"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Τα κόλπα για απεργία επί...πληρωμή!

Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες αποτελεί για τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να βγάλουν τα μισθολόγια των εργαζομένων από τον περασμένο Δεκέμβριο, οπότε και ξεκίνησαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Και αυτό γιατί η αφαίρεση μεροκάματου γίνεται μόνο σε όσα σωματεία απεργούν και από αυτά τα σωματεία θα πρέπει να αφαιρεθεί το προσωπικό ασφαλείας αλλά και όσοι έχουν κάνει χρήση της ετήσιας άδειάς τους ή των ρεπό τους. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου πληρώθηκαν από τις συγκοινωνιακές εταιρείες συνολικά 2.971 άτομα από τους 7.898 εργαζομένους που απεργούσαν παρά το γεγονός ότι δεν εκτέλεσαν συγκοινωνιακό έργο.

Τα στοιχεία «φωτιά» που αποδεικνύουν ότι πολλοί από τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς που δεν κινήθηκαν πληρώθηκαν κανονικά εξετάζουν οι διοικήσεις των εταιρειών οι οποίοι καλούνται να καταβάλλουν μισθούς, ενώ τα έσοδα από εισιτήρια είναι μηδενικά. Οι καταγγελίες για τη συγκεκριμένη διαδικασία είχαν φτάσει σε υψηλόβαθμα στελέχη των υπουργείων από το τέλος Δεκεμβρίου αλλά μέχρι στιγμής αποτελούσαν θεωρίες.

Οι διοικήσεις των εταιρειών κλήθηκαν να δώσουν τα ακριβή στοιχεία της πρόσφατης απεργίας απ΄ όπου προέκυψαν ότι πολλοί εργαζόμενοι έκαναν χρήση του δικαιώματός τους για ρεπό προκειμένου να πληρωθούν το μεροκάματό τους, ενώ υπήρξαν και εκείνοι που φέρονται ως παρόντες στην εργασίας τους.

Τα σωματεία
Το γεγονός της ύπαρξης τριών και πάνω σωματείων σε κάθε μέσο έχει δώσει στους εργαζόμενους το περιθώριο να αναδιπλώνονται όσον αφορά τις κινητοποιήσεις τους και να μπαίνουν εναλλάξ σε κινητοποιήσεις, προκειμένου και τα δικαστήρια να μην κρίνουν παράνομες τις απεργίες τους.

Ειδικότερα στα μέσα σταθερής τροχιάς υπάρχουν τα σωματεία των ηλεκτροδηγών, του κέντρου ελέγχου, και των ελεγκτών - εργαζομένων. Σε περίπτωση που μόνο το ένα από τα τρία σωματεία απεργήσει τότε τα άλλα δύο μπορούν να δηλώνουν παρόν αλλά δεν μπορούν να εκτελέσουν συγκοινωνιακό έργο. Και αυτό γιατί τίθεται ακόμα και θέμα ασφάλειας των μετακινήσεων.

Για παράδειγμα αν το μετρό κηρύξει απεργία το κέντρο ελέγχου που απαρτίζεται από περίπου 50 εργαζόμενους τότε οι περίπου 1.200 εργαζόμενοι ως ηλεκτροδηγοί και οι υπόλοιποι υπάλληλοι που δεν απεργούν θα πρέπει, βάση της εργατικής νομοθεσίας, να πληρωθούν κανονικά, χωρίς ωστόσο να μπορούν να κινήσουν ούτε έναν συρμό.  

Κύκλοι, πάντως, του υπουργείου Υποδομών δήλωναν σχετικά ότι «όσοι απεργούν δεν πληρώνονται» αναφερόμενοι φυσικά σε όσους δεν κάνουν χρήση ρεπό ή αναρρωτικής άδειας.

HMEΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: