"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Τότε βραβευμένη, τώρα απολυμένη



Της απονεμήθηκε αριστείο για την Καινοτομία στην Εκπαίδευση. Η καινοτομία ήταν ένα τρισδιάστατο, ποπ-απ βιβλίο, για το οποίο συνεργάστηκαν καθηγητές και μαθητές δύο τομέων του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Βόλου. Ο τομέας Ηλεκτρονικών και ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών ανέδειξαν την υψηλού επιπέδου δουλειά που γίνεται στο σχολείο.

 
Στην Αγγελική Καμπούρη πριν από τρία χρόνια απονεμήθηκε αριστείο για την καινοτομία στην εκπαίδευση. Σήμερα δεν μπορεί να δεχθεί ότι, ύστερα από 20 χρόνια προσφοράς, βρίσκεται ξαφνικά στο δρόμο Το βραβείο παρέδωσε η τότε υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στην καθηγήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Αγγελική Καμπούρη, πριν από τρία χρόνια. Σήμερα, η Αγγελική Καμπούρη είναι άνεργη. Πριν από λίγες μέρες, το όνομά της μπήκε στη λίστα των 48 προς απόλυση καθηγητών από το Νομό Μαγνησίας, μετά την κατάργηση 50 ειδικοτήτων από τα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές.


Δημοσιεύουμε απόσπασμα από συνέντευξη της καθηγήτριας που έδωσε στην εφημερίδα του Βόλου «Ταχυδρόμος»:



«Αφιέρωσα 20 χρόνια από τη ζωή μου στη δημόσια εκπαίδευση. Εχω ζήσει όλες τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση. Μπήκα ως αναπληρώτρια σε ΤΕΛ, με το διορισμό μου τα ΤΕΛ εξελίχθηκαν σε ΤΕΕ και τα τελευταία χρόνια σε ΕΠΑΛ. Θεώρησα, μάλιστα, ότι τα ΕΠΑΛ ήταν μια καλή μεταρρύθμιση από τη στιγμή που δίνουν στους αποφοίτους και απολυτήριο Λυκείου και πτυχίο με το οποίο μπορούν να δουλέψουν ως βοηθοί στις ειδικότητες που παρακολουθούν. Ξαφνικά τα πάντα άλλαξαν. Με πήραν τηλέφωνο και με ενημέρωσαν ότι ο τομέας δεν υφίσταται πλέον. Στην αρχή δεν το πίστεψα. Κι άλλες φορές είχα ακούσει για αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση. Ακόμη και σήμερα δεν το πιστεύω. Θέλω να ελπίζω ότι κάτι θα γίνει, κάτι θα αλλάξει. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι μετά από 20 χρόνια βρίσκομαι ξαφνικά στο δρόμο, χωρίς αποζημίωση και χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον».


Για τη συλλογική δουλειά που έγινε στο σχολείο, η Αγγελική Καμπούρη είπε: «Καθηγητές και μαθητές είχαμε εργαστεί σε κοινό πρόγραμμα για τη δημιουργία ενός τρισδιάστατου βιβλίου ποπ-απ. Κρατώντας στα χέρια τους αυτό το βιβλίο, μαθητές ειδικοτήτων μπορούσαν να ενημερωθούν για τις ειδικότητες γραφιστών και σχεδιαστών και να ανακαλύψουν τις ομοιότητες και διαφορές, ανοίγοντας κουτιά και μετακινώντας σχήματα. Το σημαντικό κομμάτι της εργασίας είναι το εξής: μόλις άνοιγες το βιβλίο σε οποιαδήποτε σελίδα, έβλεπες το βιβλίο στον υπολογιστή και άκουγες το κείμενο, οπότε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για άτομα με ειδικές ανάγκες».


Για την κατάργηση των 50 ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, η Αγγελική Καμπούρη είπε: «Πρόκειται για κατακερματισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στέλνουν, ουσιαστικά, παιδιά που έχουν καλλιτεχνικές δεξιότητες να ολοκληρώσουν το Γενικό Λύκειο και στη συνέχεια να φοιτήσουν σε ιδιωτική σχολή. Τους στερούν την επιλογή της δημόσιας εκπαίδευσης πάνω στην τέχνη που θέλουν να ακολουθήσουν.

Ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών είναι ένας τομέας που δεν πρέπει να καταργηθεί από την εκπαίδευση. Απορροφά εκατοντάδες παιδιά με καλλιτεχνικές δεξιότητες, εφοδιάζοντάς τα με πτυχίο για να μπορέσουν να δουλέψουν ως βοηθοί γραφίστες. Τους δίνει επίσης τη δυνατότητα να περάσουν στα ΤΕΙ πολύ πιο εύκολα απ' ό,τι τα παιδιά των Γενικών Λυκείων. Μάλιστα, η προετοιμασία που γίνεται για τις πανελλήνιες είναι άριστη και τα ποσοστά επιτυχίας αγγίζουν το 100%. Βασικά, δεν καταργείται ένας τομέας ή ένα σχολείο. Καταργούνται όλα όσα έχουμε χτίσει: η μαγεία της σχέσης συνεργασίας μεταξύ καθηγητών και μαθητών».

Για το βιβλίο βραβεύτηκαν οι μαθητές των δύο τομέων που συμμετείχαν στον Πανθεσσαλικό Διαγωνισμό «Δαίδαλος» το 2005 και πριν από τρία χρόνια βραβεύτηκαν και οι καθηγητές λαμβάνοντας αριστείο καινοτομίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: