photo: Στρατιωτικό ιπτάμενο μέσο που έχει τεθεί "στην υπηρεσία των πολιτών"...
Εργάζονται μία βδομάδα και πληρώνονται
έξι!.. Πρόκειται για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Υπηρεσίας
Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που έχουν τοποθετηθεί στο στρατιωτικό
αεροδρόμιο της Πάχης για την κάλυψη των αναγκών προσγείωσης και
απογείωσης των ιδιωτικών αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας, που από το
2004 έχουν μεταφερθεί στη συγκεκριμένη αεροπορική βάση.
Οι
καταγγελίες πέφτουν «βροχή» για τα όσα ανορθόδοξα συμβαίνουν στη «φωλιά»
της Γενικής Αεροπορίας μετά την πρόσφατη αποκάλυψη ότι επί οκτώ
χρόνια η Αεροπορία Στρατού παρέχει «δωρεάν» πάρκινγκ στα ιδιωτικά
πτητικά που έχουν μεταφερθεί στην Πάχη!
Κατ' αρχάς αντέδρασαν
αμέσως οι ιδιοκτήτες των πτητικών μέσων, υποστηρίζοντας ότι εκείνοι
καταβάλλουν κανονικά το απαραίτητο τίμημα στην Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας! Ως εκ τούτου, τώρα το ΓΕΣ διεκδικεί διαφυγόντα κέρδη από την
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τη στάθμευση και υποστήριξη των
ιδιωτικών αεροσκαφών στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Πάχης.
Ιδιοκτήτες αεροσκαφών που τα έχουν προς στάθμευση και φύλαξη στην Πάχη, καταγγέλλουν επίσης ότι:
Στην Πάχη θα πρέπει να γυριστεί η νέα κινηματογραφική ταινία «Λούφα και
Παραλλαγή». Η ΥΠΑ απασχολεί έξι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, οι
οποίοι υποτίθεται ότι εναλλάσσονται καθημερινά σε διαφορετικά
καθήκοντα!.. Όμως στην πραγματικότητα ένας εκ της εξάδας εκτελεί
καθήκοντα ελεγκτή στον Πύργο Ελέγχου της Πάχης και οι υπόλοιποι
απασχολούνται? στα σπίτια τους!..
Άρα, οι ελεγκτές της ΥΠΑ που υπηρετούν στην Πάχη απολαμβάνουν αποδοχές
έξι εβδομάδων εργαζόμενοι μόνο μία!
Η «απασχόληση» γίνεται ιδιαίτερα
ενδιαφέρουσα τους θερινούς μήνες, όπου οι ελεγκτές συνηθίζουν, αντί να
ξεκουράζονται σπίτια τους, να πηγαίνουν σε κάποιο όμορφο κυκλαδίτικο
νησάκι, για να κάνουν τις διακοπές τους και ταυτόχρονα, να εργάζονται
για μερικές ώρες στον Πύργο Ελέγχου του νησιού! Σημειωτέων ότι στον
Πύργο Ελέγχου των Μεγάρων τα πρωινά το μεγάλο φορτίο σηκώνουν οι
στρατιωτικοί ελεγκτές του ΓΕΣ, με αποτέλεσμα οι ελεγκτές της ΥΠΑ να
είναι χαλαροί...
Τα Σαββατοκύριακα, στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου
της Πάχης απασχολούνται όχι οι 6 μόνιμοι ελεγκτές, αλλά ελεγκτές από
διαφορετικά αεροδρόμια, για να λαμβάνουν κι αυτοί τα «τυχερά» τους!..
Την ίδια ώρα που η ΥΠΑ εμφανίζεται απλόχερη στο προσωπικό της, είναι
σφιχτοχέρα ως προς την εξασφάλιση των αναγκαίων μέτρων ασφαλείας στο
αεροδρόμιο της Πάχης.
Το Σύστημα Πυρασφαλείας του χώρου
στάθμευσης των ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων είναι από υποτυπώδες
έως ανύπαρκτο:
Δίπλα από το κτίριο της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο της Πάχης
Μεγάρων υπάρχει ένα ρυμουλκούμενο βυτίο μικρής χωρητικότητας με υγρό
πυρόσβεσης. Δεν υπάρχει, όμως, κάποιο όχημα για να το μετακινήσει σε
περίπτωση που εκδηλωθεί πυρκαγιά, και είναι αμφίβολο εάν το υγρό που
περιέχει θα καλύψει τις ανάγκες πυρόσβεσης και κυρίως εάν είναι
επιχειρησιακά κατάλληλο!
Σ' όλη τη διαδρομή από την πίστα των
ιδιωτικών αεροσκαφών μέχρι και τον τροχόδρομο, όπου γίνονται οι
τελευταίοι έλεγχοι πριν το αεροσκάφος εισέλθει στον διάδρομο απογείωσης -
προσγείωσης για να απογειωθεί, υπάρχουν μόνο 3 μικροί πυροσβεστήρες
χειρός, οι οποίοι πρέπει να έχουν πολλά έτη να αναγομωθούν...
Στελέχη της Αεροπορίας Στρατού καταγγέλλουν επίσης ότι σύμφωνα με το
μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΥΠΑ και ΓΕΣ, η ΥΠΑ έχει αναλάβει επιπλέον
την υποχρέωση να αγοράσει και να τοποθετήσει στον Πύργο Ελέγχου ένα
πυροσβεστικό όχημα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον ICAOstandards!
Από το 2004 μέχρι και σήμερα τις ανάγκες του Πύργου Ελέγχου τις καλύπτει
αποκλειστικά και μόνο το ΓΕΣ, το οποίο έχει ζητήσει από την ΥΠΑ να
δαπανήσει 2.000 ευρώ για την αντικατάσταση των ελαστικών των
πυροσβεστικών οχημάτων, χωρίς αυτό να έχει καταστεί δυνατόν. Επίσης, το
ΓΕΣ επειδή δεν διαθέτει τις προβλεπόμενες στολές που πρέπει να φέρουν οι
πυροσβέστες του στρατιωτικού πυροσβεστικού οχήματος, ζήτησε από την ΥΠΑ
να προβεί εκείνη στην αγορά των στολών ύψους 1.350 ευρώ.
Η
Γενική Αεροπορία επαφίεται στο γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί στο ΓΕΣ που
δεν γνωρίζουν πως, εάν δεν υπήρχε το αεροδρόμιο της Πάχης για να
σταθμεύσουν οι ιδιώτες τα αεροσκάφη τους, τότε με βάση τη σύμβαση που
υπέγραψε το υπουργείο Μεταφορών με την γερμανική εταιρεία Hochtief, θα
πρέπει οι ιδιώτες είτε να σταθμεύσουν τα αεροσκάφη τους στο αεροδρόμιο
Ελ. Βενιζέλος (καταβάλλοντας υπέρογκα ποσά για στάθμευση και χρήση των
διαδρόμων και υπόστεγων) είτε να τα μεταφέρουν σε άλλο αεροδρόμιο της
ΥΠΑ (μη στρατιωτικό) σε απόσταση 100 km από το «Ελ. Βενιζέλος». Η μόνη
περίπτωση για την οποία δεν ισχύει ο περιορισμός των 100 km είναι να
σταθμεύουν σε στρατιωτικό αεροδρόμιο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου