προθεσμία ολοκλήρωσης 12 ημερολογιακούς μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίες και μάλιστα, το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια.

Ωστόσο, για 325 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί. 

Πότε θα ολοκληρωθεί; Στο πιο αισιόδοξο σενάριο, το δεύτερο τρίμηνο του 2014! 
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο λιμενικοί οργανισμοί, του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης έχουν, επί της ουσίας, συμφωνήσει στην υλοποίηση της σύνδεσης, καταθέτοντας σχετική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea» που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Στόχος είναι να αναδείξουμε την περιφέρεια Αν. Μακεδονίας - Θράκης ως χώρο διαμετακόμισης εμπορευμάτων και προϊόντων», τόνισε πρόσφατα ο περιφερειάρχης Αρης Γιαννακίδης. Ταυτόχρονα, ο κ. Γιαννακίδης ανέφερε ότι στην επόμενη προγραμματική περίοδο, άμεσος στόχος της περιφέρειας είναι η διασύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: