Είμαι βέβαιος ότι παρακολουθείτε τους πειραματισμούς του Σύριζα
στην Ανώτατη Εκπαίδευση και στις υπόλοιπες βαθμίδες. Αν όντως διαβάζετε
τα έργα και ημέρες όλων των υπουργών αλλά ιδιαίτερα του τελευταίου, θα
έχετε σίγουρα την εξής απορία: Μήπως η επιχειρούμενη καταστροφή της
Παιδείας δεν είναι τυχαία αλλά γίνεται βάσει οργανωμένου σχεδίου;
Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, σας παραθέτω την αρχή και το
τέλος από τη μακροσκελέστατη επιστολή των 859 λέξεων που απέστειλε
πρόσφατα το Δ.Σ. της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδος προς τον υπουργό.
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ.
Αναγκαζόμαστε ξανά, με αφορμή τις πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με τον
τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να καταδείξουμε τις
τεράστιες στρεβλώσεις που χρονίζουν και πιθανότατα αποτελούν Ελληνική
πρωτοτυπία παγκοσμίως.
Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές
που επιθυμούν να εισαχθούν στα τμήματα Πληροφορικής (ΑΕΙ, ΤΕΙ και
Πολυτεχνείων) στην Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών” υποχρεούνται
να εξεταστούν Πανελλαδικά στη Χημεία και όχι στο μάθημα Πληροφορικής
(ΑΕΠΠ), που διδάσκεται εδώ και 20 χρόνια στην Γ΄ Λυκείου! Και όχι μόνο
δεν εξετάζονται στο μάθημα Πληροφορικής για να εισαχθούν σε τμήματα
Πληροφορικής, όπως γινόταν μέχρι το 2015, αλλά με το νέο πρόγραμμα
σπουδών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το μάθημα της Πληροφορικής
εξαφανίζεται από την Ομάδα Προσανατολισμού “Θετικών Σπουδών”!
Μολονότι η Πληροφορική ανήκει στις Θετικές και Εφαρμοσμένες
Επιστήμες, το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει με αντιεπιστημονικά κριτήρια
να εξοβελίσει την Πληροφορική από τη συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού
και να επιστρέψει στην εκπαίδευση της δεκαετίας του ’80, όταν δεν
υπήρχε η Επιστήμη της Πληροφορικής στα σχολεία!
Επίσης, στην Ομάδα Προσανατολισμού “Σπουδών Οικονομίας και
Πληροφορικής” οι μαθητές διδάσκονται και εξετάζονται στην Πληροφορική,
αλλά δεν μπορούν να δηλώσουν τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων
(π.χ. Μηχανικοί Η/Υ) στο μηχανογραφικό παρά μόνο αυτά των ΑΕΙ και των
ΤΕΙ. Σε μια κατεύθυνση δηλαδή που έχει το όνομα “Πληροφορική” στον τίτλο
της, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει τα τελευταία 3 χρόνια να μη δίνει
τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής!
Για να καταδείξουμε το παράλογο με ακόμη πιο απλό τρόπο, αρκεί να
επισημάνουμε πως είναι πιθανόν μαθητής που έχει διακριθεί στον
Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής ή ακόμα και στην αντίστοιχη Ολυμπιάδα
(έχουν υπάρξει και τέτοιοι Ελληνες μαθητές) να μην μπορεί να δηλώσει
Τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών στο Μηχανογραφικό.
Ελπίζαμε ότι αυτή η τραγελαφική, αντιεπιστημονική και ανορθολογική
πρακτική που εγκαινιάστηκε πριν από 3 χρόνια με το νέο σύστημα εισαγωγής
των κ. Μπαλτά - Κουράκη να σταματήσει πλέον να υπάρχει. Το Υπουργείο
Παιδείας είναι υπόλογο στους μαθητές γιατί τους αφαιρεί τη δυνατότητα να
επιλέξουν όλα τα τμήματα Πληροφορικής μειώνοντας έτσι τις επιλογές
τους.
…
Κύριε Υπουργέ και κύριοι του ΙΕΠ.
Παντού σήμερα ακούγεται πως διανύουμε την Εποχή της Πληροφορίας
(“Information Era”). Διεθνώς αναγνωρισμένοι και καταξιωμένοι
επιστήμονες, από τον δημιουργό του World Wide Web (WWW) Tim Berners-Lee,
έως τον πρόσφατα αποβιώσαντα Stephen Hawking, τονίζουν την ανάγκη
διδασκαλίας της Πληροφορικής ως Επιστήμης από την παιδική ηλικία ακόμη.
Το δημοφιλές σύστημα επιλογής για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια
International Baccalaureate κατατάσσει την Επιστήμη των Υπολογιστών στην
ίδια κατηγορία, ισάξια με τη Φυσική, τη Χημεία, την Τεχνολογία, τη
Βιολογία, τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες κλπ. Στις ΗΠΑ η Πληροφορική
περιλαμβάνεται στο ιδιαιτέρως απαιτητικό σύστημα εξετάσεων Advanced
Placement που δίνει “πιστωτικές μονάδες” (credits) κατά τη μετέπειτα
εισαγωγή μαθητών Δευτεροβάθμιας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Και τόσα άλλα
που έχουμε κουραστεί να υπενθυμίζουμε εδώ και χρόνια.
Και όμως, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, για να σπουδάσει κάποιος
Ηλεκτρονικός Μηχανικός (ενδεικτικά), πρέπει να διαβάσει άφθονη Χημεία
και καθόλου (στην κυριολεξία) Πληροφορική. Ελπίζαμε πως με την ευκαιρία
των αλλαγών που ανακοινώθηκαν σχετικά με το Γενικό Λύκειο, θα μπορούσε
να αρθεί η τεράστια αυτή στρέβλωση. Φαίνεται πως και πάλι κάναμε λάθος.
Οι σπουδές των παιδιών μας δεν είναι κάτι που αφορά συντεχνίες, δεν
είναι ζήτημα του ενός ή του άλλου επιστημονικού κλάδου, των
εκπαιδευτικών ή των πολιτικών, αλλά των ίδιων των νέων της χώρας μας.
Το Δ.Σ. της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ)».
Θα μπορούσα να τελειώσω το κείμενό μου εδώ, γιατί πραγματικά τα
σχόλια περιττεύουν. Θα το συμπληρώσω όμως γιατί, όπως φαίνεται, η
συμφορά στην παιδεία μας την απεργάζονται και άλλοι εκτός από τον
αρμόδιο υπουργό.
Αναφέρομαι φυσικά στην περίφημη επιτροπή Παρασκευόπουλου, η οποία μας
κοινοποίησε το «Πόρισμα της Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων
ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης του Υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και
Θρησκευμάτων». Εδώ παρατηρούμε το φαινόμενο της νιτρογλυκερίνης όπου τα
δύο συστατικά (Γαβρόγλου και Παρασκευόπουλος) δημιουργούν ένα
καταστροφικό εκρηκτικό μείγμα.
Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς από το
Πόρισμα; Ευτυχώς οι προτάσεις είναι επώνυμες και έτσι μπορούμε να
διαπιστώσουμε τις ιδεοληψίες των εισηγητών. Αντιγράφω από το Πόρισμα:
• «Μέτρα για τα κοινά εγκλήματα. Κλοπές… Ευαισθητοποίηση των φοιτητών
και των εκπροσώπων τους ώστε να γίνει σαφές ότι όταν το θύμα είναι
συνάδελφος ή καθηγητής δεν πλήττεται η άρχουσα τάξη, ότι όταν “θύμα”
είναι το πανεπιστήμιο τα καταστρεφόμενα δεν μπορούν εύκολα και χωρίς
τελική επιβάρυνση των φορολογουμένων να αντικατασταθούν»…
Σχόλιο: Αν το «θύμα» είναι η άρχουσα τάξη όλα επιτρέπονται (ξύλο, βανδαλισμοί και κλοπές)!
• «Ληστείες Χρηματαποστολών και ΑΤΜ. Απομάκρυνση όλων των σχετικών
μηχανημάτων από χώρους των ΑΕΙ. Εναλλακτικά εγκατάσταση των μηχανημάτων
αυτών σε ειδικούς χώρους, που να μπορούν να επιτηρούνται ειδικά και
ηλεκτρονικά».
Σχόλιο: Τα ΑΤΜ ήδη επιτηρούνται από κάμερες αλλά αυτό δεν εμποδίζει τις
κλοπές. Η απομάκρυνσή τους είναι πραγματικά αποτελεσματικό μέτρο όπως
ακριβώς το «Πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι». Τέλος, δεν ήξερα ότι ληστεύουν
και χρηματαποστολές για τις οποίες δεν προτείνεται καμία θεραπεία.
• «Διακίνηση Ναρκωτικών - Ανοικτές αγορές λιανικής ναρκωτικών.
Πρωτοβουλίες για την αποδιάρθρωση της αγοράς ναρκωτικών γύρω από τα ΑΕΙ
(εστίαση στον έλεγχο της προσφοράς) μέσω
α) ανάλυσης κατά περίπτωση των παραγόντων που ευνοούν την ανάπτυξη της αγοράς,
β) επανεξέτασης της χορήγησης υποκαταστάτων ναρκωτικών ή ναρκωτικών για μείωση βλάβης στους πανεπιστημιακούς χώρους,
γ) επίτασης ελέγχων για την αποδιάρθρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας
που περιβάλλει την κάθε λιανική αγορά (με συστηματική χαρτογράφηση της
πορείας των ουσιών από τις μικρές αποθήκες ως τους λήπτες).
Ανάπτυξη συστημάτων street work για τον περιορισμό της βλάβης.
Δημιουργία μονάδων ψυχοκοινωνικής στήριξης φοιτητών σε όλα τα ΑΕΙ και κατάλληλη στελέχωσή τους».
Σχόλιο: Μακάρι να βγάλετε εσείς άκρη, γιατί εγώ αδυνατώ να καταλάβω
τι λέει. Ειδικά αυτό το «μέσω επανεξέτασης της χορήγησης υποκαταστάτων
ναρκωτικών ή ναρκωτικών για μείωση βλάβης στους πανεπιστημιακούς
χώρους», δεν καταλαβαίνω ούτε τα Ελληνικά. Τι σημαίνει να τους δίνουμε
ναρκωτικά ή υποκατάστατα για να μειώσουμε τη βλάβη!
Αλλά και η τελευταία πρόταση που πρέπει να αποτελεί Παγκόσμια
πρωτοτυπία. Δηλαδή, δεχόμαστε ότι διακινούνται ναρκωτικά και πρέπει να
δημιουργήσουμε ειδικές μονάδες σε όλα τα ΑΕΙ για τη στήριξη των
ναρκομανών φοιτητών!
Τέλος, σχετικά με τις καταλήψεις σας παραθέτω δύο αποσπάσματα για να
διαπιστώσετε ότι η επιτροπή όλα τα ανέχεται και όλα τα επιτρέπει:
«-Συνεχίζοντας με τις πρόσκαιρες καταλήψεις χώρων των ΑΕΙ, από
φοιτητές ή/και τρίτους, και χρησιμοποίησή τους για αναψυχή-διασκέδαση,
ιδίως, κατά τις νυκτερινές ώρες δίχως άδεια (υπό Ι/β), θα πρότεινα:
Δημιουργία χώρων αναψυχής στα Πανεπιστήμια…
-Οι διαρκείς καταλήψεις, από ομάδες φοιτητών ή και τρίτων, χώρων των
ΑΕΙ συνδεόμενων με ακαδημαϊκές λειτουργίες και η χρησιμοποίησή τους ως
τόπων συνεύρεσης («στέκια») (υπό Ι/γ), θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν,
με την παραχώρηση από την Κοσμητεία των οικείων Σχολών χώρου ή χώρων για
τη συνεύρεση φοιτητών, οι οποίοι θα λειτουργούν υπό αυστηρούς όρους που
θα θέτει η Κοσμητεία…»
Το Πόρισμα εγκρίθηκε σχεδόν από όλα τα μέλη της Επιτροπής. Ο ένας που
διαφώνησε και υπέβαλε δικές του προτάσεις, είναι ακόμα πιο ελαστικός
στην παραβατικότητα. Ελεος, όχι τέτοια «ακαδημαϊκή ελευθερία και
ειρήνη»!
ΥΓ. Υλοποιώντας τις προτάσεις του Πορίσματος, ο «Ρουβίκωνας» άνοιξε γραφείο στην Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου