"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Αν η Βουλή ήταν βιολί...


«Πες το με ένα λουλούδι» πρότεινε μια παλιά διαφήμιση ανθοπωλείου. 

Αντιπροτείνουμε άσματα (που δεν μαραίνονται κιόλας).
 
Ασμα πρώτο. «Ο Μάρκος υπουργός» (1936) Στίχοι και μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης
«Οσοι γινούν πρωθυπουργοί όλοι τους θα πεθάνουν. / Τους κυνηγάει ο λαός απ’ τα καλά που κάνουν. / Βάζω υποψηφιότητα πρωθυπουργός να γίνω. / Να κάθομαι τεμπέλικα, να τρώω και να πίνω. / Και ν’ ανεβαίνω στη Βουλή, εγώ να τους διατάζω. / Να τους πατώ τον αργιλέ και να τους μαστουριάζω».
 
Ασμα δεύτερο. «Ο Παραμυθατζής» (1970). Στίχοι: Κώστας Ψυχογιός, μουσική: Γιώργος Μανισαλής. Προτείνεται η εκτέλεση που ερμηνεύει η ηφαιστειώδης Ρίτα Σακελλαρίου
«Βρε παλιοπαραμυθατζή, ποτέ δε λες αλήθεια. Μου 'κανες μαύρη τη ζωή, αχ, παραμυθατζή, με χίλια παραμύθια. / Μαύρα μου 'κανες τα στήθια, πάψε πια τα παραμύθια. / Μου κάνεις ίσια τα στραβά, μου λες τη μέρα νύχτα. / Δεν υποφέρω άλλο πια, αχ, παραμυθατζή, πες μου και μια αλήθεια. / Κοίτα ν’ αλλάξεις τακτική γιατί θα πεις κι αλήθεια. / Οταν δε θα με βρίσκεις πια, αχ, παραμυθατζή, ούτε στα παραμύθια. / Μαύρα μου 'κανες τα στήθια, πάψε πια τα παραμύθια».

 Ασμα τρίτο. «Γεια και χαρά σας, βρε πατριώτες» (1975). Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης, μουσική: Θωμάς Μπακαλάκος, ερμηνεία: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
«Ηρθε ο βουλευτής στο χωριό, βόλτες από κει και από δω, μοιράζει υποσχέσεις στους αγρότες. / Θα σας γλιτώσουμε από τη δυστυχία, νερό θα φέρουμε, θα φτιάξουμε σχολεία / κι όσο για τα φτωχά κορίτσια σας, γαμπρούς εμείς θα βρούμε. / Γεια και χαρά σας, βρε πατριώτες, και εμέ οι παππούδες μου ήταν αγρότες, γεια σας. / Ηρθε ο βουλευτής στο χωριό, βόλτες από κει και από δω, μοιράζει υποσχέσεις στους αγρότες. / Θα γίνει αύξηση τιμής των προϊόντων, θα αυξηθούν και οι συντάξεις των γερόντων. / Νοσοκομεία θα σας χτίσουμε, οι εκλογές ζυγώνουν. / Μπήκε ο βουλευτής στη Βουλή, βόλτες από δω και από κει, θρονιάστηκε σαν διάνος στην Αθήνα. / Και μην τον είδατε τον φίλο τον λεβέντη απ’ το χωριό μας, δεν περνάει ούτε για γλέντι. / Και όσα μας είχε τάξει ήταν λαγοί με πετραχήλια. / Γεια και χαρά σας, βρε πατριώτες, και εμέ οι παππούδες μου ήταν αγρότες, γεια σας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: