"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Και ο Αγιος Βασίλης στα είδη που κινδυνεύουν

εναντίον Αγίου Νικολάου!ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ...

Τη βοήθεια της UNESCO ζητά Γερμανίδα διευθύντρια μουσείου στη Βαυαρία, υποστηρίζοντας ότι ο Αγιος με τα δώρα (Βασίλειος για εμάς, Νικόλαος για τους άλλους) κινδυνεύει να ξεχάσει την πραγματική του καταγωγή. 

«Βαριές ευθύνες έχει η Coca Cola», λέει η Γερμανίδα διευθύντρια.
 
 Στις αρχές της εβδομάδας έφθασε η επιστολή της Φελισιτάς Χέπτνερ στην UNESCO, ζητώντας από την οργάνωση να «συμπεριλάβει τον Αγιο Βασίλη στον κατάλογο με τα είδη που κινδυνεύουν» και στον κατάλογο «άυλης κληρονομιάς». Γιατί όπως υποστηρίζει η Φελισιτάς (αφού προστατεύει τον Αγιο, μπορούμε να την προσφωνούμε με το μικρό της όνομα), ο Αγιος Βασίλης έχει ρίζες από τη Γερμανία αλλά τώρα, επειδή έχει συνδεθεί με την αμερικανική Coca Cola, έχει αρχίσει η διάβρωση του χαρακτήρα του.
   
 Η αλήθεια είναι ότι η επιστολή δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, γιατί η Γερμανία διεκδικεί δυναμικά αρκετές από τις παραδόσεις των Χριστουγέννων όπως το δέντρο, τον καρυοθραύστη, τις χριστουγεννιάτικες αγορές τύπου μπαζάρ, τις χριστουγεννιάτικες γυάλινες μπάλες, ακόμη και το ημερολόγιο Advent, αυτό με τα παραθυράκια που κρύβουν μέσα τους σοκολατάκια και σε καλούν να δείχνεις αυτοσυγκράτηση τρώγοντας ένα κάθε μέρα μέχρι τη γέννηση του Θείου Βρέφους.

Ομως η Φελισιτάς γράφει στην UNESCO ότι τα πράγματα έχουν γίνει σοβαρά γιατί οι Γερμανοί δεν γνωρίζουν πλέον την πραγματικότητα για τον Αγιο Βασίλη, Νικόλαο, τον επίσκοπο που επιτελούσε κοινωνικό έργο, αλλά τον έχουν πλέον ταυτίσει με τον «Αγιο Χριστούγεννα», που δημιούργησε η αμερικανική κουλτούρα της Coca Cola.

Η Φελισιτάς παρουσιάζει στοιχεία - τα ρούχα του Αγίου δεν ήταν ποτέ κόκκινα, σύμφωνα με σχέδια Γερμανών καλλιτεχνών των περασμένων αιώνων, αλλά μαύρα

Η Coca Cola τον έντυσε στα κόκκινα στις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της, στις αρχές της δεκαετίας του '30

«Η διασύνδεση του Αγίου με το δημοφιλές αναψυκτικό εξηγεί γιατί τον βλέπουμε πάντα να γελά» λέει η Φελισιτάς, υποστηρίζοντας ότι ο Γερμανός πραγματικός Αγιος Βασίλης συχνά απεικονίζεται μουτρωμένος ή μάλλον καλύτερα σκεπτικός.

Ο Αγιος σέβεται τον κόπο μου, και μάλλον θα μου φέρει την απάντηση της UNESCO την Πρωτοχρονιά, για δώρο, να το έχουμε και αποκλειστικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: