Ετσι δικαιολόγησε ο Γιώργος Λιάγκας τον σχολιασμό συνοδεία αναπαράστασης, που έγινε στο πλατό της εκπομπής «Μεσημέρι με τον Γιώργο Λιάγκα», υπό τους ήχους χάχανων, και αφορούσε το περιστατικό με τη φοιτήτρια του ΑΠΘ, που κάποιος αυνανίστηκε και εκσπερμάτισε εν αγνοία της, στην πλάτη της.
Δεν είναι ποσοτικό όμως το θέμα του εν λόγω σχολιασμού, αλλά ποιοτικό. Θα μπορούσες να πεις ότι ο σχολιασμός ήταν απαράδεκτος, ήταν αχαρακτήριστος, έως και χυδαίος.
Η λέξη «υπερβολικός» πάντως, δεν ανταποκρίνεται στην πλάκα που έγινε στον αέρα της εκπομπής. Εκτός αν ζούσες σ’ έναν κόσμο, όπως εκείνος που σκιαγραφούν ταινίες που αφορούν σ’ ένα δυστοπικό μέλλον, όπου οι αξίες και η αξιοπρέπεια των ανθρώπων έχουν χαθεί. Εκεί, ναι, ίσως να ήταν απλά υπερβολικό να αναπαριστάς σ’ ένα πάνελ, μέρα μεσημέρι, τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη ένας άνθρωπος από κάποιον άλλο, και να γελάς κι από πάνω.
Αν η έμφυλη βία περνάει μέσα από τον σχολιασμό της τηλεόρασης μέσω του χαβαλέ, οι πιθανότητες να θεωρηθεί κάτι φυσιολογικό αυξάνονται. Όταν δε, μετά τον ντόρο που προκαλείται, ο παρουσιαστής απολογείται λέγοντας ότι απλώς έκανε κάτι υπερβολικό, κάτι που θα έκανε στην παρέα επειδή έχει μια αστεία διάσταση, δίνει στην έμφυλη βία άλλοθι. Πόσο κρίμα. Γιατί η έμφυλη βία έχει ήδη αρκετά άλλοθι που την απενοχοποιούν.
Δεν είναι μόνο η πλακίτσα που έγινε σε μια μεσημεριανή εκπομπή, από τους συντελεστές της, είναι και ο τρόπος που πέρασε στο κοινό. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που βλέποντας τη σκηνή, και μαθαίνοντας την είδηση δια μέσου της εκπομπής, συνέχισαν με παρόμοια χαβαλεδιάρικη διάθεση να σχολιάζουν το περιστατικό στα σόσιαλ μίντια. Εν ολίγοις, δημιουργήθηκε ένα κοινό που μιμήθηκε τον Γιώργο Λιάγκα και συνέχισε στο ίδιο μοτίβο, αυτόματα, χαλαρά και χωρίς ενοχές. Κι αυτό τελικά είναι το πρόβλημα. Το ότι ένα καταδικαστέο συμβάν μπορεί να περνάει σαν κανονικό και να βρίσκει πρόθυμους να χαβαλεδιάσουν μαζί του. Να κάνουν λογοπαίγνια, να γράψουν εξυπνακίστικα ποστ και να σκαρώσουν χιουμοριστικές αναπαραστάσεις, χωρίς να νιώθουν ότι κάνουν κάτι λάθος.
Δεν έχει σημασία αν το διακωμωδείς σε παρέα, καφενείο ή πάνελ. Το πρόβλημα είναι ότι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου