"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ και ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ: Ο πραγματικός νικητής του Μουντιάλ είναι η Adidas

Δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς να λήξει το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου για να μάθει τη νικήτρια ομάδα. Δεν είναι άλλη από την Αdidas, την εταιρεία - χορηγό της στολής των ποδοσφαιριστών της Αργεντινής. Η τελευταία, μετά τις τελευταίες νίκες της απέχει ένα βήμα από την κατάκτηση του τίτλου. Η Adidas, όμως, μπορεί να πανηγυρίζει ότι τον έλαβε ήδη. Γι’ αυτό ευθύνεται ένα πέναλτι των Αργεντινών επί των Ολλανδών στον αγώνα της Τετάρτης, τους οποίους ντύνει η αμερικανική Νike. Σημειωτέον πως η Εθνική Αργεντινής θα αντιμετωπίσει στον τελικό την Εθνική Γερμανίας, της οποίας επίσης τη στολή έχει χορηγήσει η Adidas. Η δε Γερμανία κατάφερε σαρωτική νίκη επί της Βραζιλίας με χορηγό τη Nike. H Adidas μπορεί να επαίρεται και για έναν ακόμη τίτλο, εκείνον του Μουντιάλ του 2010, τον οποίον κατέκτησε η Ισπανία.
Τα δύο Μουντιάλ έχουν ιδιαίτερο βάρος για την Adidas. Δραστηριοποιείται σε μία αγορά, στην οποία έχει ισχυρό ανταγωνισμό. Τόσο εκείνη όσο και η Nike αναζητούν κάθε δυνατή ευκαιρία να υπερσκελίσει η μία την άλλη. Η Nike είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου και η Adidas η δεύτερη. Αμφότερες θα δουν να εισρέουν στα ταμεία τους δισεκατομμύρια δολάρια από τις πωλήσεις παπουτσιών, ρούχων και άλλου εξοπλισμού λόγω Μουντιάλ. «Το Παγκόσμιο Κύπελλο σαφώς και δημιουργεί μία αύρα γύρω από το εμπορικό σήμα, που συνδέεται με νικήτριες ομάδες», παρατηρεί ο Τομ Ράμσντεν, διευθυντής μάρκετινγκ για το ποδόσφαιρο στην Adidas. «Αυτή η αύρα μεταφράζεται σε αύξηση των πωλήσεων, μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του σήματος και έκθεσή του σε όλες τις αγορές».

Η Αdidas εκτιμά ότι οι πωλήσεις με είδη ποδοσφαίρου θα ξεπεράσουν φέτος τα 2 δισ. ευρώ – άλλωστε, με κεντρικό πρόσωπο τον πασίγνωστο Λίονελ Μέσι της Αργεντινής έχει ισχυρό διαφημιστικό ατού. Μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί φανέλες με τα χρώματα της Εθνικής Γερμανίας σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια τεμάχια. Οι αστέρες της εν λόγω ομάδας είναι ο επιθετικός Τόμας Μίλερ και ο τερματοφύλακας Μάνουελ Νόιερ, οι οποίοι έχουν γεμίσει ενθουσιασμό τους θεατές του Μουντιάλ. Ετσι αναμένεται να πωληθούν μισό εκατομμύριο φανέλες της Γερμανίας εκτός Ευρώπης εφέτος έναντι των 300.000 στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2010. 

«Η Adidas είναι ξεκάθαρα το νούμερο 1 στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο», επισημαίνει ο επικεφαλής της της εταιρείας, Χέρμπερτ Χάινερ. «Το δικό μας εμπορικό σήμα ανυπερθέτως θα είναι το πιο αναγνωρίσιμο στο Μουντιάλ».
Η Nike άρχισε να κατασκευάζει ποδοσφαιρικά παπούτσια με καρφιά το 1994. Ωστόσο έχει σχεδόν συμβαδίσει με την Adidas στο μερίδιο που έχει στο συγκεκριμένο άθλημα. Το οικονομικό 2013/2014 οι πωλήσεις της από τα ποδοσφαιρικά είδη αυξήθηκαν 18% στα 2,3 δισ. δολάρια. Η Nike στο Μουντιάλ φέτος ήταν χορηγός σε 10 ομάδες και η Adidas σε εννέα. Ο αστέρας της Νike και παίκτης της Πορτογαλίας, Κριστιάνο Ρονάλντο, δεν είχε καλή τύχη, αφού η ομάδα του αποκλείστηκε στον πρώτο γύρο. Τέλος, και ο άλλος αστέρας της Nike και της Εθνικής Βραζιλίας, Νεϊμάρ ντα Σίλβα Σάντος, τραυματίστηκε στο ματς εναντίον της Κολομβίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: