"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Help!

Του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ

Να τα µας! Πριν στεγνώσει η µελάνη από την πρόσφατη επιφυλλίδα µου όπου συνιστούσα στο υπουργείο Παιδείας κ.λπ. να καθιερώσει εξέταση των υποψηφίων καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης στο ΑΣΕΠ µε ανοιχτά βιβλία και στη διάθεσή τους πάσης φύσεως βοηθήµατα, έρχονται τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσµάτων και επιτρέψτε µου να ασχοληθώ µε τα προβλήµατα της άλλης όχθης. Οχι δηλαδή το αστοιχείωτο της πλειονότητας των υποψηφίων φοιτητών και σπουδαστών αλλά τοµείζον πρόβληµα της επάρκειας και της ποιότητας των εξεταστών. 

Τι λένε λοιπόν τα στατιστικά. Πως από συστάσεως του θεσµού των Πανελληνίων ή άλλως Πανελλαδικών Εξετάσεων φέτος το 20% των γραπτών χρειάστηκε να πάνε για αναβαθµολόγηση. Αυτό σηµαίνει πως υπήρχε αγεφύρωτο και αδικαιολόγητοχάσµα ανάµεσα στους δύο βαθµολογητές.  

Αντιλαµβάνεστε τι λέω; Ο ένας να βαθµολογεί το γραπτό µε 15 και ο άλλος µε 10, ο ένας µε 11 και ο άλλος µε 6!! 

Και σε ποια µαθήµατα παρακαλώ; Στα Μαθηµατικά, τη Φυσική και τα Νέα Ελληνικά κυρίως. Οπου, λέει το ρεπορτάζ, ετέθησαν δύσκολα θέµατα. 

Ερώτηση: ∆ύσκολα για τους υποψηφίους ή και για µερίδα (20%,ένας στους πέντε) των εξεταστών; 

Καλά, θα ρωτήσει ο αφελής, αυτοί οι εξεταστές δεν είχαν διδάξει τέτοια θέµατα στην τάξη, ώστε να µην µπορούν να αξιολογήσουν γραπτό µαθητή; Κι αν είχαν διδάξει πώς τα δίδαξαν; Αν πάλι δεν τα είχαν διδάξει γιατί επελέγησαν ως βαθµολογητές; Θα επέλεγαν ποτέ να διαιτητεύσει αγώνα πόλο διαιτητής ειδικευµένος στο χόκεϊ επί πάγου ή χόρτου;

Κοντά στον νου, διαφορές βαθµολογίας δεν σηµειώθηκαν στην Ιστορία, αφού οι απαντήσεις αυτούσιες υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο και παπαγαλίζονται. 

Help!

Δεν υπάρχουν σχόλια: