"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΚΟΠΙΑ: Αντιδράσεις για την επιλογή της "Άκτωρ" σε διαγωνισμό

Στην ελληνική κατασκευαστική εταιρία "Άκτωρ" κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή τμήματος της εθνικής οδού της ΠΓΔΜ, αναφέρει ο Τύπος των Σκοπίων.
 
Πρόκειται για την κατασκευή του δρόμου Ντέμιρ Κάπια - Σμόκβιτσα (νότιο μέρος της ΠΓΔΜ που συνδέει τη χώρα με την Ελλάδα), μήκους 28 χιλιομέτρων, ο οποίος είναι τμήμα του αυτοκινητοδρόμου του Διαδρόμου 10 που διασχίζει την ΠΓΔΜ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα των Σκοπίων "Βεστ" (Vest), το έργο κατακυρώθηκε στην ελληνική εταιρία η οποία ζήτησε 248 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του, ενώ η ιταλική εταιρία "Τότο" ζήτησε 208 εκατ. ευρώ, δηλ.40 εκατ. ευρώ λιγότερα.

Το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης η "Σοσιαλδημοκρατική Ένωση" (SDMS) του Μπράνκο Τσερβένκοφσκι αντέδρασε σήμερα ζητώντας εξηγήσεις από την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ για ποιο λόγο επελέγη η "Άκτωρ" και όχι η "Τότο" η οποία είχε καλύτερη προσφορά.

"Ζητούμε από το υπουργείο Οικονομικών να εξηγήσει αυτή την απόφαση η οποία δημιουργεί μια περιττή υποχρέωση 40 επιπλέον εκατομμυρίων ευρώ και υποψίες για διαφθορά και εγκληματική δράση. Επιπρόσθετα, ζητάμε από την κυβέρνηση να απαντήσει εάν η επιμονή να κερδίζουν συνεχώς οι ελληνικές εταιρείες τα μεγαλύτερα έργα κατασκευής αποτελεί προσπάθεια να αναθερμανθούν οι σχέσεις με το νότιο γείτονα", δήλωσε ο βουλευτής του SDMS, Μαριάνο Νικόλοφ, ο οποίος είναι πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προϋπολογισμού και Χρηματοδότησης.

Από το υπουργείο Οικονομικών ανέφεραν ότι δεν υπήρξε καμία παρατυπία στη διαδικασία επιλογής του αναδόχου στο διαγωνισμό για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ντέμιρ Κάπια - Σμόκβιτσα.

"Οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό αξιολογήθηκαν βάσει οικονομικών και τεχνικών κριτηρίων. Η αξιολόγηση εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Όλοι αυτοί την ενέκριναν και την επιβεβαίωσαν, επομένως δεν υπάρχει περιθώριο για παρατυπίες. Η επιλογή του αναδόχου έγινε σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, η οποία είναι ένα από τα συμβαλλόμενα μέρη της συμφωνίας", αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών της ΠΓΔΜ, το οποίο κατηγόρησε ακόμη το SDSM για μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

"Η θλίψη του SDSM είναι εμφανής. Η σημερινή κυβέρνηση κατασκευάζει δρόμους και επενδύει σε μεγάλα έργα τα οποία θα μείνουν και στις επόμενες γενιές. Το SDSM δεν έχει να επιδείξει τίποτε. Το μοναδικό που του απομένει είναι οι φαντασιώσεις του και η διασπορά ψευδών ειδήσεων στα μέσα ενημέρωσης",
καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
 
Για την κατασκευή του έργου αυτού, η ΠΓΔΜ θα λάβει χρηματική βοήθεια ύψους 45 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (IPA) της ΕΕ.
 
EΛ. ΤΥΠΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: