"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Ο "πατερούλης" Στάλιν είχε 32 λιμουζίνες

Ο Ιωσήφ Στάλιν, ο γεωργιανός ηγέτης του Κομμουνιστικού Κόμματος ήταν λάτρης των αμερικανικών αυτοκινήτων, όσο παράδοξο και αν ακούγεται αυτό! Το πάθος του αφορούσε συγκεκριμένα αυτοκίνητα: αγαπούσε τα μεγάλα αυτοκίνητα και ήθελε να έχουν άφθονη πολυτέλεια στο εσωτερικό τους. Επί της ηγεσίας του άρχισε και η παραγωγή αυτοκινήτων στην πρώην Σοβιετική Ενωση στα μέσα της δεκαετίας του ΄30.

Το πρώτο αυτοκίνητό του ήταν το ΖΙS-110, μια θηριώδης λιμουζίνα που βασιζόταν στο Ρackard Super Εight, αμερικανικό πολυτελές μοντέλο με οκτακύλινδρο κινητήρα.

Μάλιστα, όταν άρχισε η παραγωγή του ΖΙS-10 αρκετοί ανέφεραν ότι οι Σοβιετικοί είχαν κλέψει τα σχέδια του μοντέλου από τους Αμερικανούς Επειτα από πολλά χρόνια, ο Στάλιν ήθελε να φτιάξει ένα μοντέλο για δική του χρήση και να μη βγαίνει στην παραγωγή όπως το ΖΙS-110.

Ετσι, δημιουργήθηκε το ΖΙS-115 το οποίο κατασκευαζόταν σε εργοστάσιο στα προάστια της Μόσχας. Η πολυτελής μαύρη λιμουζίνα είχε άπλετο χώρο για 7 επιβάτες, μήκος 6 μέτρα και το βάρος της άγγιζε τους 4 τόνους! Είχε θωρακισμένα παράθυρα με τζάμια πάχους 7,5 εκατοστών και οι πίσω πόρτες άνοιγαν σε αντίθετη φορά από τις εμπρός. Η θωράκιση του αμαξώματος ήταν μασίφ και προστάτευε τον Στάλιν στις περιοδείες του. Αργότερα, κατασκευάστηκε και η κάμπριο εκδοχή του ΖΙS-15. 

Ο Στάλιν για τις προσωπικές του μετακινήσεις είχε συνολικά 32 ΖΙS115, όμοια μεταξύ τους ώστε όταν κινούνταν σε πομπή να μη γνωρίζουν οι εχθροί του σε ποιο αυτοκίνητο βρισκόταν. Το μοτέρ του ήταν οκτακύλινδρο, 6 λίτρων και ανέπτυσσε ταχύτητα έως 140 χλμ. /ώρα. Σήμερα, έχουν διασωθεί λίγα αυτοκίνητα και εκτίθενται στο Μουσείο Κλασικών Αυτοκινήτων στη Μόσχα.

TA NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: