Η φωτογραφία είναι πολύχρωμη. Παρδαλή θα έλεγαν πιο παλιά. Τα έντονα χρώματά της οφείλονται στα απαστράπτοντα κίτρινα και πορτοκαλιά γιλέκα, στα μπλε κράνη που φορούσαν οι κυβερνητικοί παράγοντες μέσα στο βαγόνι του μετρό. Διακρίνονταν ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρόεδρος της Μετρό Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος (ο οποίος ανακοίνωσε στο πανελλήνιο ότι «το μετρό στηρίζει Νοτοπούλου για τον Δήμο Θεσσαλονίκης»), ο πρόεδρος του κρατικού και διαρκώς ζημιογόνου ΟΑΣΘ, υποψήφιοι βουλευτές κι άλλοι παρατρεχάμενοι του κόμματος. Το βαγόνι ήταν ακίνητο πάνω σε μια πλατφόρμα. Ηταν μια επικοινωνιακή μπαρούφα σαν τα εκδοτήρια που ζωγράφισαν όταν προ μηνών ξαναεγκαινιάστηκε το έργο από τον πρωθυπουργό.
Πολλοί σάρκασαν τη φωτογραφία ως «βαγόνι Ποτέμκιν», μια πρόσοψη για τις εκλογικές ανάγκες της παλαιοκομματικότερης κυβέρνησης σε όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης.
Αλλοι θυμήθηκαν τον Θόδωρο Γκρούεζα (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) της υπέροχης ταινίας του Αλέκου Σακελλάριου «Υπάρχει και φιλότιμο», αλλά τουλάχιστον ο τελευταίος είχε το μαιευτήριο έτοιμο όταν πήγε για να το εγκαινιάσει ο υπουργός Ανδρέας Μαυρογιαλούρος (Λάμπρος Κωνσταντάρας).
Εχει όμως μια συμβολική χρησιμότητα η παρδαλή αυτή απεικόνιση του κυβερνητικού «έργου». Ισούται με τις χιλιάδες λέξεις που εκστόμισε πριν από δέκα ημέρες στο Ζάππειο ο πρωθυπουργός μαζί με τους υπουργούς του για τα θετικά μέτρα της οικονομίας. Ανακοίνωσαν περιχαρείς τη στασιμότητα στο 2014: τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση που ήταν 13% και... ξαναπήγε στο 13%· τις φοροελαφρύνσεις από τις φοροεπιβαρύνσεις που έκανε η ίδια κυβέρνηση· τα πλεονάσματα που θα είχαμε το 2015 αλλά η κυβέρνηση τα θυσίασε για να κάνει το κομμάτι του ο κ. Γιάνης Βαρουφάκης.
Oμως τα δεύτερα εγκαίνια ενός έργου που πιθανόν θα τελειώσει το 2020 δείχνουν την οπισθοδρόμηση ακόμη και του παλαιού κομματικού κράτους. Ναι, κάθε κυβέρνηση εκμεταλλευόταν πολιτικώς ένα έργο που πλήρωνε ο ελληνικός λαός. Αλλά αφού τέλειωνε.
Οι πρωθυπουργοί του παλιού πολιτικού συστήματος θα φοβούνταν να υποτιμήσουν τόσο πολύ τη νοημοσύνη των ψηφοφόρων τους. Θα ντρέπονταν να εγκαινιάσουν ζωγραφισμένους σταθμούς. Κάποιος από τους παρατρεχάμενους θα ψιθύριζε «ρε παιδιά, θα μας κράξουν αν φωτογραφηθούμε με πολύχρωμα γιλέκα σε ένα ακινητοποιημένο βαγόνι». Ισως να υπήρχε και κάποιος που θα σκεφτόταν τα έξοδα, να μεταφέρονται βαγόνια για τις προπαγανδιστικές ανάγκες της κυβέρνησης, όπως έγινε στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2018.
Αλλά...
οι ντροπές αφορούν το «παλιό πολιτικό σύστημα» και όχι την «πρώτη φορά Αριστερά»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου