Η Κίνα παρακάμπτει τη διώρυγα Παναμά !!!
Σχέδιο σύνδεσης Ειρηνικού - Ατλαντικού μέσω σιδηροδρόμου που θα διαπερνά την Κολομβία
Επεκτείνοντας την επιθετική πολιτική του δανεισμού προς τις αναπτυσσόμενες χώρες, η Κίνα σχεδιάζει να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία εναλλακτικής της διώρυγας του Παναμά διόδου, με την κατασκευή ενός χερσαίου έργου: μιας σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 220 χιλιομέτρων, στην Κολομβία. Διαπραγματεύεται μάλιστα με την κυβέρνηση της Μπογκοτά, καθώς η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή προβλέπεται να συνδέει τις ακτές της Κολομβίας στον Ειρηνικό με εκείνες του Ατλαντικού.
Το σχέδιο της «στεγνής διώρυγας», όπως την αποκαλεί σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Financial Times, προωθεί τις βλέψεις της Κίνας για σύσφιγξη των δεσμών της με τη Λατινική Αμερική και για μεγαλύτερη πρόσβαση στις άφθονες πρώτες ύλες των χωρών της περιοχής. Από την πλευρά της, η Κολομβία, που εδώ και χρόνια επιζητεί τη δημιουργία εναλλακτικής διέλευσης αντί της διώρυγας του Παναμά, ευελπιστεί πως η δημιουργία χερσαίας διόδου θα πείσει την Ουάσιγκτον να θέσει σε εφαρμογή διμερή συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών.
Η σιδηροδρομική γραμμή θα ξεκινά από το λιμάνι της Μπουεναβεντούρα στον Ειρηνικό, θα διασχίζει την Κολομβία και θα φθάνει στην ακτή της στον Ατλαντικό. Στόχος είναι τα εισαχθέντα κινεζικά προϊόντα να συναρμολογούνται και να συσκευάζονται στο λιμάνι του Ειρηνικού για την προώθησή τους σε όλη την αμερικανική ήπειρο. Εκεί θα φορτώνονται, άλλωστε, πρώτες ύλες της Κολομβίας και κυρίως λιθάνθρακας με προορισμό την Κίνα. Η Κολομβία είναι η πέμπτη στον κόσμο χώρα παραγωγής λιθάνθρακα, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου εξάγεται μέσω λιμένων στον Ατλαντικό.
Παράλληλα, αξιωματούχοι των δύο χωρών αναφέρουν πως βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου, συνολικού μήκους 791 χιλιομέτρων, αλλά και για την επέκταση του λιμανιού της Μπουεναβεντούρα. Το κόστος του έργου προβλέπεται πως θα φθάνει στα 7,6 δισ. δολάρια και θα χρηματοδοτηθεί από την Development Bank China, ενώ τη διαχείριση και διοίκηση θα αναλάβει η China Railway Group. Σχολιάζοντας ο πρέσβης της Κίνας στην Μπογκοτά τόνισε πως «η Κολομβία έχει μια πολύ σημαντική στρατηγική θέση και για την Κίνα αποτελεί ένα λιμάνι προς όλη την υπόλοιπη Λατινική Αμερική». Το διμερές εμπόριο ανάμεσα στην Κίνα και την Κολομβία έχει αυξηθεί θεαματικά τα τελευταία 30 χρόνια, από τα μόλις δέκα εκατ. δολάρια το 1980 σε άνω των πέντε δισ. δολαρίων το 2010.
Η σκέψη για δημιουργία εναλλακτικών οδών αντί της διώρυγας του Παναμά υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε εξεταστεί η προοπτική δημιουργίας διώρυγας, που θα διέσχιζε το έδαφος της Νικαράγουας συνδέοντας τις λίμνες της. Το σχέδιο αυτό πλησίασε αρκετά στην υλοποίησή του, αλλά στη συνέχεια οι ΗΠΑ προτίμησαν να στραφούν στον Παναμά. Το 2006, ο τότε πρόεδρος της Νικαράγουας επιχείρησε να το επαναφέρει. Οπως, πάντως, επισημαίνουν οι Financial Times, το ζητούμενο είναι να αποβεί οικονομικά ανταγωνιστική η όποια εναλλακτική δίοδος. Η βρετανική εφημερίδα επικαλείται παλαιό στέλεχος της βιομηχανίας θαλάσσιων μεταφορών, που τονίζει πως το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τη μία ώς την άλλη άκρη της σιδηροδρομικής γραμμής θα φθάνει συνολικά τα 300 δολάρια. Την ίδια στιγμή, η διέλευση ενός εμπορευματοκιβωτίου από τη διώρυγα κοστίζει 100 δολάρια. Και όλα αυτά, ενώ στη διώρυγα εκτελούνται έργα διεύρυνσης και επέκτασης της χωρητικότητάς της.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ,
ΔΙΕΘΝΗ,
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΕΜΠΟΡΙΟ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,
ΚΙΝΑ,
ΚΟΛΟΜΒΙΑ,
ΠΑΝΑΜΑΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου