Οι ζημιές στις αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΑ, μιας από τις πλέον χρεωμένες ΔΕΚΟ, άγγιξαν τα 840 εκατομμύρια ευρώ το 2008, επιβαρύνοντας με περίπου 450 εκατομμύρια και τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το ενιαίο εισιτήριο με διάρκεια 1,5 ώρας, το οποίο θα μπορούσε να δώσει μία νέα ώθηση στην επιβατική κίνηση των δημοσίων μέσων, δεν φαίνεται να έχει αποδώσει μέχρι τώρα, καθώς η τιμή του, η οποία μετά τη δεύτερη αύξηση καθορίστηκε στο 1 ευρώ, φαίνεται να λειτουργεί αποτρεπτικά σε πολλές περιπτώσεις.
Ταυτόχρονα, τόσο οι συγκοινωνιολόγοι όσο και τα μέλη του δικτύου «Επιβάτης» κάνουν λόγο για άμεση ανάγκη «νοικοκυρέματος» των αστικών συγκοινωνιών, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια αυξήθηκαν σημαντικά τα κόστη λειτουργίας, ενώ ακόμα και οι παραγγελίες των ανταλλακτικών των λεωφορείων στοίχιζαν... χρυσάφι
Ακολουθεί ο ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) με 123,6 εκατομμύρια, το μετρό με 94,2 εκατομμύρια, ο ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) με 82 εκατομμύρια και το τραμ με 26,1 εκατομμύρια ευρώ για την ίδια χρονιά.
Ακόμα και το τραμ, όμως, το οποίο αποτελεί το πιο πρόσφατο μέσο που προστέθηκε στον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, εμφανίζει συσσωρευμένες ζημίες άνω των 120 εκατομμυρίων, με τα έξοδα προσωπικού να έχουν αυξηθεί περίπου κατά 1 εκατομμύριο ευρώ μέσα σε έναν χρόνο και να φτάνουν τα 18,4 εκατομμύρια το 2008.
Σε πτωτική πορεία είναι, πάντως, και οι επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς μετά τα ολυμπιακά κονδύλια έχουν μειωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα από τα 49 εκατομμύρια που επενδύθηκαν το 2004 στην ΕΘΕΛ, οι επενδύσεις μειώθηκαν στα 4 εκατομμύρια το 2007 και στα 5 εκατομμύρια ευρώ το 2008.
Κάπως υψηλότερες ήταν οι επενδύσεις στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, οι οποίες το 2008 έφτασαν τα 22,6 εκατομμύρια ευρώ.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου