Ο Ομηρος ήταν μεγάλος ποιητής. Ο πρώτος διδάξας. Είχε όμως ένα μειονέκτημα. Ηταν τυφλός. Ως εκ τούτου, όσο κι αν ακόμη και σήμερα τον θαυμάζουν μερικοί, δεν μπορούμε να τον εμπιστευθούμε ως αυτόπτη μάρτυρα του καιρού του. Ούτως ή άλλως συνέθεσε τα έπη του τετρακόσια χρόνια μετά τα γεγονότα που περιγράφει. Εξ ου και οι ανακρίβειες.
Λέει ας πούμε πως ο Αχιλλέας ανήκε στη λευκή φυλή και πως ήταν ξανθός. Προφανώς εμπιστεύθηκε τις φήμες ή ακόμη χειρότερα την κυρίαρχη άποψη της εποχής του. Διότι, ως γνωστόν, την Ιστορία του πολιτισμού μας, την έχουν γράψει λευκοί άνδρες παραμερίζοντας τις γυναίκες και τους μαύρους. Εψαξε να μάθει αν η Θέτις είχε απατήσει τον Πηλέα με κάποιον Αιθίοπα έπειτα από συμπόσιο στο οποίο είχε συμμετάσχει με τον Ποσειδώνα;
Μάλλον όχι.
Του Ομήρου του έφτασε η επίσημη εκδοχή ότι ο Αχιλλέας ήταν λευκός, επειδή ήταν από τη Φθία και συμμετείχε στο στρατόπεδο των Αχαιών.
Ομως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Πριν από κάτι δεκαετίες ο Μάρτιν Μπερνάλ, προκειμένου να αποδείξει ότι ο ελληνικός πολιτισμός κατάγεται από την υποσαχάριο Αφρική, είχε βάψει την Αθηνά μαύρη. Αφού λοιπόν η Αθηνά ήταν μαύρη γιατί να μην είναι μαύρος και ο Αχιλλέας;
Αυτά σκέφτηκαν οι παραγωγοί του «Τροία: η πτώση μιας πόλης», παραγωγή του BBC1 που προβάλλεται στο Netflix. Ηθελαν να ανταγωνιστούν κι εκείνη τη βλακώδη «Τροία» με τον Μπραντ Πιτ στον ρόλο του Αχιλλέα και είπαν να πρωτοτυπήσουν. Ετσι προοδεύει ο πολιτισμός, με την πρωτοτυπία της δημιουργίας.
Θα μου πείτε πού είναι το πρόβλημα; Σινεμά είναι, στα ψέματα τα κάνουν όλ’ αυτά.
Οντως μπορεί ο μαύρος Αχιλλέας να ήταν ως και γραφικός, αν δεν απευθυνόταν σε ένα κοινό το οποίο αμφιβάλλω αν ξέρει όχι μόνον τον Ομηρο και τον ήρωά του, αλλά ούτε την Ελλάδα τους. Η απαξίωση των κλασικών γραμμάτων από την εκπαίδευση του δυτικού κόσμου έχει ακυρώσει τα αντανακλαστικά που κάποτε δημιουργούσε η στοιχειώδης παιδεία. Και αφήνει τον πολιτισμό μας ανοχύρωτο απέναντι στη συστηματική επίθεση που δέχεται στο όνομα των δικαιωμάτων, στην περίπτωση των μαύρων. Αν τολμήσεις να υποστηρίξεις ότι ο δυτικός πολιτισμός χτίσθηκε από λευκούς, αυτομάτως γίνεσαι ρατσιστής. Στον επόμενο τόνο θα μάθουμε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν μουσουλμάνος, αλλά δεν το είχε καταλάβει.
Ο κορωνοϊός κάποια στιγμή θα πάψει να μας απειλεί. Ομως η πανδημία της πολιτικής ορθότητας...
θα συνεχίσει να μας συντροφεύει.
Κυρίως δε να υπονομεύει την κρίση μας, αξιοποιώντας τα κενά της παιδείας μας. Παραποιώντας όχι μόνον την Ιστορία, αλλά και τα έργα της δημιουργίας, κοινώς το πολιτισμικό μας κεφάλαιο.
Σημειωτέον στην ίδια σειρά ο Πάρις είναι λευκός. Θα μου πείτε αυτός ήταν Τούρκος από την Τροία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου