Tου Σεραφειμ Κωνσταντινιδη
Σ' αυτό συνηγορούν η επιπολαιότητα των εγκυκλίων του υπουργείου Παιδείας και η προχειρότητα στην επιλογή των συγχωνεύσεων ή και κατάργησης ακόμη ολόκληρων σχολικών μονάδων σε ιδιαίτερα ευπαθείς περιοχές της χώρας.
Πώς έγινε αυτή η επιλογή; Οχι βέβαια ύστερα από συζητήσεις των ιθυνόντων του υπουργείου με τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών (δασκάλους, καθηγητές, γονείς, μαθητές). Εστάλησαν, απλώς, ένας-δυο περιφερειακοί διευθυντές σε γεωγραφικά διαμερίσματα, συνέταξαν μια έκθεση χωρίς να ρωτήσουν κανέναν και την απέστειλαν στο υπουργείο το οποίο, απ' ό,τι φαίνεται, την αποδέχτηκε ασμένως.
Κι έτσι η μήνις όσων αντιδρούν στρέφεται κατά των κρατικών αυτών υπαλλήλων και όχι εναντίον της κρατικής κυβερνητικής πολιτικής, με κίνδυνο μάλιστα να λιντσαριστούν αυτοί οι ένας-δύο περιφερειακοί διευθυντές (έχουν ατομική ευθύνη, αλλά όχι την κύρια).
Ισχυρίζονται οι αντιδρώντες ότι αυτοί οι διευθυντές εξυπηρετούν σκοπιμότητες, οικογενειακούς-συντεχνιακούς σκοπούς. Ισως να 'ναι έτσι· χάνουν όμως κατ' αυτόν τον τρόπο το βασικό επιχείρημά τους, ότι δηλαδή οι συγχωνεύσεις είναι ένα ακόμη πλήγμα μετά τον «Καλλικράτη» στο κύτταρο της Δημοκρατίας (λέμε, τώρα), στην Τοπική δηλαδή Αυτοδιοίκηση. Οτι έχουν καταφέρει(;) να εξομοιώσουν την κρατική με την τοπική αυτοδιοίκηση, αφήνοντας έτσι ελάχιστο χώρο σε δημοκρατικούς θεσμούς, στη συμμετοχή δηλαδή των πολλών εκεί όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις για το μέλλον τους.
Οντως, η τεχνοκρατική αντίληψη των κυβερνώντων, η γιγάντωση των σχολείων έχουν καταστροφικές συνέπειες σε πολλές γεωγραφικές περιφέρειες. Κάθε χωριό, κάθε οικισμός οφείλει να έχει τη δική του, αυτόνομη λειτουργία και ας ισχυρίζονται οι «ειδήμονες» ότι αυτά δεν είναι λειτουργικά. Εξάλλου η συγκέντρωση της εκπαίδευσης σ' ένα σημείο που υποτίθεται εξυπηρετεί δέκα-δεκαπέντε χωριά (ή σχολεία στα αστικά μέρη) εγκυμονεί δυσλειτουργίες, αλλά και κινδύνους σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των μαθητών (παγετοί, έλλειψη συνοδών, γιατρών και πολλών ακόμη που κρύβει αυτή η νέα πραγματικότητα που θέλουν να «δημιουργήσουν»).
Αλλά τι είναι όλα αυτά μπροστά στην «κατάκτηση» της γνώσης, όπως επαίρονται οι φωστήρες της κυβέρνησης; Στα μεγάλα σχολεία -λένε- οι μαθητές έχουν πρόσβαση στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στις ξένες γλώσσες, στον αθλητισμό (χώροι άθλησης, γυμναστήρια, όργανα κ.λπ.), στην τέχνη (χορός, μουσική, θέατρο κ.λπ.) και σε πολλά άλλα που δοξάζουν τον τεχνικό πολιτισμό. Και ας «συνωστίζονται» έως σαράντα οι μαθητές στην κάθε αίθουσα, ας χάνουν οι εκπαιδευτικοί τις θέσεις τους, ας ερημώνουν τα χωριά (κυρίως), ας μην ακούγονται παιδικά γέλια στην ερημιά της υπαίθρου... τα έσοδα του κράτους να αυξηθούν (να μας πουν και κάνα «μπράβο» οι αφέντες της τρόικας).
Είναι, όμως, βέβαιο ότι το υπουργείο θα προβεί σε πολλές αναθεωρήσεις όταν αντιληφθεί το μέγεθος του εγκλήματος που υποκρύπτουν οι συγχωνεύσεις, ειδικά σε ορεινές περιοχές, όπου καταργούνται (!) γυμνάσια και λύκεια, διώχνοντας το εργατικό δυναμικό των νέων αγροτών, ερημώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο την περιφέρεια της χώρας.
Αλλως, θα βρεθεί αντιμέτωπο με την οργή των γονέων και με άλλες απρόσμενες εξελίξεις, ενταγμένες στο πλαίσιο της γενικότερης αγανάκτησης απέναντι στην κυβερνητική πολιτική (σε όλους τους τομείς). Αλλά αυτά συμβαίνουν όταν δεν υπάρχει διάλογος, όταν η κυβέρνηση αποφασίζει ερήμην των πολιτών της, όταν τους αντιμετωπίζει σαν υπηκόους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου