"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΡΙΖΟΠΛΗΚΤΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Οι πρώην πελάτες του εθνικού μας τσαρλατάνου ανοίγουν τους δρόμους σε όποιον «γουστάρουν» - Ας λεγόσουν κι εσύ Μπερμπάτοφ αγροτόπληκτε m@l@k@ για να περνάς τα μπλόκα σαν κύριος. Τι δεν καταλαβαίνεις?



Ο κ. Ντίμιταρ Μπερμπάτοφ είναι διάσημος Βούλγαρος ποδοσφαιριστής με θητεία στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και από τις αρχές του χρόνου συνεισφέρει στην αναβάθμιση του ελληνικού ποδοσφαίρου, από τις τάξεις της ομάδας του ΠΑΟΚ. Λόγω εγγύτητας ταξιδεύει συχνά από τη Θεσσαλονίκη στην πατρίδα του, με την απαστράπτουσα λιμουζίνα του να κάνει τη διαδρομή άνετη, ασφαλή και ευχάριστη. Στις αρχές της εβδομάδας πετάχτηκε στη Σόφια και, επιστρέφοντας στον Προμαχώνα, υπήρχαν ουρές φορτηγών και Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων και από τις δύο πλευρές. Ο κ. Μπερμπάτοφ, όμως, πέρασε σαν κύριος. Οι συνδικαλιστές αγρότες με το που έφτασε στο μπλόκο και τον αναγνώρισαν «γκρέμισαν τείχη» για να περάσει ώστε να φτάσει έγκαιρα στην προπόνηση. Οι υπόλοιποι μπορούσαν να περιμένουν, ακόμη και αν μετέφεραν ευπαθή προϊόντα άλλων χωρών προς τις διεθνείς αγορές ή επρόκειτο για Ελληνες επιχειρηματίες που έπρεπε να μετακινηθούν στις επιχειρήσεις που διατηρούν πίσω από τα σύνορα ή πολίτες της Βουλγαρίας που έρχονταν να εργαστούν στις γεωργικές καλλιέργειες.  


Είναι βεβαίως δικαίωμα των αγροτών να κινητοποιούνται για τη διεκδίκηση των αιτημάτων τους και να ανοίγουν τους δρόμους σε όποιον «γουστάρουν», όμως όταν πρόκειται για εξωτερικά σύνορα, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Παραβιάζονται οι κανόνες και οι διεθνείς συμφωνίες για την ελευθερία διακίνησης αγαθών και μετακίνησης ανθρώπων που έχει υπογράψει και η χώρα μας.
Τα ελληνικά σύνορα είναι σύνορα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και μέσω των κάθετων οδικών αξόνων καταλήγουν καθημερινά στον διεθνή αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων με προορισμό τη Δύση, ή και αντιστρόφως. Το 60% των εξαγωγών της Βουλγαρίας προς την Ευρώπη γίνεται μέσω Εγνατίας, μεγάλο μέρος του εξαγωγικού και εισαγωγικού εμπορίου Ρουμανίας, Μολδαβίας, Ουκρανίας, Ρωσίας, Τουρκίας, Γεωργίας, ακόμη και του Ιράν, ακολουθεί την ίδια διαδρομή, ταξιδεύουν ανά εικοσιτετράωρο χιλιάδες ξένοι υπήκοοι.  


Και λοιπόν; Θα πει κάποιος, τα συμφέροντα της αγροτιάς είναι υπεράνω όλων. 


Σύμφωνοι, αλλά εάν συνεχιστεί ο αποκλεισμός, εκτός από τις εσωτερικές συνέπειες στην οικονομία, σε λίγο θα ’ρθει από τις Βρυξέλλες ο «λογαριασμός».:  


Ηδη η κυβέρνηση της Βουλγαρίας με επιστολή της στην Ε.Ε. κατηγορεί την Ελλάδα πως «απέτυχε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της σε ό,τι αφορά τις θεμελιώδεις ελευθερίες στην Ε.Ε., όπως η ελεύθερη κυκλοφορία ανθρώπων και αγαθών μεταξύ κρατών-μελών». Καλεί, δε, την Επιτροπή να προβεί σε επείγουσες ενέργειες προκειμένου να διαφυλαχθεί η ευρωπαϊκή νομιμότητα, ενώ αναμένεται η Σόφια να αξιώσει μέσω Βρυξελλών καταβολή από την Ελλάδα αποζημιώσεων.  


«Οι απεργίες απεργίες, όμως οι εσωτερικές υποθέσεις της Ελλάδας δεν πρέπει να παραβιάζουν την ελεύθερη κυκλοφορία στην Ε.Ε.», δήλωσε ο Βούλγαρος ΥΠΕΞ Ντάνιελ Mίτοβ, ενώ ανησυχία επικρατεί και στις άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης

Δεν υπάρχουν σχόλια: