"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Η νέα ζωή της Μαριον Τζόουνς

Αφιερωμενο στα μπουμπούκια του δικού μας "αθλητισμού" και ειδικά στον "Αιολο Κεντέρη"
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

«Είµαι εδώ για να σας πω πως έσφαλα», λέει η Μάριον Τζόουνς.«Οµως χωρίς τα λάθη που έκανα, σήµερα δεν θα ήµουν αυτή που είµαι. Και δεν θα σας µιλούσα απ' αυτό το βήµα, ευχόµενη η ελπίδα µου να γίνει παράδειγµα για τον καθένα σας».

Η διάσηµη πρώην σπρίντερ είναι σήµερα µια λαϊκή ιεροκήρυκας. ∆έκα χρόνια αφότου έγινε η πρώτη γυναίκα που ανέβηκε πέντε φορές στο βάθρο Ολυµπιακών Αγώνων, το 2000 στο Σίδνεϊ, πριν οµολογήσει πως έπαιρνε αναβολικά και καταδικαστεί, το 2007, σε φυλάκιση έξι µηνών για ψευδή κατάθεση στο FBI, η Τζόουνς έχει βρει µια αποστολή. Τη µια µέρα µιλάει σ’ ένα από τα πιο «δύσκολα» Λύκεια του Ντάλας, την άλλη στη διάσκεψη γυναικών του Τέξας στο Χιούστον, την εποµένη σε κάποια γυναικεία φυλακή των ΗΠΑ. 

 Λέει πως ανακάλυψε τον Θεό («χάρη στον σύζυγό µου, τον Οµπαντέλε Τόµσον») και έχει µια νέα αποστολή: «Είµαι ένας άνθρωπος που τα είχε όλα στη ζωή, την επιτυχία στον αθλητισµό, τη δηµοτικότητα, τα χρήµατα, και µετά τα έχασε όλα», εξηγεί στον απεσταλµένο της ιταλικής «Κοριέρε ντέλα Σέρα». «Θέλω να κάνω µια θετική διαφορά στον κόσµο που ζούµε. Οι νίκες στον αθλητισµό δεν ενέπνεαν κανένα. Η καινούργια Μάριον, ναι».

Η Μάριον Τζόουνς ζει στο Οστιντου Τέξας και φαίνεται πως η πόλη της τηνέχει συγχωρήσει. Εκείνη έχει επιστρέψειτα µετάλλια του Σίδνεϊ, έχει ζητήσει συγγνώµη από τηλεοράσεως, έχει τελειώσει µετην ποινή της, καιτώρα εξοµολογείται στις 213 σελίδες µιας βιογραφίας, στην οποία αφηγείται τη συντριπτική εµπειρία της αποµόνωσής της στη φυλακή («Σαράντα οκτώ ηµέρες στη διάρκεια των οποίων συναντήθηκα µε τον εαυτό µου. Καµιά παρηγοριά, κανένας φίλος, µόνο πολύςχρόνος διαθέσιµος για να ερευνήσω τον εσωτερικό µου κόσµο: να γιατί έφτασα να θεωρώ τηφυλακή ευλογία», είπε στις γυναίκες του Χιούστον που πλήρωσαν 135 δολάρια εκάστη για να τη συναντήσουν),αλλά όχι και τα του ντόπινγκ. 

«Είναι ένα βιβλίο για το µέλλον και όχι για το παρελθόν», λέει ο δικηγόρος της, που την ακολουθεί παντού και που θα ήθελε να εξαγάγει το «φαινόµενο Μάριον» στο εξωτερικό, στην Ευρώπηκαι µετά στην Ασία, ίσως σε συνδυασµό µε µια ταινία, για την οποία συζητάει µε το Χόλιγουντ. Η Αµερική έχει το ταλέντο να µετατρέπει την αποτυχία σε µπίζνες. Και η 35χρονη Τζόουνς, µητέρα τριών παιδιών από τον Οµπαντέλε Τόµσον, τον τρίτο σύζυγό της (του 7χρονου Μόντι, του 3χρονου Αµίρκαι της Εύα Μαρί, 1 έτους),όταν έχασε τον δρόµο της έχασε και όλα τα χρήµατα που είχε συγκεντρώσει από τις αθλητικές της νίκες. 

«Καθένας µας στη ζωή µπορείνα επιλέξει», λέει στιςτεξανές κυρίες. «Σε µένα, για να είµαι ειλικρινής, χρησίµευσαν ο πόνος και η δηµόσια ταπείνωση. Από την πιο δύσκολη περίοδο της ζωής µου άρχισε το ταξίδι µου προς την ελευθερία. Αν µε το παράδειγµά µου κατορθώσω να βοηθήσω έστω κι µία µόνον από εσάς, η εµπειρία µου είχε κάποιο νόηµα».

 ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: