H αρπαγή του Κανάλε Γκράντε της Βενετίας
Reuters - ΒΕΝΕΤΙΑ. Δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους κατοίκους της Βενετίας προχθες, που πληροφορήθηκαν από τον Τύπο ότι το Κανάλε Γκράντε, η εντυπωσιακή θαλάσσια κεντρική λεωφόρος της πόλης, δεν τους ανήκε πλέον.
«Η Αρπαγή του Κανάλε Γκράντε», τιτλοφόρησε χθες το πρωτοσέλιδό της η τοπική εφημερίδα Gazzettino di Venezia, εξηγώντας στους αναγνώστες της ότι το γεγονός αυτό αφορά τη διοικητική νομή του Κανάλε Γκράντε.
Aκύρωση νόμου του 1904
Σύμφωνα λοιπόν με τον νέο «νομοκτόνο νόμο», όπως τον ονόμασε ο εισηγητής του, οι παραχωρήσεις δημόσιων εκτάσεων ή κτιρίων από την κεντρική εξουσία στις τοπικές αρχές ακυρώνονται. Ο νόμος ακυρώνει έτσι νομοθέτημα της βασιλικής κυβέρνησης του 1904, που όριζε ότι η ιδιοκτησία του Κανάλε Γκράντε περιέρχεται στον δήμο της Βενετίας, αποδίδοντας το αριστουργηματικό έργο στην κεντρική κυβέρνηση της Ρώμης.
Η απόφαση αυτή δεν μπορούσε παρά να προκαλέσει κύμα οργής στην παραδοσιακά ανεξάρτητη Βενετία. Ακόμη χειρότερα, εισηγητής του αμφιλεγόμενου νομοθετήματος υπήρξε ο υπουργός Απλοποίησης, Ρομπέρτο Καλντερόλι.
Ο Καλντερόλι είναι προβεβλημένο στέλεχος της Λέγκας του Βορρά, με κεντρική πολιτική πλατφόρμα την υιοθέτηση φεντεραλιστικού συστήματος διακυβέρνησης της χώρας. Πρόσφατο σύνθημα της Λέγκας ήταν: «Ρώμη, η μεγάλη κλέφτρα». Ο νόμος Καλντερόλι προκάλεσε τέτοια έντονη αντίδραση, που ο περιφερειάρχης Τζιανκάρλο Γκαλάν δεσμεύθηκε χθες να πολεμήσει με στόχο τη διατήρηση της ιδιοκτησίας του Κανάλε Γκράντε των τεσσάρων χιλιομέτρων μήκους, από την πόλη της Βενετίας. Ανάλογη στάση τήρησε χθες και ο δήμαρχος της Βενετίας, Τζόρτζιο Ορσόνι, που δήλωσε ότι θα αναζητήσει λύση στο θέμα της μεταβίβασης ιδιοκτησίας του Κανάλε Γκράντε.
Η αρχιτεκτονική και αισθητική αξία του Κανάλε Γκράντε είναι ξακουστή σε όλο τον κόσμο, καθώς στα τέσσερα χιλιόμετρά του συμπυκνώνεται το σύνολο της αρχιτεκτονικής ιστορίας της Ευρώπης. Από τον ύστερο βυζαντινό ρυθμό του 13ου αιώνα στα «παλάτσα» ντα Μόστο και Φαρσέτι, στα εξαίρετα δείγματα γοτθικού ρυθμού (παλάτι των Δόγηδων και παλάτσο Καβάλι-Φρανκέτι), περνώντας από τα αναγεννησιακά κτίσματα του 15ου (παλάτσο Ντάριο και παλάτσο Γκριμάνι) μέχρι και τα εκπάγλου καλλονής δείγματα ενετικού μπαρόκ (παλάτσο Μπάλμπι και Σάντα Μαρία ντέλα Σαλούτε), το Κανάλε Γκράντε αποτελεί ένα ζωντανό μουσείο της πολιτιστικής ανάπτυξης της ηπείρου μας.
Την ίδια στιγμή, τη λάμψη του Κανάλε Γκράντε έρχεται να ενισχύσει ένας σύγχρονος αστέρας της μεγάλης οθόνης. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο δημοφιλής ηθοποιός Τζόνι Ντεπ φέρεται να δαπάνησε 12 εκατ. ευρώ για την αγορά του παλάτσο Ντόνα Σαντζιατοφέτι του 17ου αιώνα.
Ο Τζόνι Ντεπ φέρεται να ερωτεύθηκε τη Βενετία, μετά τα γυρίσματα πέρυσι της ταινίας του «Ο τουρίστας» με την Αντζελίνα Τζολί. «Η εμπειρία που με έκανε να ερωτευθώ τη Βενετία, ήταν οι βόλτες που έκανα μεταξύ 10 το βράδυ και 2 το πρωί στους δρόμους της. Εκεί, μέσα στους έρημους δρόμους μπόρεσα να περπατήσω ελεύθερα και να γευθώ την ποίηση της Βενετίας και τα φαντάσματά της», είπε ο Τζόνι Ντεπ σε δημοσιογράφο της εφημερίδας La Nuova Venezia.
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΙΤΑΛΙΑ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,
ΚΟΣΜΟΣ,
ΠΑΡΑΔΟΞΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου