"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Η αδιακρισία της Google αλλάζει το θεσμικό καθεστώς

Η μεγάλη γκάφα της Google στους ευρωπαϊκούς δρόμους μπορεί να μας βγει τελικά σε καλό, έπειτα από σκέψεις στην Ε.Ε. για αυστηρότερους νόμους σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Η Ε.Ε. ετοιμάζεται ούτως ή άλλως για αναθεώρηση της σχετικής νομοθεσίας και έχει ξεκινήσει δημόσια διαβούλευση που λήγει στα μέσα του ερχόμενου Ιανουαρίου.

Τον πρώτο λόγο έχει η επίτροπος Βίβιαν Ρέντινγκ, που άφησε το χαρτοφυλάκιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας για αυτό της Δικαιοσύνης και που στην προκειμένη περίπτωση μάλλον είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.

«Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι θεμελιώδες δικαίωμα και για να την εγγυηθούμε χρειαζόμαστε ξεκάθαρους και ενιαίους κανόνες. Χρειάζεται επίσης να επικαιροποιήσουμε τους νόμους βάσει των προκλήσεων που θέτουν η παγκοσμιοποίηση και οι νέες τεχνολογίες», λέει η επίτροπος και η δήλωση είναι μάλλον ενδεικτική των προθέσεών της.

Αυτό που έκανε τους αρμόδιους στις Βρυξέλλες και σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες να βγουν από τα ρούχα τους ήταν η αποκάλυψη από την ίδια την Google για την... περιέργεια των αυτοκινήτων της.

Τα οχήματα της εταιρείας που κόβουν βόλτες σε ευρωπαϊκές πόλεις τραβώντας διαρκώς φωτογραφίες που θα ενσωματωθούν στο Street View αποκαλύφθηκε πως συγκέντρωναν ευαίσθητες πληροφορίες (ακόμα και κωδικούς πρόσβασης) από τα ελεύθερα ασύρματα δίκτυα που έβρισκαν στο δρόμο τους.

Μας συγχωρείτε, λάθος
Η Google είχε ζητήσει συγγνώμη λέγοντας πως τα συγκεκριμένα δεδομένα συγκεντρώθηκαν κατά λάθος, αλλά στην Ε.Ε. πήραν το θέμα αρκετά σοβαρά.

Τώρα, εξετάζουν μεταξύ άλλων οι εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες στο Ιντερνετ να λαμβάνουν πρώτα τη ρητή συγκατάθεση του συνδρομητή προκειμένου να διαθέσουν πληροφορίες σχετικές με αυτόν σε τρίτους.

Κάτι τέτοιο μάλλον θα δυσκολέψει τις «στοχευμένες» διαφημίσεις που τόσο αγαπούν να σερβίρουν διαδικτυακοί κολοσσοί όπως η Google και το Facebook και, γενικότερα, διάφορες ιδιαιτέρως επιθετικές λύσεις προβολής προϊόντων και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο. Ας πρόσεχαν...

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: