"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Καθηγητική ασυδοσία


Σύμφωνα με το νόμο, «αν ο φοιτητής αποτύχει σε περισσότερες από τρεις φορές σ' ένα μάθημα, με απόφαση του κοσμήτορα εξετάζεται, ύστερα από αίτησή του, από τριμελή επιτροπή καθηγητών της Σχολής, οι οποίοι έχουν το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο και ορίζονται από τον κοσμήτορα. Από την επιτροπή εξαιρείται ο υπεύθυνος της εξέτασης διδάσκων».


Με βάση τη διάταξη αυτή ορισμένοι φοιτητές ασκούν το νόμιμο δικαίωμά τους και αιτούνται προφορικά από τον κοσμήτορα τον ορισμό της επιτροπής για το συγκεκριμένο μάθημα και παράλληλα τη χορήγηση εγγράφου από τη γραμματεία της Σχολής, από το οποίο (έγγραφο) να... προκύπτουν οι ακριβείς ημερομηνίες που προσήλθαν, εξετάσθηκαν και απέτυχαν στο συγκεκριμένο μάθημα.


Η απάντηση της γραμματείας ήταν ότι «ο κ. καθηγητής μάς αποστέλλει κατάσταση, η οποία περιέχει μόνο τα ονοματεπώνυμα των επιτυχόντων και τις βαθμολογίες αυτών, ενώ τους αποτυχόντες τούς δηλώνει ως απόντες (δηλαδή ότι δεν συμμετείχαν στις εξετάσεις του συγκεκριμένου μαθήματος)».


Ακολούθως, ο κοσμήτορας δηλώνει αναρμόδιος και τους παραπέμπει στο Τμήμα της Σχολής. 

Το Τμήμα παραπέμπει στη Γενική του Συνέλευση, όπου δηλώνει κι αυτό αναρμόδιο και αναπέμπει στον κοσμήτορα.


Μετά ταύτα κατατίθεται νέο γραπτό αίτημα στον καθ' ύλην αρμόδιο κοσμήτορα, ο οποίος αυτή τη φορά παραπέμπει το θέμα για γνωμοδότηση στο Νομικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου

Το Ν.Σ. με εμπεριστατωμένη του γνωμοδότηση, μεταξύ άλλων, αποφαίνεται το αυτονόητο, ότι δηλαδή αρμόδιος για τον ορισμό της επιτροπής είναι ο κοσμήτορας.


Στη συνέχεια ο κ. καθηγητής, με επιστολή του, δεν επιτρέπει να προσέλθουν στην εξέταση εκείνης της περιόδου οι ασκήσαντες το δικαίωμά τους φοιτητές.


Ο κοσμήτορας συγκαλεί συμβούλιο κοσμητείας με το θέμα αυτό και ακολούθως συγκροτεί επιτροπή. Τίθεται όμως ως προϋπόθεση ότι η επιτροπή αυτή μπορεί να προχωρήσει σε εξέταση των φοιτητών μόνο έπειτα από λεπτομερή διερεύνηση από άλλη Επιτροπή, που θα ορισθεί από τη Σύγκλητο (ίδια ή άλλη), προκειμένου να διευκρινισθεί το κρίσιμο σημείο! Δηλαδή, ο κατάλογος των αποτυχόντων που υπάρχει στο ηλεκτρονικό αρχείο της Σχολής όπου μόνο εκείνοι έχουν πρόσβαση.


Αλλη μια παραπομπή-παρέλκυση ενός απλού θέματος που ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο. Δεν είναι δυνατόν όμως να προέρχεται από σοβαρούς ανθρώπους, υπεύθυνους δασκάλους, παιδαγωγούς, ηθοπλάστες.


Ετσι λοιπόν μέσα σ' ένα κλίμα σύνθλιψης, συντριβής, προσβολής και εμπαιγμού, προσπαθούν να δυσκολέψουν την εφαρμογή του νόμου για λόγους συντεχνιακούς ή λόγους άλλους, που οι ίδιοι γνωρίζουν. Με τον τρόπο αυτό στην Ελλάδα του 2014 φαίνεται ότι προσπαθούν να προστατεύσουν συνάδελφό τους, ο οποίος αυθαιρετεί και συμπεριφέρεται ως απόλυτος δικτάτορας, εκθέτοντας το κύρος της Σχολής, του πανεπιστημιακού ιδρύματος.


Κατορθώνουν όμως να πληγώνουν την ψυχή νέων παιδιών, φοιτητών που δεν σκέφθηκαν να προσεγγίσουν κομματικές νεολαίες για να διεκδικήσουν με άλλο τρόπο, μη σύννομο αλλά τόσο συνηθισμένο, το «δίκιο» τους. Θα είχαμε ακόμη άλλη μια συναλλαγή μεταξύ καθηγητών - κομματικών νεολαιών, που δεν μοιάζει να είναι άγνωστο είδος στη χώρα μας.


Οταν λοιπόν υπάρχουν καθηγητές, που με την αλαζονεία, την οίηση δημοσιεύουν καταλόγους που περιέχουν μόνο τα ονοματεπώνυμα των επιτυχόντων και τις βαθμολογίες αυτών, και δηλώνουν τους αποτυχόντες ως απόντες (!) κατά παγκόσμια πρωτοτυπία... τι μπορεί να υποθέσει κάποιος...  

Σημειωτέον ότι την παραδοξότητα -για να μην πω, παρανομία- της μη δημοσίευσης των αποτυχόντων ουδείς την ελέγχει, ουδείς την επιπλήττει και ουδείς την καταγγέλλει.



Αραγε όλα τα κονδύλια που δόθηκαν για ερευνητικά προγράμματα στα ανώτατα ιδρύματα βοήθησαν ουσιαστικά;


Λέγεται ότι η χρονιά που πέρασε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως έτος διάλυσης. Ολοι ελπίζουμε και ευχόμαστε η νέα ακαδημαϊκή χρονιά να μετατραπεί σε έτος αναγέννησης, αναβάθμισης.


Και μην ξεχνάμε ότι «Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή»!


Θέλει κατάθεση ψυχής, κυρίως από τους διδάσκοντες. Αλλως θα καταστεί... «έτος αποτέφρωσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια: