"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΟΚΗΦΗΝΟΞΕΦΤΙΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Απεργία με τη σιγουριά των 32.987 ευρώ ετησίως

 

Toυ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΜΑΝΟΥ

Απεργούν σήμερα Πέμπτη οι εργαζόμενοι στο Μετρό και το Τραμ διότι, όπως λένε, δεν «είναι διατεθειμένοι να δεχθούν αυτή η πανδημία να γίνει «εργαλείο» για να περάσουν αντεργατικά νομοσχέδια και να ισοπεδωθούν δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών».

Θυμίζω ότι το μετρό άρχισε μόλις να λειτουργεί το 2000 και το τραμ το 2004. Για τους πολυπληθείς συνδικαλιστές της ΣΤΑΣΥ ΑΕ τα λίγα χρόνια μετατρέπονται στο μυαλό τους και στις ανακοινώσεις τους σε δεκαετίες.

Μιλούν και γράφουν για δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών. Κατακτήσεις και δικαιώματα που στην περίπτωση του μετρό και του τραμ τους παραχωρήθηκαν χωρίς να καταβάλλουν καμιά προσπάθεια οι εργαζόμενοι.

Σημειώστε ότι  και εγώ έχω (πραγματικά) δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών για το μετρό. Αγωνίστηκα γι αυτό από το 1978. Το περιέλαβα στο Ρυθμιστικό "Αθήνα 2000" το 1979. Διαπραγματεύτηκα τη Σύμβαση και την υπέγραψα το 1991. Ίδρυσα το 1991 την εταιρεία Αττικό Μετρό. Μερίμνησα ώστε να έχει υποδειγματική διοίκηση. Στην αρχή, έως ότου ενέσκηψε ο κομματισμός.

Λοιπόν κύριοι εργαζόμενοι του μετρό μην επιτρέπετε στους συνδικαλιστές που σας εκπροσωπούν να μιλούν για δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών. Δεν ξέρουν γιατί μιλάνε. Η κυβέρνηση έχει αφήσει να κυκλοφορούν διάφορες "αμάσητες" ιδέες για το τι σκέπτεται να κάνει για να αναμορφώσει την εργατική νομοθεσία. Μη δεχθείτε να συμμετάσχετε σε απεργία που μοναδικό σκοπό έχει να εμποδίσει την κοινωνία να σχηματίσει  απροκατάληπτη γνώμη για τη σωστή ισορροπία της εργατικής νομοθεσίας.

Το 2018 η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ δημοσίευσε απολογισμό από τον οποίο άντλησα τις ακόλουθες πληροφορίες: Το συνολικό προσωπικό ήταν 1.906 άνδρες και 588 γυναίκες. Σύνολο 2.494. Οι αμοιβές του έφθασαν τα 82.268.937 ευρώ. Με άλλα λόγια  32.987 ευρώ ανά εργαζόμενο!

Στη σελίδα 41 του απολογισμού υπάρχει πίνακας αναλυτικά με τις κάθε είδους άδειες που έλαβε το προσωπικό το 2018. Κανονικές άδειες χορηγήθηκαν 2.558 σε 2.494 εργαζόμενους. Χορηγήθηκαν όμως και 4.695 διάφορες  άλλες ειδικές άδειες απροσδιόριστης διάρκειας. Αναφέρω τους τίτλους μερικών τέτοιων ειδικών αδειών όπως αναφέρονται στον Απολογισμό του 2018: 765 Αιμοδοτικές άδειες, 657 Ασθένειας ιδιώτη ιατρού, 837 Ειδική άδεια σχολικής επίδοσης κ.λπ.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο για τους λάτρεις των αριθμών είναι ότι το 2019, εισόδημα έως 20.000 ευρώ δήλωσε το 83,15% των φορολογουμένων.

Η εικόνα λοιπόν που διαμορφώνεται είναι η εξής: Οι 2.494 εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ) θέλουν να απεργήσουν σήμερα Πέμπτη 26 Νοεμβρίου για να μη περάσει ένα αγνώστου περιεχομένου εργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης (αγνώστου περιεχομένου επειδή δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί). Οι απεργοί αμείβονται εντυπωσιακά καλύτερα από το 83,15% των φορολογουμένων που θα υποστούν τις συνέπειες της απεργίας.  

Είναι αμφίβολο ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ έχει εξασφαλίσει ανεκτό αριθμό προσωπικού ασφαλείας ώστε κατά τη διάρκεια της απεργίας να παρέχεται  υπηρεσία. Περιορισμένη μεν, αλλά ανεκτή. Για παράδειγμα ένας συρμός ανά 20 λεπτά αντί ένας ανά 3 λεπτά.  

Γιατί δεν έχει ρυθμιστεί το ζήτημα του προσωπικού ασφαλείας;  

Για το ίδιο λόγο που με τα λεφτά των φορολογουμένων η διοίκηση προσφέρει πλουσιοπάροχους μισθούς και εκατοντάδες άδειες με αποδοχές. Για να είναι ευχαριστημένοι οι συνδικαλιστές.

Η απεργία είναι δικαίωμα των εργαζομένων. Ασκείται με τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος. Στη φάση αυτή δεν υπάρχει τίποτε προς διαπραγμάτευση μεταξύ διοίκησης και συνδικαλιστών. 

 Καμιά απολύτως παραχώρηση δεν είναι νοητή. 

Αν οι εργαζόμενοι θέλουν...

 

 να έχουν απέναντι τους όλη την κοινωνία είναι δικαίωμα τους. 

 Υποχρέωσης της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ είναι καταστήσει σαφές ότι θα εφαρμόσει το νόμο. 

Όχι μόνο να το πει αλλά και να το κάνει.



Δεν υπάρχουν σχόλια: