"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΝουΔοΡΑΓΙΑΔΙΚΑ ΕΘΝΙΚΑ ΞΕΦΤΙΛΙΚΙΑ:

 


ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ...

Της Κύρας Αδάμ

Η Τουρκία ζήτησε για πρώτη φορά από την Αθήνα να εκδώσει διεθνή αγγελία για πτήση τουρκικών στρατιωτικών  μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) στην περιοχή της Αν. Μεσογείου .  

H κυβέρνηση/ΥΠΕΞ/ΥΠΑ/ΥΕΘΑ εξέδωσε τη διεθνή αγγελία (ΝΟΤΑΜ) Α 3250 στις 30 Οκτ. 2020  με ισχύ μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου 2020. 

 Το MILITAIRE δημοσιεύει τη NOTAM A3250/2020

 




Είναι η πρώτη φορά κατά την οποία η ελληνική κυβέρνηση εκδίδει ΝΟΤΑΜ για την πτήση τουρκικών στρατιωτικών DRONES στο FIR Αθηνών.

Τονίζεται ιδιαιτέρως ότι για το Αιγαίο ουδέποτε η Άγκυρα έχει ζητήσει την έκδοση ΝΟΤΑΜ για τα UAV , τα οποία πετούν ανεξέλεγκτα  και έχουν δημιουργήσει μείζονα προβλήματα ασφάλειας πτήσεων, ακόμα και παραλίγο σύγκρουση με  στρατιωτικά ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού.

Η κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί τους κινδύνους των τουρκικών UAV,  τις πτήσεις των οποίων στον εναέριο χώρο ελληνικού ενδιαφέροντος θα έπρεπε να έχει σταματήσει και κόψει με το μαχαίρι στα σπάργανα. Και τούτο διότι  με τα στρατιωτικά UAV, η Τουρκία μπορεί να εκτελεί  επιθετικές επιχειρήσει σε βάρος των νήσων του Αν. Αιγαίου και να κρατάει την τουρκική Πολεμική Αεροπορία σε μόνιμη ετοιμότητα, αν απαιτηθεί.  Η συμμετοχή άλλωστε των τουρκικών UAV στο Ναγκόρνο Καραμπάχ , που διαφήμιζε η Άγκυρα, καθόρισε εν πολλοίς την δυσμενή για την Αρμενία έκβαση των επιχειρήσεων  και δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες.

Η περιοχή πτήσεων των τουρκικών UAV στην Αν. Μεσόγειο εντάσσεται στην παράνομη τουρκική περιοχή ΑΟΖ  στην οποία εκτελεί έρευνες του Ορους Ρεις και την οποία – με τη ΝΟΤΑΜ και τα UAV -προσπαθεί να την νομιμοποιήσει διεθνώς και μάλιστα με την ανοχή της Ελλάδας. 


Έτσι η Τουρκία με τα UAV στην Αν. Μεσόγειο δηλώνει διεθνώς ότι η περιοχή ερευνών του Ορους Ρέις ανήκει και ελέγχεται αποκλειστικά από την Άγκυρα, συνεπικουρούμενη και από την  πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης, που προασπίζει μόνον την «κόκκινη γραμμή» των 6νμ από τις ακτές των ελληνικών νήσων και τίποτα περισσότερο.

Παράλληλα, με τα UAV στην περιοχή αυτή, η Άγκυρα ελέγχει κάθε κίνηση ελληνικών πλοίων και άλλων στόχων και μπορεί να προλάβει και να αντιμετωπίσει άμεσα κάθε ελληνική ή άλλη ενέργεια προς το Ορους Ρέις,  με προσβολή στόχων επιφανείας .

Η ΥΠΑ έχει εκδώσει τον Κανονισμό ΦΕΚ/Β/3152/30.09.2016 για τα UAV -ΣμηΕΑ- DRONES με τον οποίο στο άρθρο 5.12 απαιτεί κατάθεση σχεδίων πτήσης από τα UAV. Ωστόσο στο άρθρο 2  αναγράφει ότι τα UAV που χρησιμοποιούνται για στρατιωτικούς σκοπούς από τις ΕΔ δεν εμπίπτουν στον Κανονισμό αυτόν, δηλαδή δεν υποχρεούνται να καταθέτουν σχέδια πτήσης.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό αυτό, η κυβέρνηση όφειλε να έχει καταρρίψει το τουρκικό DRONE που έριξε κόκκινη μπογιά στην ελληνική σημαία στο Καστελόριζο, για δυο λόγους.

Ο πρώτος είναι ότι δεν είχε καταθέσει σχέδιο πτήσης στην ΥΠΑ .

O δεύτερος είναι ότι παραβίασε την ελληνική κυριαρχία.

Έτσι με την περίεργη αδιαφορία της Αθήνας,  η Τουρκία μπορεί να χρησιμοποιεί  DRONE την κατάλληλη στιγμή για δολιοφθορά και όχι μόνον, εναντίον της Ελλάδας. Για παράδειγμα, με 100 κιλά ισχυρά εκρηκτικά – αντί για κόκκινη μπογιά – μπορεί να προκαλέσει μεγάλη βλάβη εναντίον συγκέντρωσης στρατευμάτων και πληθυσμού, εναντίον στόχων υψηλής ζωτικής σημασίας, ( λιμάνια, γέφυρες, μονάδες παραγωγή ηλεκτρισμού, τηλεπικοινωνιακοί σταθμοί κλπ.) . Δηλαδή το DRONE στο Καστελόριζο ,μολονότι παραβίασε τον Κανονισμό και την ελληνική κυριαρχία, η κυβέρνηση δεν το κατέρριψε ως όφειλε , χωρίς βλάβη σε ανθρώπινες ζωές, δημιουργώντας  κακό προηγούμενο σε βάρος της χώρας , δεδομένου ότι δεν κατήγγειλε την Τουρκία στον ΟΗΕ και τον ΙCΑΟ.

Με το αίτημα της για την έκδοση  ΝΟΤΑΜ για  τις πτήσεις τουρκικών UAV στην Αν. Μεσόγειο εντός του FIR Αθηνών, η Τουρκία αποδέχεται ,ότι τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, τον ασκεί η Ελλάδα. Άλλωστε η Άγκυρα δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά,  διότι την απόφαση αυτή την έχει προσυπογράψει τρεις φορές στο πλαίσιο του ΙCΑΟ, το 1950,1952, 1958. Ωστόσο,   δηλώνει διεθνώς  ότι μόνον για την εναέρια κυκλοφορία στο FIR Αθηνών υπεύθυνη είναι η Αθήνα, ενώ για τη θαλάσσια περιοχή της Αν. Μεσογείου ( ΑΟΖ, SAR, Αλιεία κλπ.) υπεύθυνη είναι η Τουρκία. Και αυτό το εφαρμόζει στην πράξη  με το Ορους Ρέις,  λόγω πλήρους αδυναμίας  της ελληνικής κυβέρνησης,  που αποδέχεται τετελεσμένα με τη διαδικασία της σιωπηρής αποδοχής, καλυπτόμενη πίσω από την «κόκκινη γραμμή» των 6νμ.

Το τουρκικό, πονηρό και  εξόχως επικίνδυνο για την Ελλάδα νέο στοιχείο, είναι...

 

 ο διαχωρισμός από την Τουρκία  του Αιγαίου από την Αν. Μεσόγειο

Η Τουρκία,  για το Αιγαίο, ουδέποτε έχει ζητήσει από την Αθήνα την έκδοση ΝΟΤΑΜ για UAV , πετώντας ανεξέλεγκτα. Παρά ταύτα, η ίδια η Τουρκία στο Αιγαίο, εντός του FIR Κων/λης, εκδίδει η ίδια ΝΟΤΑΜ για πτήσεις των τουρκικών UAV και μάλιστα ΝΟΤΑΜ κατηγορίας Β. Αυτό μπορεί η κυβέρνηση να το αξιοποιήσει σε οποιαδήποτε διεθνή διαιτησία  /Δικαστήριο, στην περίπτωση που προκληθεί ατύχημα στο Αιγαίο εντός του FIR Αθηνών.

Η έκδοση της ελληνικής ΝΟΤΑΜ φέρνει στην επιφάνεια  το vertigo και τη σύγχυση που επικρατεί στους κόλπους της κυβέρνησης. Με τη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε, η Αθήνα απαιτεί κατάθεση σχεδίου πτήσης από τα τουρκικά UAV, τα οποία δεν το καταθέτουν,  όπως ακριβές κάνουν και τα τουρκικά αεροσκάφη και τούτο διότι επικρατεί μόνιμα vertigo μεταξύ αρμοδίων ελληνικών υπηρεσιών. Η αρμόδια ΥΠΑ ισχυρίζεται επισήμως και εγγράφως ότι η Σύμβαση Σικάγο του ΙCΑΟ ( Kανόνες Αέρος) δεν εφαρμόζεται σε κρατικά αεροσκάφη ( state aircrafts) και επιπλέον στο ΑP Greece  δεν απαιτεί από το 2016  σχέδια πτήσης για το FIR Αθηνών. Από την άλλη, το ΥΠΕΞ  στην ιστοσελίδα του  αναγράφει το αντίθετο, ότι η Σύμβαση Σικάγο εφαρμόζεται και σε στρατιωτικά και πολιτικά αεροσκάφη. Το ΥΕΘΑ έτσι κάνει αναχαιτήσεις  με τον κίνδυνο, σε περίπτωση ατυχήματος, να εγερθεί θέμα αναδιάταξης  στο FIR Αθηνών/Κων-λης.

Είναι άγνωστον ακόμα γιατί η κυβέρνηση δεν έχει ήδη υιοθετήσει το μοναδικό επίσημο DOCUMENT για απαίτηση κατάθεσης σχεδίων πτήσης για UAV. Και αυτό  είναι το DOCUMENT 967 του ΝΑΤO, το οποίο απαιτεί και έκδοση ΝΟΤΑΜ και κατάθεση σχεδίου πτήσης, γεγονός που αποδεικνύει την παρανομία της Τουρκίας.



Δεν υπάρχουν σχόλια: