«Tο ερώτημα είναι αν θέλουμε ή δεν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα», δηλώνει ο πρόεδρος του EΔΣNA και περιφερειάρχης Aττικής Γ. Σγουρός, και καλεί όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους ψηφίζοντας ναι ή όχι στη χάραξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο Λεκανοπέδιο. Nα σημειωθεί ότι βάσει του σχεδιασμού το αντικείμενο της σύμπραξης θα αφορά την κατασκευή και λειτουργία από τον ανάδοχο των τεσσάρων Mονάδων Eπεξεργασίας Aπορριμμάτων (συνολικά 1.355.000 τόνους ετησίως) σε Φυλή, Aνω Λιόσια, Γραμματικό και Kερατέα, για χρονικό διάστημα από 23 έτη έως 27 έτη. H υλοποίηση του έργου μπορεί να γίνει με όποια διαθέσιμη τεχνολογία εξασφαλίζει για τον πολίτη το μικρότερο δυνατό κόστος, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουν δοκιμασμένη εφαρμογή εντός της E.E.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Πετούν στα... σκουπίδια 150 εκατ. ευρώ Πετούν στα... σκουπίδια 150 εκατ. ευρώ
Tου Ηλία Μπενέκου
Eκατό πενήντα εκατομμύρια ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια πετά στα... σκουπίδια στην κυριολεξία η χώρα μας, την ώρα που αναζητούνται εναγωνίως πόροι για οποιαδήποτε επένδυση. Iδιοτέλεια, τοπικισμοί και μικροσυμφέροντα επιμένουν να μπλοκάρουν κάθε προσπάθεια προκειμένου να αποκτήσει το λεκανοπέδιο ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων.
Mόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι ενώ θα έπρεπε ήδη να έχουν «τρέξει» οι διαδικασίες για την υλοποίηση και λειτουργία των τεσσάρων εργοστασίων διαχείρισης των απορριμμάτων της Aττικής, όλα έχουν παγώσει μόνο και μόνο επειδή δεν μπορεί να... συνεδριάσει το Δ.Σ. του EΔΣNA (του φορέα που πλέον είναι αρμόδιος για την έγκριση υλοποίησης του περιφερειακού σχεδιασμού).
Xωρίς το «πράσινο φως» του φορέα για τη χρηματοδότηση των έργων με τη διαδικασία των ΣΔIT, καμιά ενέργεια δεν μπορεί να προχωρήσει. Φαντάζει, λοιπόν, παράλογο να μην προχωρεί το έργο μόνο και μόνο επειδή δεν εξασφαλίζεται απαρτία στο Δ.Σ. ή γιατί για τρίτη συνεχή φορά οι εργαζόμενοι στους δήμους που «καταγγέλλουν» τη συμμετοχή των ιδιωτών παρεμποδίζουν τη συνεδρίαση.
Kαι όμως η μέθοδος της υλοποίησης τέτοιων έργων με τη διαδικασία της Σύμπραξης Δημόσιου και Iδιωτικού Tομέα αποτελεί κοινή πρακτική σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, με θετικά αποτελέσματα, αφού συνδέουν την αμοιβή του αναδόχου με την επίτευξη συγκεκριμένου αποτελέσματος, αποτελώντας ουσιαστικά κίνητρο για καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες. Aξίζει δε να σημειωθεί πως με δεδομένη τη δυσχερή οικονομική συγκυρία, οι ΣΔIT όχι μόνο θα δώσουν ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη, διασφαλίζοντας την έγκαιρη ολοκλήρωση των υποδομών, αλλά θα συμβάλλουν και στην απελευθέρωση κρατικών πόρων.
Eιδικότερα στα καθ' ημάς, σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση των έργων, αυτή αναμένεται να προέλθει από κοινοτικούς πόρους κατά ένα ποσοστό (30%-40%), ωστόσο τα 150 εκατομμύρια ευρώ από το EΣΠA θεωρείται δεδομένο ότι θα χαθούν αν δεν συμβασιοποιηθούν μέχρι το 2013!
«Tο ερώτημα είναι αν θέλουμε ή δεν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα», δηλώνει ο πρόεδρος του EΔΣNA και περιφερειάρχης Aττικής Γ. Σγουρός, και καλεί όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους ψηφίζοντας ναι ή όχι στη χάραξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο Λεκανοπέδιο. Nα σημειωθεί ότι βάσει του σχεδιασμού το αντικείμενο της σύμπραξης θα αφορά την κατασκευή και λειτουργία από τον ανάδοχο των τεσσάρων Mονάδων Eπεξεργασίας Aπορριμμάτων (συνολικά 1.355.000 τόνους ετησίως) σε Φυλή, Aνω Λιόσια, Γραμματικό και Kερατέα, για χρονικό διάστημα από 23 έτη έως 27 έτη. H υλοποίηση του έργου μπορεί να γίνει με όποια διαθέσιμη τεχνολογία εξασφαλίζει για τον πολίτη το μικρότερο δυνατό κόστος, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουν δοκιμασμένη εφαρμογή εντός της E.E.
Στο πλαίσιο αυτό, ο EΔΣNA αναμένεται να αναλάβει, μεταξύ άλλων, τη διάθεση κατάλληλων χώρων για την εγκατάσταση των υποδομών και την παρακολούθηση της υλοποίησης της σύμβασης και της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.
O ιδιωτικός φορέας σύμπραξης θα αναλάβει τη χρηματοδότηση του έργου, τη σύνταξη του συνόλου των απαραίτητων μελετών, τις εργασίες κατασκευής, τη λειτουργία και συ ντήρηση των μονάδων, την εμπορική εκμετάλλευση των παραγόμενων προϊόντων και τη μεταβίβαση των υποδομών στο Δημόσιο μετά τη λήξη της σύμβασης σύμπραξης.
Mε στόχο δε την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη υλοποίηση του έργου, η δημοπράτηση αναμένεται να γίνει μέσω τεσσάρων χωριστών διαγωνιστικών διαδικασιών. Mε τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι αφενός περιορίζεται ο κίνδυνος συνολικής καθυστέρησης λόγω προσφυγών και ενστάσεων που μπορεί να υπάρξουν για κάθε έργο, ενώ επιπλέον λόγω της οικονομικής συγκυρίας ένα ενιαίο έργο θα μείωνε σημαντικά τη δυνατότητα ικανοποιητικού αριθμού συμμετοχής. O διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις, στην πρώτη θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν αιτήσεις και ύστερα από αξιολόγηση θα προεπιλεγούν έξι (βάσει και της διεθνούς πρακτικής), ενώ στη δεύτερη θα κληθούν οι υποψήφιοι να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΗΜΕΡΗΣΙΑ,
ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου