Λιγότερη δουλειά, περισσότερα κέρδη
Του Γιώργου Αγγελόπουλου
«Στη ζωή µας, περνάµε χονδρικά 25 χρόνια σπουδάζοντας, 40 δουλεύοντας και 15 στη σύνταξη. Εγώ απλώς αποφάσισα να πάρω τα πέντε πρώτα χρόνια της σύνταξης και να τα κατανείµω στα 40 εργάσιµα χρόνια µου», εξηγεί ο Στέφαν Ζαγκµάιστερ.
Ο 48χρονος Ζαγκµάιστερ έχει γεννηθεί στην Αυστρία και θεωρείται παγκοσµίως ένας από τους σχεδιαστές µε τη µεγαλύτερη επιρροή. Στο µικρό του στούντιο στη Νέα Υόρκη, το Sagmeister Ιnc., έχει δηµιουργήσει επαναστατικά σχέδια για πελάτες όπως η εταιρεία λογισµικών Αdobe, το τηλεοπτικό δίκτυο ΗΒΟ και το Μουσείο Γκουγκενχάιµ, καθώς και εξώφυλλα άλµπουµ των Ρόλινγκ Στόουνς, του Λου Ρηντ, του Ντέηβιντ Μπερν, των Αerosmith. Σπούδασε σχέδιο στο Πανεπιστήµιο Εφαρµοσµένων Τεχνών της Βιέννης και στο Ινστιτούτο Πρατ της Νέας Υόρκης. Εχει κερδίσει βραβεία Γκράµµυ το 2005 για το εξώφυλλο του άλµπουµ των Τalking Ηeads και φέτος για το άλµπουµ των Ντέηβιντ Μπερντ και Μπράιαν Ινο.
Κάθε επτά χρόνια από το 1993 που άνοιξε το στούντιό του, ο σχεδιαστής προσφέρει στον εαυτό του και στους εργαζοµένους του άδεια ενός χρόνου µετ αποδοχών για να ξαναβρούν την έµπνευσή τους. Για να τηρήσει το πρόγραµµα αυτό, δεν διστάζει να αφήσει ξεκρέµαστους πελάτες είχε αρνηθεί να σχεδιάσει µια αφίσα για την προεκλογική εκστρατεία του Μπαράκ Οµπάµα , διότι ξέρει ότι αυτό γίνεται για το δικό τους καλό όσο και για το δικό του. Διότι περισσότερος ελεύθερος χρόνος σηµαίνει µεγαλύτερη παραγωγικότητα.
«Επειτα από επτά χρόνια, συνειδητοποίησα ότι η δουλειά µου άρχιζε να τυποποιείται. Αποφάσισα λοιπόν να κλείσω το στούντιο για έναν χρόνο για να βρω καινούργιες ιδέες. Ηθελα να διαπιστώσω ξανά ότι έχω κλίση για τη δουλειά που κάνω», εξηγεί.
Ο Στέφαν Ζαγκµάιστερ πιστεύει ότι «πρέπει να δουλεύουµε λιγότερο για να κερδίζουµε περισσότερα», ότι µε την αύξηση του «προσωπικού χρόνου» των εργαζοµένων αυξάνεται και η παραγωγικότητά τους.
«Αυτό ισχύει για οποιαδήποτε επιχείρηση. Και αποδίδει οικονοµικά: επειδή η δουλειά µας είναι καλύτερης ποιότητας, µπορούµε να ζητούµε περισσότερα χρήµατα», εξηγεί και θυµίζει πως το Scotch (σελοτέιπ) και τα κίτρινα Ρost-Ιt επινοήθηκαν στο πλαίσιο προγραµµάτων «προσωπικού χρόνου» από εργαζοµένους της 3Μ, µιας εταιρείας που από δεκαετίες επιτρέπει στους εργαζοµένους της να αφιερώνουν το 15% του χρόνου εργασίας τους σε προγράµµατα δικής τους επιλογής.
Την ιδέα υιοθέτησε τη δεκαετία του 2000 και η Google, η οποία προσφέρει σε ορισµένους µηχανικούς της τη δυνατότητα να αφιερώνουν το 20% του χρόνου εργασίας τους στην πραγµατοποίηση ενός προσωπικού σχεδίου σχετικού µε την εταιρεία. Ετσι δηµιουργήθηκαν τα Gmail, Google Νews και ΑdSense.
Η συνταγή λειτουργεί και για τον Ζαγκµάιστερ. Το 2007 πέρασε τις δεύτερες ενιαύσιες διακοπές του στο Μπαλί, έχοντας σχεδιάσει λεπτοµερώς τη διαµονή του µε ώρες αφιερωµένες στην παρατήρηση, τον στοχασµό, τη συγγραφή. Οταν επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, παρουσίασε µία σειρά από προγράµµατα που έγιναν όλα εµπορικές επιτυχίες…
πηγη ΤΑ ΝΕΑ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,
ΕΡΓΑΣΙΑ,
ΠΡΟΣΩΠΑ,
ΤΑ ΝΕΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου