"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


"Ελληνικη ναυτική παραδοσιακή μαγεία..." (προσωρινά στη θέση της "επίγειας σοφίας")

Mιας και η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου αποτελεί "παραδοσιακή" περίοδο διακοπών, κατά προτίμηση δίπλα στο κύμα,  το radar για τις μέρες αυτές αντικαθιστά την "επίγεια σοφία" με μια σειρά αναρτήσεων αφιερωμένων στην ελληνική ναυτική παράδοση και συγκεκριμένα στα παραδοσιακά ελληνικά σκάφη, που οι απίστευτοι πολιτικοί ντενεκέδες μας επιδοτούν με χρήματα της Ε.Ε. τον "θάνατό" τους!

Δείτε τον ναυτικό πολιτιστικό πλούτο που κάποιοι άχρηστοι θέλουν να αφανίσουν, σκεφτείτε οτι στις διακοπές του ΚΟΝΤΙΝΟΥ μέλλοντός σας δεν θα τον ξανααντικρίσετε "ζωντανό" στα λιμανάκια και στις θάλασσές μας,  και με τις μικρές σας δυνάμεις σκεφτείτε πως μπορεί ο καθένας σας να τον προστατέυσει...

Ο μπότης
Σκαρί-παραλλαγή του τρεχαντηριού. Η διαφορά του από το τρεχαντήρι είναι ότι το ποδόσταμα στην πλώρη ανεβαίνει ίσια (σχεδόν κάθετα προς την καρίνα) κι όχι καμπυλωτά, όπως στο τρεχαντήρι.  

Παλιότερα, ο μπότης χρησιμοποιούνταν ως εμπορικό σκάφος. Σήμερα τον συναντάμε μόνο ως μικρό αλιευτικό, με το μέγεθός του να κυμαίνεται μεταξύ 6,5-7 μέτρα. Πολλές φορές τον μπότη τον συναντάμε με πρύμνη καθρέπτη, όπως οι παπαδιές, αλλά ο καθρέπτης περιορίζεται στο πάνω μέρος του ποδοστάματος. 

Ο μπότης είναι ένα σκαρί που προσφέρεται για κωπηλασία, γι' αυτό και παλαιότερα, όταν όλα τα σκάφη ήταν κωπήλατα, ο μπότης ήταν ένα πολύ δημοφιλές σκαρί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: