"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΟΚΡΑΤIKH ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Πιστοί, υποκριτές, ειδωλολάτρες

H σελίδα gerontas_pastitsios αποτελεί κατα τη γνώμη μου χαρακτηριστικό δείγμα ΕΛΕΕΙΝΟΥ και ΤΡΙΣΑΘΛΙΟΥ "χιούμορ" ΣΥΜΦΩΝΩ όμως με την αρθρογράφο και ΔΙΑΦΩΝΩ με τη δίωξη του ΤριM@k@k@ "χιουμορίστα"...
 

Εφιστώ την προσοχή: μην τυχόν κάνετε κανένα αστειάκι για τη δερματογραφία. Θα σας πάνε μέσα με χειροπέδες. Να εξηγηθώ. Χάρη σε αυτή την ευαισθησία του δέρματος έγινε λαοφιλής η Αγία Αθανασία του Αιγάλεω, εκείνη που εμφανιζόταν με μηνύματα στο στήθος της «η Παναγιά μαζή σου», κατάφερε να προσελκύσει χιλιάδες κόσμου και να πείσει αρκετούς να της χαρίσουν την περιουσία τους.

Θα πείτε, γιατί να συλληφθεί κανείς αν μιλήσει για την Αγία Αθανασία, αφού δεν έχει καταχωρηθεί στα δίπτυχα της εκκλησίας; 

Ναι, αλλά ούτε ο γέροντας Παϊσιος είναι άγιος, ούτε ο γέροντας Σωφρόνιος, ούτε ο γέροντας Πορφύριος και άλλοι σύγχρονοι αστέρες της Ορθοδοξίας. Επεται δεύτερη ένσταση: ο Παϊσιος ήταν πολύ καλός άνθρωπος και έλεγε πολύ φιλοσοφημένα πράγματα για τη ζωή. Θα αποκαλύψω σήμερα ότι και η μάνα μου είναι πολύ καλός άνθρωπος κι από στοχασμό άλλο τίποτε. Πλην όμως αν κάποιος καταφερθεί εναντίον της μητρός μου, δεν με προστατεύει το Σύνταγμα ούτε προβλέπεται τιμωρία στον Ποινικό Κώδικα.

Ας μην αναρωτηθούμε για το αυτονόητο, για το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης. Ας αποδεχτούμε, χάριν της συζήτησης, τον θεοκρατικό χαρακτήρα της Ελλάδας. 

Γιατί δεν έχει δικαίωμα κάποιος να διακωμωδεί τον γέροντα Παϊσιο; Από πού κι ως πού συγκαταλέγεται στα «θεία» ένας μοναχός;  

Καθώς τα ακραία στοιχεία, οι Ταλιμπάν της Ορθοδοξίας, πήραν φόρα, μπορούμε να περιμένουμε κι άλλες παρεμβάσεις. Μπορούν κάλλιστα, με την ίδια λογική, να αποπειραθούν να φιμώσουν όσους έχουν περιπαικτική διάθεση για πολλές συνθήκες που αναπτύσσονται στον περίβολο του Χριστιανισμού.

Είναι άραγε βλάσφημο να πει κάποιος ότι ένα από τα Μυστήρια έχει μετατραπεί σε αποκριάτικο πάρτι;  

Οι γάμοι, έτσι όπως γίνονται, προσβάλλουν κάθε έννοια σεμνότητας που επιβάλλει η συνθήκη κατά την θρησκευτική πίστη. Οι νυφούλες εμφανίζονται με λευκό φόρεμα, σύμβολο παρθενίας, ενώ Κύριος οίδε με πόσους έχουν παρθεί. Οι γαμβροί στέκονται συχνά στα σκαλοπάτια κατάκοποι από τα μπάτσελορ πάρτι σε στριπτιζάδικα. Και όλη αυτή η χλιδή, η επίδειξη, η ακαλαισθησία σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με τον ιερόν της ένωσης. Η ασυνέπεια όμως δεν ενοχλεί τους φανατικούς.

Είναι άραγε βλάσφημο να πει κάποιος ότι μέσα κι έξω από τους ναούς είναι αηδιαστική η εμπορευματοποίηση;  
Δεν είναι παράταιρο να πουλάνε τα μπουκαλάκια με το αγίασμα, να καλύπτουν τις εικόνες με κοσμήματα, να θεωρούν μεγάλο δείγμα πίστης τα χρυσά, επιδειξιμανή τάματα; 

Οι μετέχοντες στο πανηγύρι του αγίου χρήματος περιφρονούν βαθιά βασικές αρχές της θρησκείας των: «Και εισήλθεν ο Ιησούς εις το ιερόν του Θεού, και εξέβαλε πάντας τους πωλούντας και αγοράζοντας εν τω ιερώ, και τας τράπεζας των αργυραμοιβών ανέτρεψεν, και τα καθίσματα των πωλούντων τας περιστεράς».


Είναι άραγε βλάσφημο να πει κανείς ότι στην Πεντάτευχο υπάρχουν σελίδες υπερβολικά, μα υπερβολικά βαρετές; Όλο αυτό το κατεβατό των ονομάτων… Θα ήταν ενδιαφέρον βέβαια να υποβληθούν σε κάποιου είδους εξέτασης οι φανατικοί, για να διαπιστωθεί κατά πόσο γνωρίζουν τα βασικά της Αγίας Γραφής. Αν γνώριζαν όμως τα βασικά του δόγματός τους ίσως να μην ταράζονταν τόσο πολύ από αναρτήσεις στο facebook. Αν πατούσαν σε στέρεο έδαφος πίστης δεν θα ζητούσαν την κατάργηση της σελίδας gerontas_pastitsios. Θα γελούσαν με την παρωδία και θα παρέμεναν ακλόνητοι.

Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι συνέλαβε τον διαχειριστή της σελίδας gerontas_pastitsios επειδή έλαβε χιλιάδες διαμαρτυρίες πιστών. Δεν χρειάζεται να είναι χιλιάδες οι πιστοί. Αρκεί ένας, σύμφωνα με το νόμο, να έχει θιγεί από τα λόγια ή τις πράξεις βλάσφημου πολίτη. Μέχρι πρότινος νομίζαμε ότι ο νόμος αφορά αποκλειστικά την προσβολή του Θεού όμως βλέπουμε ότι οι διαμαρτυρίες επεκτείνονται στα παραφερνάλια της Ορθοδοξίας.

Καθώς ο φονταμενταλισμός φουντώνει είναι ευκαιρία να ξεκινήσει συζήτηση για την κατάργηση του νόμου περί βλασφημίας. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να πάμε πολύ πίσω.

 Όσον αφορά τους χριστιανούς που ταράζονται με το χιούμορ, καλό θα ήταν πριν πάρουν την αστυνομία να επικοινωνήσουν με τον πνευματικό τους. Η πίστη τους μπάζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: